Gaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.288 visninger
14 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. december 2023

Anonym trådstarter

Øv... jeg har næsten lige haft fødselsdag og i den anledning fået fødselsdagsgaver. 

Jeg har en følelse af både skam, fordi jeg slet ikke er sådan rigtig glad for en del af gaverne. Eller det er lidt forkert sagt. Men der er meget af det, som jeg aldrig rigtig kommer til at bruge (skønhedsprodukter) - der er købt for flere hundrede kroner og jeg kan ikke engang bytte det. 

I virkeligheden handler det både om, at det er en følelse af, at kender de mig virkelig ikke bedre end det, samtidig med at det jo er spild. Spild af at bruge så mange penge på noget, som jeg alligevel ikke kan bruge. Og pyt med, at det kunne de jo ikke nødvendigvis vide... hvis dog bare jeg kunne bytte det.

Samtidig skammer jeg mig også enormt over det! Men det er jo ikke fordi, jeg ikke er taknemmelig...

Ja... jeg skulle bare ud med det! Der er sikkert nogle, som synes, jeg er en skid, men jeg ved også, at jeg ikke er den eneste, der har det sådan... åha da...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2023

Tullebadulle

Anonym skriver:

Øv... jeg har næsten lige haft fødselsdag og i den anledning fået fødselsdagsgaver. 

Jeg har en følelse af både skam, fordi jeg slet ikke er sådan rigtig glad for en del af gaverne. Eller det er lidt forkert sagt. Men der er meget af det, som jeg aldrig rigtig kommer til at bruge (skønhedsprodukter) - der er købt for flere hundrede kroner og jeg kan ikke engang bytte det. 

I virkeligheden handler det både om, at det er en følelse af, at kender de mig virkelig ikke bedre end det, samtidig med at det jo er spild. Spild af at bruge så mange penge på noget, som jeg alligevel ikke kan bruge. Og pyt med, at det kunne de jo ikke nødvendigvis vide... hvis dog bare jeg kunne bytte det.

Samtidig skammer jeg mig også enormt over det! Men det er jo ikke fordi, jeg ikke er taknemmelig...

Ja... jeg skulle bare ud med det! Der er sikkert nogle, som synes, jeg er en skid, men jeg ved også, at jeg ikke er den eneste, der har det sådan... åha da...

Hvorfor kan det ikke bruges eller byttes? Er serbiske byttemærker..?

Hvad har du fået?

Anmeld Citér

11. december 2023

Anonym trådstarter

Tullebadulle skriver:

Hvorfor kan det ikke bruges eller byttes? Er serbiske byttemærker..?

Hvad har du fået?

Den ene af gaverne var en julekalender med 24 gaver, som det forventedes, at jeg skulle åbne en del af og jeg har bare fået så mange ansigtscremer nu, og jeg har ellers brugt den samme nu i 3 år og er ganske tilfreds og så er der fx duft i meget af det, men jeg kan helst ikke bruge noget med duft i til ansigtet, så jeg hele tiden kan lugte det og så får jeg hovedpine. Der er slet ikke byttemærke på noget af det

Anmeld Citér

11. december 2023

Anonym

Jeg kan fundet ud forstå dig, både det med at føle folk ikke kender en rigtig, selvom man ville tro det, og det med at det er spild.

Jeg oplevede det samme for 5-6 år siden(tror personerne havde glemt det var min fødselsdag og fik det dårligt med ikke ta have gave med, vi var på ferie sammen over min fødselsdag, så fik også noget creme) og de står stadig urørt i skabet, for det er heller ikke mig sådanne noget.

Men synes ikke du skal have det dårligt over ikke at være helt oppe under skyerne af glæde. Tænker folk der kender en godt ved man ikke er til den slags og dem jeg kender der bruger cremer er meget specifikke med præcis hvilke det skal være, netop fordi vores hud er så forskellig, så det er jo egentlig en lidt sjov gave at komme med.��

Anmeld Citér

11. december 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg synes ikke du er en skid overhovedet. 
Forstår godt hvad du mener med tanken om de overhovedet ikke kender dig, selvom tanken er sød nok at de giver dig det. 

mht kalenderen så synes jeg du skal (når julen er overstået og alle låger er åbnet) sige til vedkommende at du var glad for tanken. Men meget af der kunne du desværre ikke bruge pga parfume. Så er de mere obs på det en anden gang 

Anmeld Citér

11. december 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Ja det er lidt træls og man vil jo heller ikke virke utaknemmelig over at få gaver. Men nogengange kan man nok ikke undgå at blive skuffet . Men omvendt kan du måske gå i nogen Facebook grupper og give det væk til folk som har få midler og på den måde kommer det til at gøre gavn i stedet for at stå og samle støv. Alternativ er at sætte det til salg og få lidt for det, så du kan købe noget du ønsker dig.

