Hvor koldt er koldt, ved du hvad temperaturen egentlig er?
For vi er alle forskellige og måske hun bare er en varm person og ikke har brug for lige så varmt hjem som jer?
Vi har fx kun haft tændt for varme den ene uge hvor der var dagsfrost. Vi bor dog i et godt isoleret hus, men vi har stadig vinduet på klem om natten for at det ikke bliver for varmt.
Hvis det bliver koldt tager vi hjemmesko på og en trøje evt tæppe om aftenen. Hele dagen går jeg fx rundt i t-shirt og tynde bukser eller shorts men er sikker på at min mor ville synes her var koldt.
I forhold til skimmelsvamp har fugt også en stor betydning, sp jeg ville nok mere bekymre mig om, om det er fugtigt, det er måske også en nemmere tilgang i forhold til ta få hende til at varme op eller evt få en affugter.
Men nej hvis ikke hendes helbred er på spil synes jeg ikke du skal gøre mere end du har gjort. Og du kan jo ikke tvinge hende til at ændre på det. Du kan maksimalt sig på en pæn måde om hun så kan besøge jer om vinteren, hvis du synes det er for koldt til dine børn.
Men tænker det nok også er fordi hun er vokset op i en anden tid, så det er måske ikke nødvendigvis noget med penge, men måske noget mere indgroet i hende med ikke at bruge mere end nødvendigt og nogle har sværere ved at lægge sådanne ting fra sig end andre.
Anmeld
Citér