Er jeg i gang med at abortere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.668 visninger
12 svar
1 synes godt om
19. november 2023

Bluey

Jeg er gravid og ved ikke, hvor langt jeg er. Jeg blødte 2 uger i træk, først let og derefter som en almindelig menstruation. Da blødningen var stoppet, testede jeg positiv (jeg testede negativ før blødningen begyndte).

Nu har der været en uges tid uden blødning, men her til aften er jeg begyndt at bløde friskt blod igen, og jeg har murren og jag. Mine tests har været positive, men de er ligesom ikke blevet hamrende positive (teststregen har været meget tydelig, men ikke lige så tydelig som kontrolstregen), og de har ikke udviklet sig de sidste par dage. Mit HGC blev målt til 200 i torsdags. 

Hvis jeg regner fra sidste ÆL, er jeg cirka 5+et-eller-andet nu.

Er der nogen, der har erfaringer med lignende historier? Jeg har mistet håbet, men måske kan jeg være lidt optimistisk endnu?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2023

Tip!

Du bliver ikke mere/mindre gravid jo mere positiv testen er. 

Du kan stadig godt være gravid og bløde frisk blod. Det gjorde jeg de første par uger med min datter..  Husk, hvis kroppen frastøder fosteret er det fordi det lille væsen ikke er levedygtig. 
Jeg blev iøvrigt tjekket med et par scanninger i de første uger, både af egen læge/sygehus og selvbetalt, fordi jeg også var bekymret for det lille nus.

Anmeld Citér

19. november 2023

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Et hcg tal på 200 svare til 4+2,og ikke uge 5,så jeg ville nok med tanke på blødning og smerter, regne med det er en biokemisk abort.

Der er jo desværre kun tid eller en ny blodprøve,der kan,fortælle dig,hvad vej det går.

Anmeld Citér

19. november 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Hvis du er sikker på æl, og derfor ved at du er 5+, er hcg på 200 desværre meget lavt. Og samtidig med blødning, smerter og ingen udvikling i test, tror jeg desværre ikke at udsigterne er ret gode. Kan du få en ny blodprøve? Så får du et bedre svar på hvilken vej det går

Anmeld Citér

20. november 2023

mor_til_2_

Hvor langt var du ca I torsdags da du fik taget dine blodprøver ? Og får du en blodprøve mere så de kan se om der er udvikling ? 

20% af gravide bløder i starten det læste jeg den gang jeg aborterede Men ja - min blødning endte jo så ikke så godt Dog testede jeg altså negativt på de der rema1000 teste da jeg blødte Fandt det her. Såååå et tal på 200 er selvfølgelig lavt. men ikke uden for normalen  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

20. november 2023

Bluey

Tip! skriver:

Du bliver ikke mere/mindre gravid jo mere positiv testen er. 

Du kan stadig godt være gravid og bløde frisk blod. Det gjorde jeg de første par uger med min datter..  Husk, hvis kroppen frastøder fosteret er det fordi det lille væsen ikke er levedygtig. 
Jeg blev iøvrigt tjekket med et par scanninger i de første uger, både af egen læge/sygehus og selvbetalt, fordi jeg også var bekymret for det lille nus.

Jeg ved det egentlig godt, når jeg tænker rationelt, men i min første graviditet blev testene mere og mere positive, indtil de nærmest var selvlysende, og det gør de ikke denne gang. Det er dog også en anden slags test, jeg bruger. Men ja, jeg mp væbne mig med tålmodighed og vente på blodprøver og måske scanning i morgen

Anmeld Citér

20. november 2023

Bluey

Mor_til_3_unger skriver:

Et hcg tal på 200 svare til 4+2,og ikke uge 5,så jeg ville nok med tanke på blødning og smerter, regne med det er en biokemisk abort.

Der er jo desværre kun tid eller en ny blodprøve,der kan,fortælle dig,hvad vej det går.

Jeg skal have taget blodprøve i morgen, så der bliver jeg klogere. Tak for dit svar

Anmeld Citér

20. november 2023

Bluey

Lillehjerte skriver:

Hvis du er sikker på æl, og derfor ved at du er 5+, er hcg på 200 desværre meget lavt. Og samtidig med blødning, smerter og ingen udvikling i test, tror jeg desværre ikke at udsigterne er ret gode. Kan du få en ny blodprøve? Så får du et bedre svar på hvilken vej det går

Jeg er næsten sikker på ÆL - den må have faldet i dagene omkring den 25.-28. oktober. Men den store blødning lige efter ÆL har gjort, at jeg helt har mistet overblikket. Men nu skal jeg have taget blodprøve igen i morgen

Anmeld Citér

20. november 2023

Bluey

Hvor langt var du ca I torsdags da du fik taget dine blodprøver ? Og får du en blodprøve mere så de kan se om der er udvikling ? 

20% af gravide bløder i starten det læste jeg den gang jeg aborterede Men ja - min blødning endte jo så ikke så godt Dog testede jeg altså negativt på de der rema1000 teste da jeg blødte Fandt det her. Såååå et tal på 200 er selvfølgelig lavt. men ikke uden for normalen  

Tak for dine altid søde svar

Hvis jeg regner fra ÆL, var jeg cirka 4+3-4 stykker i torsdags, men jeg har ærligt talt mistet overblikket, for jeg fik aldrig en helt positiv ÆL-test dengang - den var næsten-positiv den 25. oktober, så der kan godt være gået nogle dage inden den rigtige ÆL.

Blødningen er stoppet igen, og nu har jeg bare intens murren og har lige taget denne test. Jeg havde faktisk forventet, at den ville være så godt som negativ. Og så tæller jeg minutter til blodprøve i morgen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

21. november 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Har du fået taget en ny blodprøve? 

Krydser fingre for dig

Har selv været igennem 3x SA og 2x bio, og det er frygteligt ikke at vide om man er købt eller solgt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.