AKS !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.859 visninger
12 svar
0 synes godt om
15. april 2008

Minedrenge

ja jeg kan jo ikke skrive om hvorfor jeg fik PKS da det var et akut kejsersint !

Men det vil jeg da også gerne fortælle en lille smule om. Vil ikke fortælle om hele det lange forløb!

Men da jeg havde haft veer i 3 døgn, og var nået til mine presseveer kom de til at se at Malthe havde sat sit hoved forkert ned. Så jeg ville ikke kunne presse ham ud. Så jeg måtte sidde og vente på at det var min tur tik KS (ja, der var kø den nat!!) og holde på mine presseveer inden malthe ENDELIG kom til verden (L)

Men jeg synes ikke jeg er gået glip af noget med hensyn til en fødsel. Jeg nåede jo ALT bortset fra at presse ham ud selv.

Andre der har fået AKS, kan jo også lige komme med deres historie hvis i lyster :D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2008

Christine

William blev født ved AKS da jeg midt i en shoppingtur begyndte at bløde MEGET kraftigt. Det viste sig at være moderkagen der havde revet sig løs eller var gået hul på.
Så han blev "født" indenfor 1 time - ret kort tid for en førstegangsfødende :P
Bortset fra at det var skræmmende var dte skønt det gik så hurtigt. Synes heller ikke jeg gik glip af noget ved ikke at føde, fik endda hans første skrig og det hele med. Synes til gengæld man går glip af meget bagefter...

Anmeld

5. maj 2008

TEK

Jeg fik også AKS - og for mig er kejsersnit ikke en god oplevelse. Håber sådan at jeg vil kunne føde på almindelig vis, hvis der bliver en næste gang.

Jeg fik AKS 5 uger før tid, fordi lægerne mistænkte hjertefejl og mente vi var ved at miste barnet ... oveni begyndte jeg at bløde - moderkagen havde løsnet sig.
Så jeg måtte med ambulance til Skejby og derefter være indlagt en lille måned med vores datter. Heldigvis artede hjertet sig :D - hun er fuldstændig rask!

Anmeld

12. marts 2009

mor-til-cille

Hejsa...

Jeg fik akut kejsersnit efter vandet var gået og rimelig kraftige veer var gået i gang....

Jeg fik det fordi de fandt ud af at Cille lå i sædestilling og de havde hele tiden troet at hun lå rigtigt.... Så de turde ikke lade mig føde normalt...

Så jeg fik lidt over en time til at forberede mig på at fødslen ville foregå med kejsersnit istedet for normalt...

Anmeld

12. marts 2009

monstar99

Hejsa

Mikkel blev taget ved aks da jeg var gået 10/11dage over.
tog på fødegangen +10dage om aften, pga af smerter og ubehag.
Fandt ud af at det var pga blæderbetændelse.
Men de fandt også ud af at jeg havde for højtblodtryk, svangerskabsforgiftning, Mikkel's hjerte bankede alt for hurtigt og så var der ikke mere fostervand.
så kl. 02:09 var han taget ud +11dag.

Jeg kom ind kl 23 og først sagde de jeg skulle hjem med nogen piller, så skulle jeg blive natten over, så ville de måske lave aks. og så vi laver aks 30min senere var mikkel kommet til verden.

Det hele gik alt for hurtigt.

Men slutresultatet var godt

Anmeld

25. marts 2009

morLinda

FIk akut kejsersnit ved min første fødsel, begyndte at bløde pga moderkageløsning. Nåede ind på fødeafdelingen, hvor de hørte hjerteslagene faldt, og så var det ellers afsted ned til op.
Syns det hårde ved at min første fødsel var at jeg ikke kunne komme ned til min datter før næste dag om eftermiddagen. (hun blev født kl 01.34 om natten)
Ved min anden datter foregik fødslen normalt, og derved vågen da hun kom til verden. Det manglede jeg ved den første...
vh Linda

Anmeld

25. marts 2009

KarinaIda

Jeg fik kejsersnit ved mit datter lå i sædestilling og så kom jeg ind 4 uger før med veer.. Så jeg fik ca 1 time til og forberede mig i, at det blev ved kejsersnit hunskulle fødes, og det var jeg meget ulykkelig over, og er det også den dag idag... Jeg ved så også, at uanset hvordan den lille ligger næste gang, skal jeg IKKE have et kejsersnit, og det ved lægerne på sygehuset også.... Og grunden til jeg ikke skal det, er fordi mit kejsersnit gik gruelig galt, og at jeg kunne være død.... Så tre uger efter min datter var kommet til verden, blev jeg indlagt igen, men en KÆMPE blodpøl/byld i maven, som viste sig og være betændelse det hele, som lægerne havde været skyld i.... Men ikke nok med det, der da jeg blev indlagt igen, endte jeg med og ligge der i 5 uger, fordi de ikke kunne gøre deres arbejde ordentligt, så det de syede indvendig(muskelpladen) gik op igen hele tiden, altså sygningerne sprang, fordi de ikek havde gjort deres arbejde godt nok.. Men da de så havde gjort det godt nok indvendig, gjorde de det ikke udvendig, og så gik det op der og sådan blev det ved, indtil de til sidst slet ikke syede mig sammen, men lod det hele stå åbent og gro sammen fra bunden af sig selv... Så ALDRIG mere kejsersnit til mig....

Det skræmte mig fra vid og sans, og ved da, at den dag jeg bliver gravid igen, vil al skrækken vende tilbage, og frygter det samme skal ske... Er super sindsyg bange... Især fordi jeg er bange for, at jeg pludselig ikke vil være der for min datter jeg har nu, og de kommende børn, hvis lægerne begår samme fejl igen....

Så de første 3 mdr af mit datters liv havde jeg stort set intet med hende og gøre...

Det var en kort fortælling om min fødsel ved kejsernit....

OBS: I de 5 uger blev jeg opereret 10 gange....

Anmeld

25. marts 2009

Mormilla

Min søn kom os til verden ved AKS.
De havde fundet ud af at han havde tabt sig og at der ikke var så meget fostervand tilbage
Så de valgte at sætte mig i gang. Nåede at få lidt veer men han kunne ikke holde til det Så det blev til et AKS... Det gik godt. De sagde at jeg først ville se ham når jeg kunne bevæge mig igen. Men det viste sig at han var så frisk at jeg fik ham i armene efter de havde syet mig sammen Så jeg var meget lykkelig

Anmeld

25. marts 2009

Mormilla

Min søn kom os til verden ved AKS.
De havde fundet ud af at han havde tabt sig og at der ikke var så meget fostervand tilbage
Så de valgte at sætte mig i gang. Nåede at

Anmeld

26. april 2009

Nanna1985

Jamen jeg har selv fået AKS med vores første datter.. Havde ligget med slemme veer i lidt over døgn inden jeg bliver indlagt og må blive på sygehuset.. Der ligger jeg så i 2 døgn med voldsomme veer, det var en LAAANGT og voldsomt forløb.. Til sidst finder de ud af at hun er stjernekigger og jeg er for smal til at kunne få presset hende ud

Det ender så i kejsersnit, men bliver ikk bedøvet ordentlig, så jeg troede jeg skulle DØ Jeg SKREG OG SKREG af smerte.. Årh en FORFÆRDELIG oplevelse

Er gravid med nr. 2 nu og bliver fulgt. Vi håber jeg kan føde normalt denne gang, men intet er sikkert endnu Kommer an på så meget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.