Anonym skriver:
Vi har prøvet alt efterhånden inden hjælper, vi har aldrig samsovet og selv det hjælper ikke engang, vi har prøvet med flaske, akupunktur, historie, sang, lade ham ligge selv knusning, ligge i vores seng. Intet hjælper hvis vi går ud så skriger han indtil vi kommer ind igen.
Det eneste som hjælper hurtigt er at køre i bil eller putte i barnevognen til nat han sover bare ikke særlig godt i den mere og flytter vi han fra vognen til sengen så vågner han med det samme uanset hvor længe han har sovet.
Vi bruger 2-3 timer på at putte i sengen og vi har en nyfødt nu så det er super hårdt
hvis en ny rutine skal have en chance for at virke skal den bruges i mindst 5 uger i træk uden undtagelse..
ellers bliver det bare forvirrende...
jeg mener ikke samsovning i samme seng.. det ville aldrig fungere her heller.. men de har ligget i deres tremmeseng for fodenden af vores seng.. så vi er tæt på til at de kan høre/føle os men uden at være i samme seng..
nu spørger jeg dumt: men hvordan er hans spisemønster og hvad med afføring? for det kan virkelig ødelægge rigtig meget hvis de ting ikke fungerer optimalt..
herhjemme ved jeg at de skal spise aftensmad senest kl. 17.45- ellers er de for overtrætte til at få spist sig mætte.. men hvis de så får lov til at blive oppe til mere end 19.30 før vi putter skal der være en "snack" mere inden sengetid for ellers har de forbrugt for meget af aftensmaden og er for sultne til at sove...
afføring er vigtigt at følge for en forstoppet mave eller mave fuld af luft er virkelig smertefuldt for de små..
hvad med eksem?, hvordan er temperatur/luftfugtigheden på værelset han sover?
er han af typen der elsker at holdes tæt eller en der bedre kan lide at man er tilstede men uden fysisk kontakt?
vi har selv været en del igennem med vores 3 drenge der alle er følsomme på hvert sit område og med hvert sit reaktionsmønster på overbelastning så jeg forsøger at vride hjernen med alle de ting jeg ved der kunne påvirke herhjemme i forhold til putning og nattesøvnen..