Gaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2023

Tip!

Øv.. Men tænk pyt.. 

er der ikke et krisecenter eller lignende i nærheden af dig? Der er med garanti en mor/ung pige der vil blive glad for sådanne cremer. Det vil være en skam hvis det bare står og bliver dårligt. 
Jeg gav engang krisecenteret her i byen et par flyttekasser med teenager tøj/skoletasker/lidt legesager. Det blev de ret glade for. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2023

Anonym

Hjemme ved mig siger jeg ingen gaver har det jeg ønsker mig. 

Ønsker man at give noget så er det at tage mig med ud til en kop kaffe og kage el. (Siger jeg hvis de bliver ved med at spørger el. ) 

Min mor er dårlig til at købe hist og pist. Så hende har jeg kunne sige til at der skal være byttemærke på (til børnene fødselsdagsgaver) 

Anmeld Citér

11. december 2023

Anonym

Anonym skriver:

Altså jeg kan sådan set godt lide skønhed, men jeg har de seneste år brugt den samme ansigtscreme, den samme shampoo og håndcreme og den slags. Noget må gerne være med duft, men jeg er meget sart med dufte, for ellers kan jeg faktisk blive fysisk dårlig... men jeg er ellers meget naturlig og er ikke til alt muligt forskellig make-up og selvbruner og hvad der ellers ikke er i sådan en kalender.

En af gæsterne sagde "vi skulle prøve noget nyt i år", så de købte da lige noget nyt til mig som ikke kan byttes. Jeg prøver virkelig ihærdigt at tænke på, at det er tanken, der tæller, men jeg synes altså bare samtidig, at det er så ærgeligt at skulle have noget stående på en hylde i skabet i flere år, uden, det bliver brugt... og nu har jeg også fået så meget, at det ikke engang kan stå i skabet ved ikke, om jeg skal grine eller græde.... åh altså... hvis nu de bare prøver at købe noget nyt til mig (for det KAN jo være lækkert med noget andet), men hvor ville jeg dog gerne selv kunne bestemme, om jeg vil tage det i brug... så et lille bitte byttemærke... så tæller tanken lige lidt mere 

Det kan jeg virkelig godt forstå, specielt netop fordi der er duft dvs parfume i, så skal man altså og være ekstra forsigtig!

Men man skal jo heller ikke komme med sp meget af den samme ting. Ud fra det du skriver lyder det lidt til at de enten har slået sig sammen om en gave eller vidste at de andre også ville komme med nogenlunde det samme.

Nu er jeg ikke selv god til at ytre mig til folk hvis jeg ikke er 100% tilfreds med gaven, men jeg synes godt du kan tillade dig, at forhøre om der er en bon på noget af det, da du ikke kan klarer creamer med duft og så eksplicit fortæl at du decideret for det fysisk dårligt af det. Det kan man godt sige og stadig være taknemmelig for gaven og tænker alle kan forstå hvis man får det dårligt af tingene som du beskriver her!

Anmeld Citér

11. december 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg tænker lidt, at sådan må det jo nu engang være med gaver - med mindre vi vil ud i bestillingslister til jul og fødselsdage som skal opfyldes uden afvigelse? - og det synes jeg personligt ikke er så charmerende. Får man noget, som man ikke kan bruge og som ikke kan byttes, så findes der jo masser af gode muligheder for at forære det videre til nogen som værdsætter det, eller som intet har? Og det er jo faktisk også en mulighed at lade være med at ønske sig materielle gaver, hvis man ikke mangler noget … 

Anmeld Citér

11. december 2023

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Jeg tænker lidt, at sådan må det jo nu engang være med gaver - med mindre vi vil ud i bestillingslister til jul og fødselsdage som skal opfyldes uden afvigelse? - og det synes jeg personligt ikke er så charmerende. Får man noget, som man ikke kan bruge og som ikke kan byttes, så findes der jo masser af gode muligheder for at forære det videre til nogen som værdsætter det, eller som intet har? Og det er jo faktisk også en mulighed at lade være med at ønske sig materielle gaver, hvis man ikke mangler noget … 

Jeg elsker at give gaver og jeg elsker også at modtage gaver - jeg kan også godt lide at få gaver, jeg ikke selv vidste, at jeg ønskede mig. Det med bestillingslisten kan jeg godt følge.. men skulle det nu ske, at gaven alligevel ikke falder i god jord, så er det altså rart, at man i hvert fald bare kan bytte det, ellers går det bare lidt tabt på en måde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.