HilliHallo skriver:
Kære du
Jeg er selv mor til tre børn. Jeg har selv en psykisk diagnose og jeg har været der hvor du er i dag. Med en inderligt og reelt ønske om at rejse væk. Den smerte du sidder med et så intens og ødelæggende.
Jeg tænkte dengang at børnenes liv ville være bedre uden mig. Det samme med min mands. Jeg kunne simpelthen ikke se at tingene kunne blive værre af at jeg rejse væk. Selvmord var også i mine tanker, men ideen med at rejse væk lokkede mere.
Jeg sagde det højt. Og jeg blev grebet. Jeg har arbejdet intens med mig selv og det har været hårdt og jeg har stadig mine kampe. Men din smerte skal og må ikke gå ud over dine børn. Uanset hvor forpint du er, så er din tilstedeværelse stadig 100 gange bedre end hvis du forsvinder.
Ræk hånden ud! Og vær ærlig i din kontakt med dem der vil hjælpe dig. Det er passe hårdt at overvinde. Og det er pissehårdt at kæmpe sig op igen. Men du kan godt! Dine børn har brug for dig.
Bed om hjælp ❤️
Hvordan kom du ud på den anden side ?
Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan de kan hjælpe mine tanker og min virkelighed, med at komme til at se anderledes ud. Jeg har selv søgt hjælp og netop af den grund fik jeg diagnosen. Men de ting de foreslår kan jeg ikke se skulle ændre noget.
Jeg søgte hjælp hos psykiateren, fordi det er så vanvittigt hårdt at fungere. Men det har intet hjulpet endnu (det selvfølgelig stadigvæk nyt). Men de kan ikke trylle mit barn rask i mit hoved, jeg ville ønske at de kunne, det ville jeg virkelig, men jeg kan ikke se hvordan de skal hjælpe mig med det.
Jeg er så brugt op af bekymringer og har ondt over alt af spændinger og stress. Når jeg er sammen med mit barn (når andre er der) kræver det krafter at holde mig "fornuftig" og ikke kede andre med mine konstante bekymringer omkring mit barn. Det hårdt. Folk er trætte af mig, og det værste er, at jeg forstår dem godt.
Jeg er åbenbart blevet hende den skøre, hende som man ikke lytter til og som er paranoid. Hvilket forstærker min frygt helt vildt, for nu lytter folk jo slet ikke når jeg har bekymringer for mit barns helbred. Jeg har åbenbart råbt "ulven kommer" for ofte, på trods af jeg selv oplever det rigtigt OG siger det samme og det samme, men igen og igen bliver fejet væk.
Jeg drømmer om skilsmisse hvor min mand får fuld forældremyndighed over vores barn, men problemet er, at så skal jeg stadigvæk hører om barnet via de to større børn.
Så den bedste løsning er, at jeg forsvinder helt.
Jeg vil ikke vide noget mere, jeg vil ikke have kendskab til vores barns skæbne eller helbred, jeg vil slette den del der gør så ondt helt, og hvis det indebærer at slette alt det andet, så må det være sådan. Det nemmere at overleve og komme videre, hvis jeg kan forestille mig for mig langt væk fra det hele, at de har det godt og nogen at styr på det.
Jeg ved de nok skal komme videre uden mig, for de stærke og har et godt netværk. Men jeg er ikke god at have som relation mere, jeg er blevet usund for selv mine to andre børn.