*.* skriver:
Så vi er ude i at formulering gør at nogen individer føler sig ramt? Jamen så kender vi jo også samfundet som det er i dag
Jeg beklager min knap så pædagogisk korrekte formulering uden hensyn til inkludering af det enkelte individs oplevelser følelser og holdninger.
nu valgte jeg at skrive “man”, både fordi det gælder min mand og jeg, og vores holdning - og fordi jeg ikke forstår meningen i det, heller ikke hvis andre vælger det for dem. Ikke at de skal ændre hverken holdning eller forsvare deres valg over for nogen i verden, jeg undrer mig blot og forstår ikke meningen med det 
Det er for mig svært at forstå, at man som udenforstående kan tolke en afvisende/negativ holdning til det jeg skriver, da jeg hverken er negativ eller afvisende men ytrer min mening og holdning
er den forkert så fordi du ikke forstår den?
Jeg har udtrykt meget klart at folk skal gøre hvad de mener er rigtigt og at vi gudskelov alle er forskellige og har forskellige meninger. Dog tolker du det fortsat negativt fordi min holdning ikke stemmer overens med flertallets? Bemærk jeg har på intet tidspunkt påtvunget nogen min overbevisning eller talt nedladende om de som er af anden overbevisning.
Men beklager da hvis (kun hvis for skal endelig ikke påbedutte nogen følelser
) nogen føler min holdning er rettet negativt direkte mod personen/individets egen holdning. 

Det var noget af en svada som reaktion på et ret nøgternt bud på en forklaring. Måske skulle du læse det igen med objektive briller og bevidsthed om, hvad det vil sige at have en negativ/afvisende holdning til et emne. Det er ikke nogen værdiladet konstatering, at du udtrykker en generelt negativt indstilling over for venskaber med eks’er - det er helt faktuelt, og det kan du da ikke bestride.
At formuleringer er alfa og omega, når man ytrer sig med ord, kan næppe være en overraskelse for nogen - vi har nu engang kun det skrevne ord at forholde os til og må gå ud fra, at vi hver især mener, hvad vi skriver. Så når du vælger at generalisere, er det sådan, dine ord bliver læst. Jeg ser derimod ikke nogen give udtryk for, at de “bliver ramt” eller ikke føler sig inkluderet - de er bare ikke enige med dig, og det er sådan set essensen i en debat, at meninger brydes.
Anmeld
Citér