Min mands eks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2023

Baby.mamma

*.* skriver:

Har da intet nævnt om at hade hinanden? 
men jeg kan ikke se formålet med at holde kontakt med en eks hverken min mand eller jeg har noget med eks kærester at gøre, og jeg er da ihvertfald personligt ikke uvenner med mine ekser, men har da absolut ingen interesse i at have dem i mit liv på nogen måde

Fuldstændig enig. Og jeg tænker heller ikke, at TS´s mand er venner med sin x, for ellers ville hun jo allerede dér have svaret, hvorfor hun ikke behøvede at spørge herinde. Så eftersom hun spørger os, så tror jeg ikke, de har bibeholdt et venskab.

Så hvis situationen er, som jeg tror, så kan jeg ikke se, hvorfor man skulle gøre det, og ser det egentlig som unødvendigt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Baby.mamma skriver:

Fuldstændig enig. Og jeg tænker heller ikke, at TS´s mand er venner med sin x, for ellers ville hun jo allerede dér have svaret, hvorfor hun ikke behøvede at spørge herinde. Så eftersom hun spørger os, så tror jeg ikke, de har bibeholdt et venskab.

Så hvis situationen er, som jeg tror, så kan jeg ikke se, hvorfor man skulle gøre det, og ser det egentlig som unødvendigt

Men så er de fleste “venner” på Facebook, Instagram og alle andre SoMe-kanaler vel ligegyldige, hvis de er unødvendige at have?

De fleste mennesker har jo alle mulige mindre bekendtskaber på sociale medier - er det så unødvendigt at de kommenterer, eller er det kun fordi det er en eks?

Anmeld Citér

15. december 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
*.* skriver:

Så vi er ude i at formulering gør at nogen individer føler sig ramt? Jamen så kender vi jo også samfundet som det er i dag  

Jeg beklager min knap så pædagogisk korrekte formulering uden hensyn til inkludering af det enkelte individs oplevelser følelser og holdninger. 
nu valgte jeg at skrive “man”, både fordi det gælder min mand og jeg, og vores holdning - og fordi jeg ikke forstår meningen i det, heller ikke hvis andre vælger det for dem. Ikke at de skal ændre hverken holdning eller forsvare deres valg over for nogen i verden, jeg undrer mig blot og forstår ikke meningen med det

Det er for mig svært at forstå, at man som udenforstående kan tolke en afvisende/negativ holdning til det jeg skriver, da jeg hverken er negativ eller afvisende men ytrer min mening og holdning er den forkert så fordi du ikke forstår den? 
Jeg har udtrykt meget klart at folk skal gøre hvad de mener er rigtigt og at vi gudskelov alle er forskellige og har forskellige meninger. Dog tolker du det fortsat negativt fordi min holdning ikke stemmer overens med flertallets? Bemærk jeg har på intet tidspunkt påtvunget nogen min overbevisning eller talt nedladende om de som er af anden overbevisning. 
Men beklager da hvis (kun hvis for skal endelig ikke påbedutte nogen følelser) nogen føler min holdning er rettet negativt direkte mod personen/individets egen holdning.

Det var noget af en svada som reaktion på et ret nøgternt bud på en forklaring. Måske skulle du læse det igen med objektive briller og bevidsthed om, hvad det vil sige at have en negativ/afvisende holdning til et emne. Det er ikke nogen værdiladet konstatering, at du udtrykker en generelt negativt indstilling over for venskaber med eks’er - det er helt faktuelt, og det kan du da ikke bestride. 

At formuleringer er alfa og omega, når man ytrer sig med ord, kan næppe være en overraskelse for nogen - vi har nu engang kun det skrevne ord at forholde os til og må gå ud fra, at vi hver især mener, hvad vi skriver. Så når du vælger at generalisere, er det sådan, dine ord bliver læst. Jeg ser derimod ikke nogen give udtryk for, at de “bliver ramt” eller ikke føler sig inkluderet - de er bare ikke enige med dig, og det er sådan set essensen i en debat, at meninger brydes. 

Anmeld Citér

15. december 2023

Baby.mamma

Panther skriver:

Men så er de fleste “venner” på Facebook, Instagram og alle andre SoMe-kanaler vel ligegyldige, hvis de er unødvendige at have?

De fleste mennesker har jo alle mulige mindre bekendtskaber på sociale medier - er det så unødvendigt at de kommenterer, eller er det kun fordi det er en eks?

Hovedet på sømmet. Ja; det er kun fordi, det er en x

Anmeld Citér

18. december 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Både min mand og jeg er 'venner' med hans ex på Facebook. Det er ikke meget, men hun kan godt finde på at kommentere et billede, ønske tillykke med fødselsdagen ol.- og os omvendt. Jeg har ALDRIG tænkt på, at det skulle være et problem. 

De har så også en søn sammen, så der er en naturlig fortsat forbindelse. Det synes jeg ikke at have læst, om TS's kæreste og hans ex har? Og synes jeg måske gør en forskel. 

Anmeld Citér

18. december 2023

Anonym trådstarter

Hej alle sammen. Bonus info: de har ikke børn sammen, er i slut 20’erne og har ikke rigtig haft kontakt ellers. 

Anmeld Citér

18. december 2023

AnoMor

Hej alle sammen. Bonus info: de har ikke børn sammen, er i slut 20’erne og har ikke rigtig haft kontakt ellers. 

Ændre stadig ikke mit svar. 
ville alligevel være fuldstændig ligeglad så længe det ikke er flirtende beskeder. 

jeg er også venner både på Facebook og i virkeligheden med flere mænd jeg har haft en form form for forhold til. Der er intet som helst mellem os længere udover venskab og kommenterer hinandens billeder og opslag fra tid til anden. Mødes vi i byen f.eks. Så snakker vi og thats it. 
Nu er jeg godt nok single blev når jeg en dag får en kæreste igen og hvis han ikk kan accepterer det. Så ryger han ud lige med det samme. Hvis han ikk stoler på mig så kan jeg ikk se nogen grund til at være sammen med ham. 
Og stoler han på mig, så bør det heller ikk være noget problem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.