Anmeld Citér

11. december 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kan fundet ud forstå dig, både det med at føle folk ikke kender en rigtig, selvom man ville tro det, og det med at det er spild.

Jeg oplevede det samme for 5-6 år siden(tror personerne havde glemt det var min fødselsdag og fik det dårligt med ikke ta have gave med, vi var på ferie sammen over min fødselsdag, så fik også noget creme) og de står stadig urørt i skabet, for det er heller ikke mig sådanne noget.

Men synes ikke du skal have det dårligt over ikke at være helt oppe under skyerne af glæde. Tænker folk der kender en godt ved man ikke er til den slags og dem jeg kender der bruger cremer er meget specifikke med præcis hvilke det skal være, netop fordi vores hud er så forskellig, så det er jo egentlig en lidt sjov gave at komme med.��

Altså jeg kan sådan set godt lide skønhed, men jeg har de seneste år brugt den samme ansigtscreme, den samme shampoo og håndcreme og den slags. Noget må gerne være med duft, men jeg er meget sart med dufte, for ellers kan jeg faktisk blive fysisk dårlig... men jeg er ellers meget naturlig og er ikke til alt muligt forskellig make-up og selvbruner og hvad der ellers ikke er i sådan en kalender.

En af gæsterne sagde "vi skulle prøve noget nyt i år", så de købte da lige noget nyt til mig som ikke kan byttes. Jeg prøver virkelig ihærdigt at tænke på, at det er tanken, der tæller, men jeg synes altså bare samtidig, at det er så ærgeligt at skulle have noget stående på en hylde i skabet i flere år, uden, det bliver brugt... og nu har jeg også fået så meget, at det ikke engang kan stå i skabet ved ikke, om jeg skal grine eller græde.... åh altså... hvis nu de bare prøver at købe noget nyt til mig (for det KAN jo være lækkert med noget andet), men hvor ville jeg dog gerne selv kunne bestemme, om jeg vil tage det i brug... så et lille bitte byttemærke... så tæller tanken lige lidt mere 

Anmeld Citér

11. december 2023

Anonym trådstarter

321 skriver:

Ja det er lidt træls og man vil jo heller ikke virke utaknemmelig over at få gaver. Men nogengange kan man nok ikke undgå at blive skuffet . Men omvendt kan du måske gå i nogen Facebook grupper og give det væk til folk som har få midler og på den måde kommer det til at gøre gavn i stedet for at stå og samle støv. Alternativ er at sætte det til salg og få lidt for det, så du kan købe noget du ønsker dig.

Jeg tror også bare at flere af gæsterne har tænkt "hun kan godt lide at pleje sig selv, så hun skal da have en ansigtscreme". Jeg gider bare virkelig ikke have flere cremer... jo hvis jeg har ønsket mig det - alternativt byttemærke på. Jeg har fået simpelthen så mange cremer af alt muligt de sidste par år, at det bare er for meget. Jeg er før endt op med at give det væk, jeg synes det er svært at sælge og så skal jeg også have det liggende

Anmeld Citér

11. december 2023

Tullebadulle

Jeg har også fået en sådan kalender fra Matas. Det var med en læbestift jeg ikke kan bruge farvemæssigt og en creme der også var dum. Min mor gav mig også på et tidspunkt en dyr creme til 500 kr. .. jeg bruger dyre cremer - bare ikke den Det er virkelig ærgeligt. Jeg endte med at forære den til en veninde, der kunne bruge den. En creme er virkelig noget personligt - man udvælger og prøver dig frem og er begejstret når noget fungerer.

Anmeld Citér

11. december 2023

Anonym trådstarter

Tullebadulle skriver:

Jeg har også fået en sådan kalender fra Matas. Det var med en læbestift jeg ikke kan bruge farvemæssigt og en creme der også var dum. Min mor gav mig også på et tidspunkt en dyr creme til 500 kr. .. jeg bruger dyre cremer - bare ikke den Det er virkelig ærgeligt. Jeg endte med at forære den til en veninde, der kunne bruge den. En creme er virkelig noget personligt - man udvælger og prøver dig frem og er begejstret når noget fungerer.

Åh ja, jeg har også før fået sådan en kalender og der var det første gang og der var det da spændende, men der fik jeg den også som kalender og fordi de bare syntes, jeg skulle have den og ikke som decideret fødselsdagsgave. Jeg sidder lige og kommer til at tænke på juletuben... jeg har ikke selv købt sådan en kalender... men det skulle være en dyr kalender og så med en masse skuffelser indeni, har jeg læst... og igen jeg er helt med på det med at give det væk... det gør jeg også nogle gange, hvis jeg har fået forkøbt mig... men når det er en fødselsdagsgave, så er det en lidt flad følelse, synes jeg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.