Forskel i gaver til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.857 visninger
15 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. december 2023

Anonym trådstarter

Jeg kunne godt tænke mig at høre Jeres holdning til hvis 2 søskende får julegaver/gaver af familie som har vidt forskellig værdi.

dvs den ene konsekvent får for halvdelen af hvad den anden får for… de er halvsøskende, men det er fra deres begges “hel” farmor og farfar og vennepar som altid har været i børnenes liv.

børnene ved det ikke, men vi forældre gør da det er meget tydeligt.

hvad tænker I om det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Altså hvis det er konsekvent og meget i forskel, så ville jeg nok spørge hvordan det dog kunne være.

Men der skulle meget til for at jeg ville ligge mærke til det. Vi har fire børn og de får langt fra for det samme beløb, men det er selvfølgelig ikke altid den samme som får for mindst, det kommer lidt an på hvad de ønsker sig, alder, hvad de mangler mm.

Anmeld Citér

16. december 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hvis det er konsekvent, så ville jeg nok spørge, om der var en grund til dette

Anmeld Citér

16. december 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Jeg kunne godt tænke mig at høre Jeres holdning til hvis 2 søskende får julegaver/gaver af familie som har vidt forskellig værdi.

dvs den ene konsekvent får for halvdelen af hvad den anden får for… de er halvsøskende, men det er fra deres begges “hel” farmor og farfar og vennepar som altid har været i børnenes liv.

hvad tænker I om 

Hvor gamle er de?

Hvor mange er det sket?

Er gaverne noget børnene har ønsket sig?

Anmeld Citér

16. december 2023

AnoMor

Anonym skriver:

hvad tænker I om det?

Fuldstændig ligegyldigt så længe at børnene er glade. 

Har generelt altid haft deb holdning at hvis man brokker sig over beløbet af gaver så fortjener man slet ingen til at starte med. 

Anmeld Citér

16. december 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
AnoMor skriver:

Fuldstændig ligegyldigt så længe at børnene er glade. 

Har generelt altid haft deb holdning at hvis man brokker sig over beløbet af gaver så fortjener man slet ingen til at starte med. 

Det er ikke selve beløbet, jeg ville tænke på.. Men følelsen af, at de elskede det ene barn højere end det andet, eftersom det ene barn blev mere forkælet end det andet.. 

Altså medmindre vi taler om, at børnene har ønsket sig de her ting - for så kan det godt være, at partnerne måske mener, at den billige gave er bedre end den dyre til det ene barn

Anmeld Citér

16. december 2023

AnoMor

Unicorn1 skriver:

Det er ikke selve beløbet, jeg ville tænke på.. Men følelsen af, at de elskede det ene barn højere end det andet, eftersom det ene barn blev mere forkælet end det andet.. 

Altså medmindre vi taler om, at børnene har ønsket sig de her ting - for så kan det godt være, at partnerne måske mener, at den billige gave er bedre end den dyre til det ene barn

Sådan er vi jo så forskellige. Det er vel også ganske ok 

Anmeld Citér

16. december 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Og det er ikke fordi giverne bare kun giver 1 gave og børnene ønsker sig noget i forskellige prisklasser? 

hvis barn 1 har 10 ønsker til 500kr og barn 2 har 10 ønsker til 200. Så har de begge fået en gave de ønskede sig. Selvom de ikke kostede det samme.. 

Anmeld Citér

17. december 2023

Pb18

Som en anden også spørger, hvor gamle er børnene?

Vores den lille på 1 år får for 100 kr fra os i år mens søster får for en del mere. Og ved at andre i familien også har stor prisforskel, da en del af de ting jeg har ønsket til ham, er ønsket brugt.

Kan de dyre ting derudover være købt på tilbud?  Jeg går gerne tidligt i gang med at prisovervåge det jeg har udset mig og nogle gange kommer der et rigtig godt tilbud, så jeg har mulighed for at "gå en hylde op" 

Anmeld Citér

18. december 2023

Anonym trådstarter

Tak for alle Jeres svar.

I de sidste 2 situationer vi har oplevet det er fx.

Storebror får høretelefoner til 1599 kr.

Lillesøster får en reol til 400 kr.

Lillesøster får en Elsa dukke til 99,-

Storebror får 300 kr.

Og der er talrige eksempler - storebror får vinterstøvler hvert år af farmor, det gør lillesøster ikke..

Osv. osv.

Vi er en sammenbragt familie hvor far har storebror med en anden og vi har lillesøster sammen. Men det er som om, at storebror skal "kompenseres" med større gaver end lillesøster af både familiemedlemmer og venner.

Men ja, jeg er taknemmelig for gaverne, undrede mig bare over det nu her da jeg igen i år oplevede det fordi børnene fik gaver på forskud.

Tror også det er fordi jeg altid har oplevet forskelsbehandling i min familie - min bror fik børneopsparing op 52.000 kr. og jeg fik en på 10.000 kr.

Til konfirmation fik min bror 5000 kr. af vores mormor og jeg fik 1000 kr. osv. Jeg lægger nok bare ekstra mærke til det og får den følelse i kroppen som jeg gjorde dengang.

Men skal jo ikke pålægge mine egne følelser til andre, derfor har jeg intet sagt til nogen og ville bare høre Jeres holdning da I er så gode til at perspektivere ting

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.