Det er kæmpe ambivalent for mig med den evige løbende løsrivelse. Jeg er både ved at sprænges af stolthed og samtidig knuses mit hjerte over at de er blevet store “alt for hurtigt”.
Min ældste er meget selvstændig og moden af alder og har alle dage været det. Hun har i mange år måtte lege alene med jævnaldrende i gården, hun går i Netto alene, til skole om morgenen, hjem fra træning, legeaftaler i nabolaget, osv. Vi bor centralt i København … og hun er 7 år gammel
Jeg skal dagligt afveje mellem hendes ønsker, mine egne vurderinger af hvad der er forsvarligt, stolthed, bekymring, savn… åh, det er svært.
Men jeg ønsker jo at støtte hende i alle de mange ting hun kan og altid klarer til perfektion - og som giver hende en kæmpe selvtillid og selvstændighed, der også kommer hende til gode mange andre steder.
Og jeg ønsker i øvrigt ikke at hun får ur eller telefon de næste mange år, fordi jeg gerne vil hjælpe hende med netop ikke at blive helt afhængig af teknologi eller altid at have en “direkte linje til de voksne”… for pointen er at hun gerne selv skal kunne handle…
Anmeld
Citér