Putning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Barnet vil selvfølgelig protestere når barnet er vant til noget andet, det er jo klart, det er vigtigt at kunne høre forskel på "jeg er utryg og bange gråd" og "jeg vil gerne have dig herind, for det er hyggeligt" man skal prøve en ting af i 14 dage inden man kan sige det ikke virker

Vi har forsøgt at putte i 3 måneder og har prøvet alt af konstant, han vil bare ikke. Han finder utrolig meget tryghed i barnevognen og har svært ved at slippe den og vi kan ikke holde til at det skal være så mange timer hver dag mere plus vi har en nyfødt også nu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Jeg tror ikke det er pga tigerspring, det har stået på sådan her i 3-4 måneder nu og vi orker bare ikke mere nu

Vi har også samme putterutine hver dag og værelset er også kedeligt og ikke spændende. Han har sovet på eget værelse siden han var 6 måneder, vi har desværre verdens mindste soveværelse så der har ikke været plads til en seng udover hans bedside

Vi har prøvet alt og ender med at overgive os til barnevognen eller en køretur og det er sikkert det han også godt ved

Ja det ved han nok godt de er jo kloge de små.. faldt i én gang med at tá min op og prøve noget andet og så var balladen der helt forfra.. 

det er så hårdt når det ikke bare går som man vil, men han skal nok lære det! I må holde fast og holde ved  

Anmeld Citér

20. november 2023

Anonym

Anonym skriver:

Vi har forsøgt at putte i 3 måneder og har prøvet alt af konstant, han vil bare ikke. Han finder utrolig meget tryghed i barnevognen og har svært ved at slippe den og vi kan ikke holde til at det skal være så mange timer hver dag mere plus vi har en nyfødt også nu 

Sådan et barn havde jeg også, det blev bedre omkring de 4 år, men det var mega hårdt. Nu er barnet 5 og vi har stadig nogle dage hvor hun bare nægter at falde i søvn. Hun ligger dog i sin egen seng uden vi behøver være der. Jeg har fået alskens gode råd gennem årene, vi havde fast rutine, prøvede søvncoach osv osv. Det, der hjalp hos os var at putte senere (for barnet sov mellem 21-22 uanset hvornår vi puttede) og så ellers at acceptere at det var noget l*** men sådan var det og der var ikke noget aften tilbage til os forældre.

Gik vi fra vores datter og sagde godnat, så var det med gråd og panisk angst nærmest og hun kom ud til hun var så træt at hun nærmest ikke kunne stå på benene. Det nægtede jeg at udsætte mit barn for. 

Derudover er det jo ikke lang tid siden der skiftede til vintertid, for os ødelagde sommertid/vintertid skift meget af den rytme vi trods alt havde.

Jeg håber at det snart vender for jer! Husk, at I ikke er alene. Der er en grund til at der er så mange bøger, kurser, coaches mm ift børn og søvn - selvom man føler sig som de eneste med et barn, der bare nægter at sove 

Anmeld Citér

20. november 2023

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Ja det ved han nok godt de er jo kloge de små.. faldt i én gang med at tá min op og prøve noget andet og så var balladen der helt forfra.. 

det er så hårdt når det ikke bare går som man vil, men han skal nok lære det! I må holde fast og holde ved  

Vi holder også fast og hænger i og trøster os selv med at det jo heldigvis bare er en fase, der er jo ingen voksne eller teenagere som sover i barnevognen hehe

Anmeld Citér

20. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Sådan et barn havde jeg også, det blev bedre omkring de 4 år, men det var mega hårdt. Nu er barnet 5 og vi har stadig nogle dage hvor hun bare nægter at falde i søvn. Hun ligger dog i sin egen seng uden vi behøver være der. Jeg har fået alskens gode råd gennem årene, vi havde fast rutine, prøvede søvncoach osv osv. Det, der hjalp hos os var at putte senere (for barnet sov mellem 21-22 uanset hvornår vi puttede) og så ellers at acceptere at det var noget l*** men sådan var det og der var ikke noget aften tilbage til os forældre.

Gik vi fra vores datter og sagde godnat, så var det med gråd og panisk angst nærmest og hun kom ud til hun var så træt at hun nærmest ikke kunne stå på benene. Det nægtede jeg at udsætte mit barn for. 

Derudover er det jo ikke lang tid siden der skiftede til vintertid, for os ødelagde sommertid/vintertid skift meget af den rytme vi trods alt havde.

