Anonym skriver:
Tak for alle Jeres svar.
I de sidste 2 situationer vi har oplevet det er fx.
Storebror får høretelefoner til 1599 kr.
Lillesøster får en reol til 400 kr.
Lillesøster får en Elsa dukke til 99,-
Storebror får 300 kr.
Og der er talrige eksempler - storebror får vinterstøvler hvert år af farmor, det gør lillesøster ikke..
Osv. osv.
Vi er en sammenbragt familie hvor far har storebror med en anden og vi har lillesøster sammen. Men det er som om, at storebror skal "kompenseres" med større gaver end lillesøster af både familiemedlemmer og venner.
Men ja, jeg er taknemmelig for gaverne, undrede mig bare over det nu her da jeg igen i år oplevede det fordi børnene fik gaver på forskud.
Tror også det er fordi jeg altid har oplevet forskelsbehandling i min familie - min bror fik børneopsparing op 52.000 kr. og jeg fik en på 10.000 kr.
Til konfirmation fik min bror 5000 kr. af vores mormor og jeg fik 1000 kr. osv. Jeg lægger nok bare ekstra mærke til det og får den følelse i kroppen som jeg gjorde dengang.
Men skal jo ikke pålægge mine egne følelser til andre, derfor har jeg intet sagt til nogen og ville bare høre Jeres holdning da I er så gode til at perspektivere ting 
Det havde jeg ikke kunne holde mund med. Når børnene bliver større så begynder de jo selv at sammenligne gaver og vil bide mærke i det.