Barn syg. Aldersgrænse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2023

Anonym

Min 9-årige kan også være hjemme selv mens jeg er på arbejde. Hun har tit omgange af halsbetændelse, og hun har for det meste også styr på hvornår hun f.eks. skal tage antibiotika. Jeg ringer og tjekker efter. Men jeg arbejder også 5 minutter væk, og kan nogle gange møde senere eller gå hjem tidligere. Det er det sidste års tid at hun er begyndt at være alene hjemme så længe ad gangen, for et år siden var det et par timer ad gangen. Vi ringer bare sammen hele tiden, og hun kan også selv sørge for at lave sig noget mad, det er jo kun dejligt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2023

lineog4

Som mange skriver afhænger det af sygdommen. Mine har været alene hjemme en kort dag fra de gik 4. Klasse, hvis det var let sygdom. Men ligger de med 39/40 i feber, kaster op eller i det hele tGwt har det møg dårligt, så ville jeg forsøge at omlægge aå meget arbejde som overhovedet muligt endda også for hende på 20.

For to år siden lå hun med 40 i feber og cororna og kunne ikke stå op af sengen uden hjælp. Det var på det tidspunkt, hvor vi som familie skulle gå i isolation, så skulle ikke tage stilling til om jeg skulle blive hjemme. Men havde det været nu  havde vo her hjemme fundet ud af tilpasse vores arbejde så vi kunne være hjemme på skift og være der for hende. 

Jeg har en gang oplevet at sætte arbejdet foran børnene - faktisk to gange - jom hjem og fandt min datter rystende i sengen med noget der mindede om angstanfald, der lovede jeg mig selv, at de altid kom først (er så også så heldig så de meget meget sjældent er syge, tror det er over et år siden jeh har haft et barn her hjemme med feber) - selvfølgelig inden for rimelighedens grænser, bliver ikke hjemme hvis ham på 13 har hovedpine, en lille smule feber og snotter. 

Anmeld Citér

24. november 2023

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Vores søn på 8 år, har været alene et par timer hvis det bare var “let” sygdom som snot og hoste, evt let feber, da han så har fået Panodil og bare ligger og spillet iPad eller set en film imens. Jeg arbejder 5 min væk på cykel, og han har Ringeur så vi kan ringe sammen. Vi har hund, så han føler ikke han er rigtig alene, samt han har snolder og saft osv stående fremme. Ved 39+ i feber, opkast og diarre, er vi selvfølgelig hjemme ved ham. 

Anmeld Citér

25. november 2023

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min 9 årig og 12 årig kan sagtens være alene hjemme, men det kommer an på sygdommen. Er det lidt ondt i maven, hovedpine, ondt i halsen så synes jeg det er fint.
Er det opkast eller feber så er de ikke alene. 

Anmeld Citér

25. november 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hvornår er et barn gammelt nok til at være selv hjemme under sygdom?? 
Jeg er godt klar over, at det er meget individuelt, men hvad er jeres erfaringer??

Kommer meget an på syg med hvad..

her har den ældste fået lov at blive alene hjemme i mens vi afleverede de små så længe han ikke har feber eller konstant hovedet i en spand..

hvis han kan tage noget at drikke eller spise og holde det i 30 minutter uden opkast får han lov at være alene i den times tid det tager at aflevere og handle.. men kun med sin mobil tændt tæt ved hvis der skulle ske noget..

aldrig alene ved feber.. det er alt for farligt...

den mellemste er feberkrampebarn så det har sat sine spor men også før det var reglen aldrig alene med feber..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.