“Blødning” efter samleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.185 visninger
18 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. december 2023

Anonym trådstarter

Åh altså - min angst overmander mig. 
jeg oplevede i sommers at bløde efter samleje - bare ganske lidt. Nærmest bare et lille brist. Tog til lægen alt var fint. 
nu er det startet igen, og jeg har oplevet det mere en én gang. Hvor det så er dagen efter, at der kommer lidt brunt blod på papiret. Jeg har været ved lægen, tjekket igen og er nu videresendt til en gynækolog. Har først fået en tid 9. Januar. 
men jeg er virkelig nervøs altså… er der andre som har oplevet det samme og hvor det ikke var kræft eller anden alvorlig sygdom? Lægen sagde, at nogen bare blødte lidt efter samleje og at ikke behøvede betyde noget? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2023

AnoMor

Anonym skriver:

jeg oplevede i sommers at bløde efter samleje - bare ganske lidt. Nærmest bare et lille brist. Tog til lægen alt var fint. 
nu er det startet igen, og jeg har oplevet det mere en én gang. Hvor det så er dagen efter, at der kommer lidt brunt blod på papiret. Jeg har været ved lægen, tjekket igen og er nu videresendt til en gynækolog. Har først fået en tid 9. Januar. 
men jeg er virkelig nervøs altså… er der andre som har oplevet det samme og hvor det ikke var kræft eller anden alvorlig sygdom? Lægen sagde, at nogen bare blødte lidt efter samleje og at ikke behøvede betyde noget? 

Kan næsten sige med sikkerhed at alle kvinder har oplevet at bløde efter samleje mindst et par gange i sit liv. 
Det er ganske normalt og ikk noget at være bekymret for.

Anmeld Citér

18. december 2023

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Kan næsten sige med sikkerhed at alle kvinder har oplevet at bløde efter samleje mindst et par gange i sit liv. 
Det er ganske normalt og ikk noget at være bekymret for.

Men også sådan, at det er lige efter hinanden? Når det ‘aldrig’ har været der før og at det så nu er sket 3 gange inden for den seneste måned? 

Anmeld Citér

18. december 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Men også sådan, at det er lige efter hinanden? Når det ‘aldrig’ har været der før og at det så nu er sket 3 gange inden for den seneste måned? 

Ja. 

Anmeld Citér

18. december 2023

Anonym

I starten af året oplevede jeg det næææææsten hver gang i en måned eller to, sammen med små pletblødninger udenfor mens perioden. Jeg tog selvfølgelig til lægen. 
Jeg havde fået lavet et celleskrab i slutning af sidste år, og da jeg ikke havde andre gener, valgte lægen (og jeg) at se an. Lægen bad mig komme igen, hvis jeg fortsat havde pletblødninger ved samleje og/eller uden for mens perioden efter i alt 6mdr, da jeg havde så nyt et celleskrab at der ikke var grund til bekymring. Efter 1 måned mere var det væk. 

Det startede præcis 1 år efter fødslen af vores barn, så forklaringen endte med at være, at min krop bare lige skulle finde sig selv igen. 
Jeg har ikke set nogen former for pletblødninger siden dengang

Anmeld Citér

18. december 2023

Cerenia

Det er som regel ikke noget ☺️

Anmeld Citér

18. december 2023

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021
Anonym skriver:

Jeg har prøvet at bløde efter samleje gentagne gange for nogle år siden. Jeg fik et celleskrab der viste lette celleforandringer. Det blev behandlet med noget frys, helt stille og roligt og trygt. Har ikke haft problemer siden Men det er godt at være obs på og få tjekket

Anmeld Citér

18. december 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

I starten af året oplevede jeg det næææææsten hver gang i en måned eller to, sammen med små pletblødninger udenfor mens perioden. Jeg tog selvfølgelig til lægen. 
Jeg havde fået lavet et celleskrab i slutning af sidste år, og da jeg ikke havde andre gener, valgte lægen (og jeg) at se an. Lægen bad mig komme igen, hvis jeg fortsat havde pletblødninger ved samleje og/eller uden for mens perioden efter i alt 6mdr, da jeg havde så nyt et celleskrab at der ikke var grund til bekymring. Efter 1 måned mere var det væk. 

Det startede præcis 1 år efter fødslen af vores barn, så forklaringen endte med at være, at min krop bare lige skulle finde sig selv igen. 
Jeg har ikke set nogen former for pletblødninger siden dengang

Var rødt blod eller brunligt? Og var det også dagen efter? Jeg oplever nemlig det er dagen efter - som idag - at når jeg har tisset kommer der lidt brunligt, meget tynd blod på papiret? 
jeg skal som sagt til gynækolog den 9. Januar. Syns bare der er lang tid til….. 

men mine celleskrab er fine og lægen kan ikke se koger suspekt ved undersøgelse. 

Anmeld Citér

18. december 2023

Anonym trådstarter

Sommersol2021 skriver:

Jeg har prøvet at bløde efter samleje gentagne gange for nogle år siden. Jeg fik et celleskrab der viste lette celleforandringer. Det blev behandlet med noget frys, helt stille og roligt og trygt. Har ikke haft problemer siden Men det er godt at være obs på og få tjekket

Tak for di svar

Anmeld Citér

18. december 2023

Anonym trådstarter

Cerenia skriver:

Det er som regel ikke noget ☺️

Håber du har ret

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.