Hvornår fik jeres børn Ipad/tablet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.769 visninger
14 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. december 2023

Anonym trådstarter

Hej jeg har et barn der er fyldt 3 år, jeg overvejer at købe en Ipad, som han kan bruge i weekenderne i sengen så jeg kan sove bare 1 time mere. Han er endeligt begyndt med at se andet end minisjang, han kan nu se en film, hvilket er et stort milepæl, da vi nu kan få hyggelige fredage og måske tage på bio på et tidspunkt. 

Jeg er derfor nysgerrig på at høre jeres børn på 3 har en Ipad og om de kan se en film på 1 time? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2023

Anonym

Mit barn på 5 har en iPad der KUN bruges til når vi rejser etc. Vi brugte den mere i en periode om/off, men han blev totalt kludret af den og det var en kamp at vænne ham af med den.  

Han fik den da han var 4.

Kunne  aldrig finde på at give et 3-årigt barn en iPad så jeg selv kunne sove længere - eller en iPad under hele taget.. skærme er mega vanedannende og ikke sundt for et barns udvikling. Mit barn er en early bird og ja det er pisse hårdt men sådan er det. Når han blir stor nok kan han selv trisse ned i sofa og se lidt TV eller hygge med en bog så jeg kan sove længere.

Husk at alle de skærmvaner du giver nu, er svære at slippe af med. 

ift om mit barn kan se en hel film på mere end en time, ja det kunne han da han var ca 4. 

Anmeld Citér

26. december 2023

Anonym

Jeg tror omkring 4 år kunne mine børn se en hel film på 1,5 time.

Vi har en tablet som vi købte da den store var 6 år, og KUN fordi det var et skrav i skolen at de skulle have en (privat skole) Det er kun børnene der bruger den, men vi er tydelige om at det er vores. Og vi bestemmer hvornår den må spilles på

Hvis tv virker, hvorfor så ikke sæt en lille film på med lav lyd og blund ved siden af?

Jeg kan i hvert fald mærke kæmpe forskel på mine børn om drt er tv/fil eller tablet de har siddet med.. det sidste gør dem vildt konfliktsøgende når der skal slukkes. Det sker ikke på samme måde med tv

Anmeld Citér

26. december 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mit barn på 5 har en iPad der KUN bruges til når vi rejser etc. Vi brugte den mere i en periode om/off, men han blev totalt kludret af den og det var en kamp at vænne ham af med den.  

Han fik den da han var 4.

Kunne  aldrig finde på at give et 3-årigt barn en iPad så jeg selv kunne sove længere - eller en iPad under hele taget.. skærme er mega vanedannende og ikke sundt for et barns udvikling. Mit barn er en early bird og ja det er pisse hårdt men sådan er det. Når han blir stor nok kan han selv trisse ned i sofa og se lidt TV eller hygge med en bog så jeg kan sove længere.

Husk at alle de skærmvaner du giver nu, er svære at slippe af med. 

ift om mit barn kan se en hel film på mere end en time, ja det kunne han da han var ca 4. 

Vi bruger TV og han har fri skærm - det fungerer super fint. Og han får lov at se TV om morgenen, så kan jeg blunde, og det ændrer jeg ikke. Men tak for dit input ang. Ipad. Jeg er nemlig bange for det skaber konflikter.

Anmeld Citér

26. december 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tror omkring 4 år kunne mine børn se en hel film på 1,5 time.

Vi har en tablet som vi købte da den store var 6 år, og KUN fordi det var et skrav i skolen at de skulle have en (privat skole) Det er kun børnene der bruger den, men vi er tydelige om at det er vores. Og vi bestemmer hvornår den må spilles på

Hvis tv virker, hvorfor så ikke sæt en lille film på med lav lyd og blund ved siden af?

