Ikke råd til navngivning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.882 visninger
14 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. januar 2024

Anonym trådstarter

Ja, den er god nok. Vores mindste pige er 4 mdr og vi vil egentlig godt have holdt navngivning her til foråret, men økonomien er simpelthen ikke til det. Vores store pige fik sin fest dengang for 5 år siden. Det skær i mit hjerte at det umiddelbart ikke er muligt denne gang. Vi vil selvfølgelig invitere Vores familie og vi vil være ca. 35 mennesker. Vi kan ikke rigtig skære nogen af dem fra. Vi kommer hurtigt af med 6000. Vi har bare ikke den slags penge liggende. Vi har snakket om at holde en rigtig god 1 års fødselsdag i stedet for. Kan man gøre det på den måde istedet for? 

Ellers er i velkommen til allesammen at sende 25 kr �� ej, jeg håber i kan følge mit morhjete 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ja, den er god nok. Vores mindste pige er 4 mdr og vi vil egentlig godt have holdt navngivning her til foråret, men økonomien er simpelthen ikke til det. Vores store pige fik sin fest dengang for 5 år siden. Det skær i mit hjerte at det umiddelbart ikke er muligt denne gang. Vi vil selvfølgelig invitere Vores familie og vi vil være ca. 35 mennesker. Vi kan ikke rigtig skære nogen af dem fra. Vi kommer hurtigt af med 6000. Vi har bare ikke den slags penge liggende. Vi har snakket om at holde en rigtig god 1 års fødselsdag i stedet for. Kan man gøre det på den måde istedet for? 

Ellers er i velkommen til allesammen at sende 25 kr �� ej, jeg håber i kan følge mit morhjete 

Hvad med at spørge bedsteforældre om hjælp til festen (måske i stedet for gaver) 

Men ja man kan sagtens slå det sammen. Det er jo jeres valg. I kan jo bare melde ud at det er bedre for jer.

Anmeld Citér

7. januar 2024

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Vi havde heller ikke råd, men sagde til vores gæster at vi istedet for gaver, ville blive glad, hvis hver enkelt tog en ret med, altså et sammenskudsgilde.

Det var mega hyggeligt og vi havde den skønneste dag

Anmeld Citér

7. januar 2024

Anonym

Min søn fik aldrig en navngivningsfest (jeg var 18 år og var først begyndt at få styr på økonomi osv da han kom til), vi holdte bare 1 års. 
har holdt for min store datter men det var mislykket pga en masse drama i svigerfamilien.. 

så vores mindste får ikke en navngivning da jeg faktisk ikke gider ofre de penge på det med al den ballade der 100% vil komme igen (vi har ikke planlagt noget og dramaet er begyndt). Det er synd hun ikke får en fest, men vi hygger med ungerne istedet og køber en halskæde til hende med hendes navn som søster også har fået (min søn har et dogtag jeg gav ham). 
de er gudskelov så små at de jo er ligeglade, og formegentlig foretrækker at slippe (storesøster var ikke særlig begejstret og skreg/sov sig gennem det meste af festen).. 

Anmeld Citér

7. januar 2024

Anonym

Ja man kan da sagtens gøre mere ud af den første fødselsdag i stedet. Huske på jeres datter vil ikke kunne huske om det har været en navngivningsfest eller står 1 års.

Men eller Ja hvad med at spørge bedsteforældrene om de har lidt de kan spæde til eller holde det som sammenskudsgilde og så sige til gæsterne at i stedet for (elelr I stedet for lige så store gaver som ellers) så må de gerne medbringe en ret eller andet deling mellem gæsterne?

Ved godt det måske ikke er det I har drømt om, men så får hun en fest og I får fejret at hun får sit navn

Anmeld Citér

7. januar 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Inviter til sammenskudsgilde uden gaver? Hold festen om et år eller to? Eller nøjes med søskende og bedsteforældre og en gang nem aftensmad hjemme. Alt er muligt, man bestemmer selv - Jeres barn er ligeglad og det samme er alle andre såmænd også, så det er jo en ganske ærlig sag ikke at have pengene, selvom man er ærgerlig

Anmeld Citér

7. januar 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Som de andre skriver, er der jo mange forskellige muligheder. 

Når du skriver navngivning, går jeg ud fra at det er uden dåb? Der er jo ingen der siger, at en fest skal være lige samtidig med at barnet formelt får sit navn. Min niece fik en navngivningsfest da hun var 5 Så jeg ser ikke noget problem i, at det bliver lagt sammen med fødselsdag. 

Jeg er sikker på, at folk ville være glade for at hjælpe jer, hvis I inviterer til et sammenskudsgilde og ønsker jer lidt mindre gaver. Når I nu har et barn i forvejen, har I sikkert i forvejen huset fuldt af udstyr og legetøj

Anmeld Citér

7. januar 2024

Tip!

6000 kr lyder af meget. 
Jeg holdt dåb for min søn i sommers, vi var omkring 30 mennesker.. vi var i min have, dækket op med grønne balloner og lidt grønt gejl fra søstrene grene. 

Bestilte 2 store pålægskagemænd, en fin kage hos en bager, snolder og frugt. Selvfølglig kaffe og sodavand (3 rammer fra Harald skrald) 

måske brugte jeg 3000 kr i alt. 

Jeg ville være ked af at min søns gaver skulle være mad.. han fik jo flag, rammer, ting der personligt var til ham. 

Anmeld Citér

7. januar 2024

drabo

Profilbillede for drabo

Altså det er ikke synd for babyen den ikke får en fest. Tror faktisk de fleste babyer hellere ville være foruden at skulle dikkes af 30+ mennesker på skift.

men derfor kan en mor hjerte jo gerne ville fejre den lille med sin familie og det skal der også være plads til men om det er en dåbsfest eller en fødselsdag, så husker babyen det i alle fald ikke.

Anmeld Citér

8. januar 2024

Anonym

Vores økonomi har altid været noget svingende. 

Så vi har holdt forskellige udgaver af fødselsdage og barnedåb.

Vi har holdt alle fødselsdage og barnedåb herhjemme, men det der er blevet serveret har været meget forskelligt, alt efter hvad der har været penge til. Vi har også omkring 30-40 gæster med til fødselsdage og barnedåb.

Vi har serveret bl.a. eftermiddagskaffe/te/kakao med hjemmebagte/købte boller og kage. Jeg har både bagt selv og købt boller og kage i Bilka, der faktisk har nogle fine bud på mad ud af huset i alle prisklasser. 
Vi har serveret varm mad. 2 slags kød, kartofler og sovs, både lavet hjemme og købt mad ud af huset fra Bilka. 
Vi har også været omkring smørbrød, pølser med brød og kartoffelsalat, frikadeller og kartoffelsalat.

Alt er lige hyggeligt, maden og drikkevarerne er så lille en del. Det er jo samværet med gæsterne der betyder noget. 

Et billigt alternativ til at købe sodavand i dyre domme kunne være 1-2 slags saft i de der automater/glas nogen med hane, og så fryse nogle store isterninger, så det er koldt hele dagen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.