Solsikkesnor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg har for under én uge siden set dem stå på disken i kiosken/informationen i Bilka i Vejle.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2023

Anonym

Jeg har aldrig rigtig forstået formålet med dem. Ved godt de symboliserer at man har synlige diagnoser. Men hvad forventer bæreren af dem fra os andre? 

Anmeld Citér

6. december 2023

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3
Anonym skriver:

Jeg har aldrig rigtig forstået formålet med dem. Ved godt de symboliserer at man har synlige diagnoser. Men hvad forventer bæreren af dem fra os andre? 

Mit barn bærer et når vi er i fx Legoland, cirkus mv. Man bærer den jo af forskellige årsager, så derfor kan der være forskellige hensyn. Men min søn er stor nok til at være en man vil forvente et svar af, hvis man spurgte om noget. Det ville man ikke altid få fra ham (autisme). Der vil snoren jo give en form for forklaring. Herudover var han selv oppe i en buffet i en restaurant, da vi øver selvstændighed. Der så jeg en medarbejder hjælpe ham et enkelt sted. Herudover kan man holde lidt ekstra afstand i fx en kø. 

Hvis mit barn blev væk fx i Legoland, er det også rart han har den på, da man så ved der kan være noget man skal være opmærksom på. 

Anmeld Citér

6. december 2023

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Hej

Hvor kan man få en solsikkesnor?! Synes at have hørt Bilka eller Føtex har, men nogle siger de ikke uddeler dem mere!! Hvis jeg googler så kommer der hjemmesider frem hvor de koster penge..

De har dem stadig i BIlka. Jeg var i Kundeservice i går for at returnere en vare og der hang de på et stativ til gratis uddeling.

Anmeld Citér

6. december 2023

Anonym

Haooy_3 skriver:

Mit barn bærer et når vi er i fx Legoland, cirkus mv. Man bærer den jo af forskellige årsager, så derfor kan der være forskellige hensyn. Men min søn er stor nok til at være en man vil forvente et svar af, hvis man spurgte om noget. Det ville man ikke altid få fra ham (autisme). Der vil snoren jo give en form for forklaring. Herudover var han selv oppe i en buffet i en restaurant, da vi øver selvstændighed. Der så jeg en medarbejder hjælpe ham et enkelt sted. Herudover kan man holde lidt ekstra afstand i fx en kø. 

Hvis mit barn blev væk fx i Legoland, er det også rart han har den på, da man så ved der kan være noget man skal være opmærksom på. 

Nåh. Der giver god mening. Tak for forklaringen

Anmeld Citér

6. december 2023

HapsHapsHaps

Anonym skriver:

Min søn på 4,5 med infantil autisme sidder i klapvogn, bruger sut og laver virkelig mange sjove lyde han er en fysisk stor dreng, så folk kigger ofte længe og mærkeligt på os når jeg er ude med ham i klapvogn. Solsikesnoren er genial i disse tilfælde! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.