Anbefalinger søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.719 visninger
13 svar
3 synes godt om
20. november 2023

AnoMor

Min søn går i 2. Klasse og går til guitar. 
hans guitar lektioner ligger i fritte-tiden. Og har oplevet nogle gange efterhånden at pædagogerne glemmer at sende ham afsted. 

Han har et smart Watch. Men det må han ikke have på i skole. 
tænker derfor om det mon er muligt at finde en anden måde han selv kan holde øje måske et ur uden smart funktion men med alarm i eller andet. 

alle råd modtages med kyshånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Hvis du ikke allerede har gjort det, så skriv i Aula, at de skal sende ham. Hos os kigger pædagogerne i hvert fald der hver dag for hvem der skal sendes hvornår. 

Ellers giv ham et helt almindeligt ur på med alarmfunktion i. Det bruger vi meget herhjemme. Fx når vores datter løber på legepladsen, så sætter vi alarmen, så det ringer, når hun skal komme hjem. 

Anmeld Citér

21. november 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Han må vel godt have smartwatch i skolemodus? Så kan han jo bare se klokken

Anmeld Citér

21. november 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
AnoMor skriver:

Min søn går i 2. Klasse og går til guitar. 
hans guitar lektioner ligger i fritte-tiden. Og har oplevet nogle gange efterhånden at pædagogerne glemmer at sende ham afsted. 

Han har et smart Watch. Men det må han ikke have på i skole. 
tænker derfor om det mon er muligt at finde en anden måde han selv kan holde øje måske et ur uden smart funktion men med alarm i eller andet. 

alle råd modtages med kyshånd

Hvad med et helt almindeligt ur, der "bare" viser tiden?

Anmeld Citér

21. november 2023

AnoMor

Seldomseen skriver:

Hvad med et helt almindeligt ur, der "bare" viser tiden?

Han kan ikk helt klokken endnu. Og han glemmer at kigge på uret. Det er derfor vi vil have alarm i så det minder ham om det

Anmeld Citér

21. november 2023

AnoMor

Aalborgtøsen skriver:

Hvis du ikke allerede har gjort det, så skriv i Aula, at de skal sende ham. Hos os kigger pædagogerne i hvert fald der hver dag for hvem der skal sendes hvornår. 

Ellers giv ham et helt almindeligt ur på med alarmfunktion i. Det bruger vi meget herhjemme. Fx når vores datter løber på legepladsen, så sætter vi alarmen, så det ringer, når hun skal komme hjem. 

Vi har oplevet flere gange at de glemmer at sende ham afsted når vi har skrevet det i aula eller giver direkte besked om morgenen. 

det er også et ur med alarm jeg tænker. Det må bare ikk være smart Watch 

Anmeld Citér

21. november 2023

AnoMor

Fortvivlet skriver:

Han må vel godt have smartwatch i skolemodus? Så kan han jo bare se klokken

Nej skolen har regel om ingen smart Watch i skole og sfo. 

så skal finde er ur hvor man kan have alarm i men uden ringe og sms funktioner osv som smart Watch har. 

har googlet lidt. Men det er jo en jungle at finde rundt i. 
tænker måske sådan et trænings/altivitets ur. 

Anmeld Citér

21. november 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
AnoMor skriver:

Nej skolen har regel om ingen smart Watch i skole og sfo. 

så skal finde er ur hvor man kan have alarm i men uden ringe og sms funktioner osv som smart Watch har. 

har googlet lidt. Men det er jo en jungle at finde rundt i. 
tænker måske sådan et trænings/altivitets ur. 

Ok, hvor mærkeligt, jeg ville give det med alligevel og så høre argumentet for hvorfor et digital ur ville være tilladt men ikke et smartwatch i skolemodus, det er jo det samme

Anmeld Citér

21. november 2023

AnoMor

Fortvivlet skriver:

Ok, hvor mærkeligt, jeg ville give det med alligevel og så høre argumentet for hvorfor et digital ur ville være tilladt men ikke et smartwatch i skolemodus, det er jo det samme

Vi har fået grundlag for hvorfor smattwstch ikk er tilladt i skolen. 
Det er fordi at hver gang der er nogen der har et med så sidder de i timerne og trykker og plinger med dem og følger ikke med. Og i sfoen sidder de bare rundt om det i stedet for at lege. 
så synes det giver fin mening at de ikk må have det. 

men nu var det jo så heller ikk mit spørgsmål hvad holdningen var. Men derimod anbefaling til noget der ikke er smart Watch  

Anmeld Citér

21. november 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

jeg ville være lidt flabet og sige at jeg på trods af politikker, har givet min søn sit smartwatch på, med en indstillet alarm, da pædagogerne glemmer at sende ham afsted.. 

så må de jo tage stilling til om de vil blive bedre til at huske at sende ham afsted som aftalt, eller se igennem fingre med et ur.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.