Hjælp til liggemål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.202 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. november 2009

Lulu&Benjamin

Vi skal have en lille pige i februar og vi vil gerne have en duo/kombivogn.

Vi har nu snævret os ind på to modeller vi rigtigt gerne vil have, der er bare lige det der med liggemål.

Er der ikke nogen der kan komme med deres erfaringer, vi er førstegangsforældre og har ingen anelse om, hvad der er hensigtsmæssigt. Det er ikke meningen at hun skal ligge ude i vognen, da det ikke er muligt der hvor vi bor.

Den ene har ca. 73 i liggemål (Brio Sing)
Den anden ca. 80 (Jedo Vedi)

Hvornår er baby (i gennemsnit) for lang. Jeg ved godt det er individuelt, men jeg er bare bange for, at hun kun kan bruge barnevognsdelen i få måneder, hvis det bliver for småt.

PLEASE kom med jeres erfaringer

Med venlig hilsen

De fortvivlede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2009

svaller

Hejsa, jeg er også gravid med den første, jeg har fået at vide af flere at hvis man vil bruge barnevognen så længe som muligt, så skal man købe med langt liggemål. Selv om hun ikke skal ligge i ude i den ville jeg vælge den med længest liggemål, så i kan bruge den så lang tid som muligt, de vokser jo hurtigt de små

Anmeld

2. november 2009

Anja

Jo længere liggemål, jo længere kan du bruge den.

Hvis du vælger den med 80 cm vil dit barn måske være heldig at kunne bruge den i næsten et år .....

Jeg synes dog ikke det er længe. Hvad har I tænkt jer at gøre, når baby ikke længere kan være i den ?

Jeg har været glad for den alm barnevogn med liggemål 97, mine har brugt den til de har været 2½ - 3 år, men har så mest brugt den til at sove ude i.

Anmeld

2. november 2009

hc=k

Jeg fant lidt om hvordan baby vokser så kan du selv vudere hva du synes passer best.

Længde

De fleste nyfødtes gennemsnitslængde er ca. 50 cm ved fødslen. Et spædbarn vokser ca. 3,5 cm i længden om måneden de første 3 måneder, 2 cm om måneden mellem 3 og 6 måneder, og 1,2-1,5 cm om måneden mellem 6 måneder og 1 år. Et barn på 1 år er gennemsnitligt 75 cm i højden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.