Anonym skriver:
Godmorgen.
Jeg har et spørgsmål (håber ikke i synes jeg er et helt forfærdeligt menneske efterfølgende).
Min mand og jeg blev gift for et par år siden. I den forbindelse fandt vi selvfølgelig vores vielsesringe og går selvfølgelig med dem til daglig. Problemet er bare, at jeg virkelig ikke kan lide min. Den er så tyk og klodset synes jeg.
Da vi stod i butikken forelskede jeg mig i en tynd model med lille sten i. Men ekspedienten sagde, at de tynde ringe ofte bliver grimme og og slides hurtigere op end de mere rustikke... (Ved jeg nu ikke om er rigtigt). Så endte med at lade min mand vælge i sidste ende.
Lige da han valgte ringene var jeg faktisk meget rørt over det. At min mand havde valgt dem betød meget.
Men idag er jeg efterhånden ret skuffet og ked af min rings udseende. Synes den ser slidt ud allerede og den føles så klodset af have på, samt ikke spor feminin.
Her til jul fik jeg så en ægte diamant ring i guld, som er utroligt smuk og feminin (nok altid det jeg havde drømt om og forestillet mig), af mine forældre.
Hvad gør jeg. For føler mig som et forfærdeligt menneske, når jeg siger jeg har lyst til at smide min vielsesring langt væk og kun gå med drømme ringen. Har forsøgt at få min mand til at (lidt med hentydninger) at købe en ring til mig som er mere feminin, men haf virkelig heller ikke lyst til at såre ham.
Den jeg har fået af mine forældre går jeg selvfølgelig med på venstre hånd. Men et lidt ked af, at den ikke er på højre så jeg kan vise den mere frem.
Normalt er jeg slet ikke så overfladisk, eller går op i mig selv på den måde. Men det jo gået op for mig, at den vielsesring jo skal være på min finger resten af mit liv... Åh det gør mig faktisk lidt ked af det.
Min mand friede aldrig, vi blev gift fordi det var et stort ønske fra min side. Men det var ikke noget han som sådan havde et stort behov for. Så vi fik aldrig forlovelsesringe.
ej når jeg skriver sådan her kan jeg godt se hvor utroligt egoistisk jeg lyder.
Ville ønske jeg kunne tillade mig at lægge vielsesringen væk, og kun gå med den nye, meget feminine ring som virkelig er drømme ringen.
Lige et spørgsmål..
min mand kan ikke huske hvordan min vielses ring ser ud. Så det bider han ikke mærke i.
Tror faktisk at jeg kunne købe en ny og bilde ham ind at det var vielsesringen
Spørg ham om hvor meget de ringe betyder for ham. For det er jo ikke sikkert at de betyder noget særligt for ham, så du spilder måske mere energi på det end du behøver.