Jeg håber at det snart vender for jer! Husk, at I ikke er alene. Der er en grund til at der er så mange bøger, kurser, coaches mm ift børn og søvn - selvom man føler sig som de eneste med et barn, der bare nægter at sove 

Tak for de opmuntrende ord

Det er bare så hårdt når det står på, det hjælper heller ikke at putte senere det er super træls

Anmeld Citér

20. november 2023

Anonym

Vil det være en idé at stille barnevognskassen i sengen og så lade ham sove i dén natten over? Evt kan I slå kalechen ned når han sover, så han får luft og det virker mere som en almindelig seng når han vågner. 
Vi har haft brugt kassen som seng når vi har været på ferie og det fungerede fint nok. 

Anmeld Citér

20. november 2023

Anonym

Anonym skriver:

Vil det være en idé at stille barnevognskassen i sengen og så lade ham sove i dén natten over? Evt kan I slå kalechen ned når han sover, så han får luft og det virker mere som en almindelig seng når han vågner. 
Vi har haft brugt kassen som seng når vi har været på ferie og det fungerede fint nok. 

Som tillæg vil jeg sige at vores søn var meget motorisk urolig ved sovetid helt indtil han blev 2 år. Vi var nødt til at være ved ham med berøring for at han blev liggende og i ro til han sov. Han kunne ikke nedregulere sig selv. Og han måtte have meget faste rammer - dvs. ingen legetøj i sengen og ikke rejse sig op. 
I perioder tog det meget lang tid; men så måtte vi jo bare vente på bedre tider… 

Nu er han 2,5 år og vi er stadig på værelset for tryghed, men han lægger sig så fint til at sove og vi skal ikke holde i hånd og kan bare slappe af på en madras på gulvet ved siden af. 
Snart vil vi gerne forlade værelset mens han falder i søvn, men det bliver når tiden er moden

Det er en meget stor omvæltning for alle at få en baby i huset. Hold ud - det skal nok blive bedre

Anmeld Citér

20. november 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Vi har prøvet alt efterhånden inden hjælper, vi har aldrig samsovet og selv det hjælper ikke engang, vi har prøvet med flaske, akupunktur, historie, sang, lade ham ligge selv knusning, ligge i vores seng. Intet hjælper hvis vi går ud så skriger han indtil vi kommer ind igen. 

Det eneste som hjælper hurtigt er at køre i bil eller putte i barnevognen til nat han sover bare ikke særlig godt i den mere og flytter vi han fra vognen til sengen så vågner han med det samme uanset hvor længe han har sovet. 

Vi bruger 2-3 timer på at putte i sengen og vi har en nyfødt nu så det er super hårdt 

hvis en ny rutine skal have en chance for at virke skal den bruges i mindst 5 uger i træk uden undtagelse..

ellers bliver det bare forvirrende...

jeg mener ikke samsovning i samme seng.. det ville aldrig fungere her heller.. men de har ligget i deres tremmeseng for fodenden af vores seng.. så vi er tæt på til at de kan høre/føle os men uden at være i samme seng..

nu spørger jeg dumt: men hvordan er hans spisemønster og hvad med afføring? for det kan virkelig ødelægge rigtig meget hvis de ting ikke fungerer optimalt..

herhjemme ved jeg at de skal spise aftensmad senest kl. 17.45- ellers er de for overtrætte til at få spist sig mætte.. men hvis de så får lov til at blive oppe til mere end 19.30 før vi putter skal der være en "snack" mere inden sengetid for ellers har de forbrugt for meget af aftensmaden og er for sultne til at sove...

afføring er vigtigt at følge for en forstoppet mave eller mave fuld af luft er virkelig smertefuldt for de små..

hvad med eksem?, hvordan er temperatur/luftfugtigheden på værelset han sover?

er han af typen der elsker at holdes tæt eller en der bedre kan lide at man er tilstede men uden fysisk kontakt?

vi har selv været en del igennem med vores 3 drenge der alle er følsomme på hvert sit område og med hvert sit reaktionsmønster på overbelastning så jeg forsøger at vride hjernen med alle de ting jeg ved der kunne påvirke herhjemme i forhold til putning og nattesøvnen..

Anmeld Citér

20. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det var da en god idé, det har vi slet ikke tænkt på

Anmeld Citér

21. november 2023

Anonym

Anonym skriver:

Godnat og sov godt og har været med alle fire. Og det er noget vi har gjort fra ganske små

Min erfaring er at hvis man sidder inde hos dem, kan det hurtigt blive underholdning og hjælp til at holde sig vågen.

Senge sover man kun, alt andet forgår andet sted. Dvs historie, snak osv i sofaen eller på en madras fx

Min datter vil rigtig gerne ligge og holde i hånd når hun skal sove og så sker der et eller andet når hun er afslappet og ligger ned. Så er der SÅ meget hun skal fortælle. Det vælter ud af munden på hende. Så den lille sengesnak vil jeg meget nødigt undvære. Selvfølgelig snakker vi også andre steder. Der er bare noget magisk over det - for os altså

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.