Forskel på dreng / pige graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.660 visninger
14 svar
1 synes godt om
2. januar 2024

Christy123

Profilbillede for Christy123

Til jer som har været gravid med både en dreng og pige - har I oplevet graviditeterne ens, eller har der været forskel? Og hvilke forskelle?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2024

HilliHallo

Tre børn  - to drenge og én pige. 

Første graviditet (dreng), havde jeg ingen kvalme. Havde det ganske fint i alle 9mdr. 

Anden graviditet (dreng), havde jeg sådan okay med kvalme de første 12 uger. Dog ikke opkast. 

Tredje graviditet (pige), havde jeg intens kvalme + opkast i 14 uger. 

Så ja, der var forskel. Én jordemor fortalte dog også at tendensen til at få kvalme også kan skyldes ens alder. Jo ældre = tendens til mere kvalme. 

Anmeld Citér

2. januar 2024

B&J

mine var næsten 100% ens både start og slut.

Det var bitte små detaljer der var forskel

Jeg fik svamp i underlivet ved vores datter da jeg var 3 uger henne. 

Vores dreng bagved og kunne stort set ikke mærke ham hele graviditeten. 

Vores datter lå som hun skulle og totalt aktiv. 

Fødte vores søn 14 dage før 

Vores datter 1 måned før

Ingen kvamle eller opkast ved begge 

Anmeld Citér

2. januar 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

4 graviditeter - 3 drenge og 1 pige

Alle stort set ens og ikke de vilde symptomer 

Anmeld Citér

2. januar 2024

CKJ

Profilbillede for CKJ

To drenge med forholdvis nemme graviditeter - imellem drengene har jeg en pige besværlig graviditet på alle måder og endte med svangerskabsforgiftning og indlæggelse og igangsættelse ved ikke om det har noget med kønnet at gøre…. Men

Anmeld Citér

3. januar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

4 graviditeter (3 børn en mistet efter uge 20) 2 drenge og 2 piger. 
min søn kvalme konstant i 9 måneder, anden søn (død) opkast 1 gang hver morgen i starten ellers ingenting, min ældste datter opkast 24/7 i 5 måneder, søvnløshed, halsbrand, uro i benene, bækkenløsning… hele paletten, yngste datter lidt kvalme i starten ellers ingen gener før sidst i graviditeten hvor jeg led af halsbrand. 

så for mit vedkommende har køn ikke haft nogen indflydelse på om det er gået bedre/værre.

Anmeld Citér

3. januar 2024

Pb18

Jeg havde mega uren hud, da jeg var gravid med en pige. Derudover havde jeg meget kvalme, med den første i de første 12 uger og den næste indtil 20 uger. Jeg kastede sig heldigvis ikke op.

Med min dreng havde jeg ingen symptomer udover halsbrand (som jeg også havde med pigerne). 

Anmeld Citér

3. januar 2024

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har en dreng og en pige. Der var stort set ingen forskel i graviditeten. Lidt mere rund med vores pige, men det tænker jeg var fordi, at jeg allerede havde født og der kun er 17 måneder imellem vores børn

Anmeld Citér

3. januar 2024

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Min seneste jordemoder sagde at det er barnets dna, der i høj grad påvirker hvordan såvel graviditet som fødsel bliver. 
Jeg har selv i meget høj alder fået 2 børn af samme køn, hvor den første graviditet og fødsel var benhård, og nr. 2 kunne ikke være lettere - både graviditet og fødsel. 

Anmeld Citér

3. januar 2024

Mammamosa

Profilbillede for Mammamosa

Jeg har godt nok kun 2 af samme køn. (Drenge).

1 graviditet = kvalme i 1 trimester, opkast en gang dagligt - bækkenløsning begyndte omkring uge 10. En smule væske i kroppen slut graviditet. Født over tid, igangsat, forfærdelig fødsel.

2 graviditet = kvalme fra første til sidste dag, opkast hver dag flere gange hele graviditeten, bækkenløsning begyndte hormonelt fra start (tog graviditetstest da jeg mærkede bækkensmerter og fandt ud af den var positiv). Først væske i kroppen efter fødslen. Født for tidligt, nem fødsel, gik selv igang.

Så selvom det er to af samme køn, så to vidt forskellige graviditeter. Godt nok samme symptomer, men i noget forskellig grad.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.