Barn syg. Aldersgrænse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.043 visninger
14 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. november 2023

Anonym trådstarter

Hvornår er et barn gammelt nok til at være selv hjemme under sygdom?? 
Jeg er godt klar over, at det er meget individuelt, men hvad er jeres erfaringer??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2023

Anonym

Kommer an på modenhed, mulighed for at få hjælp, graden af sygdom og om der har været indtaget medicin

Min 7årige har to gange været alene hjemme i hhv 1 og 2 timer. Sygdommen var aftaget til det punkt, hvor man egentlig godt ved at det er ved at være slut, man skal bare lige være helt sikker.

Jeg tænker at man skal være i teenageårene for at klare en hel dag (men kan være jeg bliver klogere før vi når dertil)

Anmeld Citér

24. november 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Min datter på 9 er på ingen måde klar. Hun skaber sig sindssygt, hvis vi spørger hende. Selv hvis det er for at handle 300 meter væk.

Anmeld Citér

24. november 2023

Flnad84

Opkast/diarré og høj feber vil jeg blive hjemme med min 13-årige. Han går fuldstændig i panik ved opkast og jeg synes bestemt ikke han skal stå alene med “uheld”. 
min 9-årige var hjemme alene den sidste dag hun var syg med influenza  (ud af 3) hun havde ikke længere feber og var bare træt og snottet. Jeg arbejder så også kun 5 min væk og havde min tlf på mig i de 5 timer arbejdsdagen varede. Havde dagen været længere var jeg taget hjem i min pause og tjekket til hende.

Anmeld Citér

24. november 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hvornår er et barn gammelt nok til at være selv hjemme under sygdom?? 
Jeg er godt klar over, at det er meget individuelt, men hvad er jeres erfaringer??

Ved almindelige sløjhed, så har mine kunne være alene hjemme en arbejdsdag fra de var omkring 13 år. 

Men sidste sommer fik vores 16 årige kyssesyge, og var temmelig medtaget - så der var jeg hjemme ved ham et par dage.

Der er ingen facitliste, man må ligesom bare prøve sig frem.

Anmeld Citér

24. november 2023

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har 2 børn på 14 1/2 år og 16 år. Det kommer helt an på, hvad det er. Er det opkast hele dagen bliver jeg hjemme, men hvis det er ondt i hovedet tager jeg på arbejde. 

Anmeld Citér

24. november 2023

Anonym

Ved 10 års alderen har de godt kunne være alene en arbejdsdag.

Anmeld Citér

24. november 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Kommer an på børnene, sygdommen, og længden af dagen de skal være alene. 
min datter på 10 er alene netop idag. Hun hoster og har let feber. Ved opkast bliver vi oftest hjemme, da det kan være lidt mere uoverskueligt for dem. 
De har været alene fra de var omkring 8 hvis det ‘bare’ er sløvhed, let feber og sådan. Så har vi prøvet ar kunne være hjemme lidt tidligere

Anmeld Citér

24. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Afhænger meget af hvad sygdom der er tale om. 
min søn har kunne være alene hjemme ved fx hovedpine, let sløvhed/forkølelse, og da han havde corona og ikke var spor medtaget som sådan men egentlig bare skulle blive hjemme pga det var corona, fra han var omkring 9 år. Jeg arbejdede lige om hjørnet og kunne være hos ham inden for 5 min om nødvendigt, og købte mad udefra i min pause og kom hjem med til ham han kunne hygge med. 
selv nu hvor han er knap 13, ville jeg ikke lade ham være alene fx ved diarre/opkast/slem halsbetændelse eller lign. 
men synes det er en vurdering af hvad der er forsvarligt i forhold til barnets almene tilstand og hvad barnet er modent nok til at magte selv, samt om man har mulighed for at komme hjem hurtigt hvis nødvendigt. 

Anmeld Citér

24. november 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hvis man bare har let hovedpine, så kommer man altså i skole her

Men hvis man er syg er man selvfølgelig hjemme og så vil jeg sige måske 12 års alderen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.