Jeg kan i hvert fald mærke kæmpe forskel på mine børn om drt er tv/fil eller tablet de har siddet med.. det sidste gør dem vildt konfliktsøgende når der skal slukkes. Det sker ikke på samme måde med tv

Tak for dit input det er præcist sådan nogle ting jeg er bange for sker. Vi bruger også TV lige nu, men jeg tænkte en Ipad er nemmere, da man kan flytte den osv

Anmeld Citér

26. december 2023

Tullebadulle

Anonym skriver:

Hej jeg har et barn der er fyldt 3 år, jeg overvejer at købe en Ipad, som han kan bruge i weekenderne i sengen så jeg kan sove bare 1 time mere. Han er endeligt begyndt med at se andet end minisjang, han kan nu se en film, hvilket er et stort milepæl, da vi nu kan få hyggelige fredage og måske tage på bio på et tidspunkt. 

Jeg er derfor nysgerrig på at høre jeres børn på 3 har en Ipad og om de kan se en film på 1 time? 

Min søn har vågnet 4-5 hver dag og står stadigvæk op alle dage før 6. 
Han kunne se iPad/ TV  selv og underholde sig lidt selv fra han var 4 1/2 år. Og ved du hvad - det gav en mor med meget mere overskud .. det er sku tortur at stå op hver dag 4.30. Så det skal du da bestemt ikke få dårlig samvittighed over. 
Han er 14 og har i dag et afbalanceret forbrug. 

Anmeld Citér

26. december 2023

Babycrew

Altså min datter har haft en iPad siden hun blev 2 år.

Hun har den liggende frit fremme og har altid haft det. Det betyder, at hun måske ser 10-15 minutter på den 3-4 gange om ugen. Resten af tiden vil hun hellere tegne, lave perler, lege med dukker eller andet. Vi har aldrig haft problemer med skærmtiden overhovedet. Her i julen har hun hørt lidt julesange på den og danset rundt i stuen, mens jeg har lavet mad i køkkenet.

Jeg tror man er nød til at kigge på det individuelle barn. Har man et barn, der vil ende med at sidde stille foran skærmen hele dagen, så synes jeg ikke iPad er en god idé. Men har man et barn med krudt i måsen som min, så kan de 10-15 minutters skærm om dagen være et dejligt lille break.

Anmeld Citér

26. december 2023

Flnad84

Jeg har tre børn på nu 9, 13 og 17. For hvert barn er de der grænser, jeg tænkte, jeg havde, blevet flyttet

Den ældste fik en tablet da han var 9 og min gamle iPhone da han blev 10 år. Han så Thomas tog, Pocoyo, Små Einsteins på dvd (og Disney Channel) da han var lille. Men vi snakker Max en time om dagen. 

Den yngste har haft adgang til iPad hele sit liv (som lille med apps hvor jeg selvfølgelig var sammen med hende) - og fik sin første tlf (endnu en aflagt iPhone) da hun startede i 1. Klasse. 
Hun sad og så hele Frost filmen mange mange gange fra hun var 1 1/2 år - det var den hun ville se når hun var syg… 

-og den mellemste har så været et sted midtimellem - men han er samtidig den der var/er allermest udebarn.

Vi har heller ikke “skærmtid” som sådan herhjemme - for de voksne spiller selv, men der er forskel på om man glor YouTube/Instagram/Snapchat/tiktok, ser tv eller spiller PlayStation/computer/Nintendo. Det første får man ikke lov til i timevis…

Anmeld Citér

26. december 2023

Anonym

Mit barn er 3,5år og hun har fået en iPad i julegave

Der er ingen regler for hvornår hun bruger den, da hun bestemt ikke sidder særlig meget ved den og selv slukker den efter kort tid

Anmeld Citér

26. december 2023

Optimom

Profilbillede for Optimom

Vores børn har også haft tablets fra de var 2 år. Der var kun installeret alderssvarende apps. iPad giver en masse muligheder for indstilling af skærmtid. Jeg synes det gør konflikten mindre når den selv giver en lille advarsel og slukker. 

Jeg synes det vigtigste er at man husker at mærke efter om forbruget er til gavn eller om det er ved at tage overhånd. 

Min erfaring er at børn med tid foran en skærm er meget hurtigere til at lære engelsk pga de spil og videoer de ser.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.