Ikke råd til navngivning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2024

Anonym

Altså jeg har aldrig brugt en masse penge på dåb/navngivning. Vi har 2 gange serveret rugbrød (smør selv) og 3. Gang havde jeg lavet en pastasalat og bagt noget brød til. Men vi er heller ikke til traditionen suppe-steg-is fejringer.

Der har været kaffe, te, vand og kage (bradepande med drømmekage/chokoladekage) fordi det netop var vigtigt for mig at holde det simpelt og fordi jeg ikke prioriterer at bruge penge på sådan en fest (vi kunne hvis vi ville) 

Og ellers, hvis festen betyder noget i sig selv, så bed om at alle medbringer en ret på størrelse med hvad de selv vil kunne spise (på den måde er der ikke 20 kg rester) fremfor gaver. Jeg har været til flere bryllupper med sådan en invitation og ærligt så er det langt federe end en dyr brunch eller 3retters udefra

I øvrigt: min oplevelse er at der de sidste to år er sket et kæmpe skred i folks evne og lyst til at tale privatøkonomi. Og at det er blevet meget mere acceptabelt og respekteret at sige højt hvis noget presser en økonomisk. Så en invitation kunne jo lyde

Kære xx

Vi vil rigtig gerne invitere til en lille fejring i anledning af at y har fået sit navn. Vi har dog pt ikke de store midler til at gøre med, så denne gang ønsker vi os en navngivningsfest hvor alle medbringer en ret til et fællesbord. Vi sørger for kaffe, te og vand og ønskes andet at drikke medbringer I selvfølgelig bare det

Vi håber rigtig meget på at se jer, og i kan betragte en ret mad og jeres selskab som den bedste gave I overhovedet kan give os -vi ønsker os i hvert fald ikke andet

Kærlig hilsen"

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2024

Anonym

Vi gav vores to børn en fin dåb med 60 gæster. Men da nr. 3 kom til verden var økonomien ikke til det, og h*n fik i stedet sit navn. Det skar dengang også dybt i mit hjerte, men h*n har jo aldrig mærket det eller skænket det en tanke Væk med skyldfølelsen, og hold evt. en større 1-års

Anmeld Citér

8. januar 2024

Anonym

Vi er typerne der altid sørger for vildt meget mad, drikkelse og desserter/kager. 
Vi er kæmpe madnørder begge to og er vilde med at lave mad. Så vi har altid lavet al mad selv og dermed også erfaret at det er noget billgere at lave mad selv.

Der er jo mange muligheder. Ofte er middage dyre.

Et morgenbord kan gøres forholdsvist billigt. Hjemmebagte boller, lidt marmelade og ost. Evt. lidt pålæg og så måske en kage. Her skal der ikke dyr drikkelse til. Lidt juice, kaffe/te. 

Det kan også være eftermiddagshygge med nogle hjemmebagte kager, kaffe/te/kakao. Og evt. lidt snacks efterfølgende og et glas vin eller øl. 

Alternativt kan det også være en gang aftensmad som ikke behøver at være suppe, steg og is. Det kan være lasagne med salat og et foccacia. Det er nemt, lækkert og ikke vildt dyrt. 

Vi holder mange fødselsdage da vi er 6 i familien. Vi inviterer ofte på “hverdagsfødselsdage.” Dvs. vi inviterer på selv dagen som jo ikke altid falder på en fridag. Her er “konceptet” invitation til boller og lagkage fra kl. 15 og pasta med kødsovs fra kl. 18. 
Dvs. vores gæster selv melder ind om de kommer til det ene eller det andet eller begge dele. Det er så hyggeligt. Børnene elsker det og ligeledes gør vores gæster. De synes det er rart det er uformelt og bare ren hygge. Og det er nemt på en hverdag. 

Mine forslag er selvfølgelig baseret på at I har lyst til at gøre en indsats selv i køkkenet. 

Og ellers tilslutter jeg mig de andre. Jeres barn bemærker det ikke nu. 

Anmeld Citér

9. januar 2024

Anonym

Jeg er.ikke tilhængere af at man tigger bedsteforældre om at betale for en fest man ikke selv har råd til. ( som nogen foreslår) det er ikke deres pligt at betale , og kan sætte dem i en ubehagelig situation hvor de skal sige nej .

Tænker I må acceptere at I ikke har råd 

Og enten finde på alternative løsninger eller helt droppe det.

Man har de penge man har . Og så må man enten arbejde noget mere eller klare sig med dem.man har.

Anmeld Citér

9. januar 2024

Anonym

Vi holdte ikke navngivningsfest, men holdte en hyggelig 1 års fødselsdag i stedet for  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.