En tur på fødegangen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

353 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. november 2009

Lise

Jeg har tilbragt et par timer her til aften på fødegangen... har haft meget ondt i maven de seneste par dage, og sidst på eftermiddagen stak det helt af. Så jeg ringede til fødegangen, der gerne ville se mig. De mente at det kunne være en blærebetændelse, men ville altså gerne undersøge mig. Så jeg tog afsted. og blev undersøgt indvendig og udvendig og urinen med selvfølgelig. Og der var hverken det ene eller det andet - udover et meget aktivt barn med en, ifølge jordemoderen, meget sund hjertelyd. Blev sendt tilbage i opholdsrum for at vente på en læge, der var til kejsersnit, for at tale med denne... Ventede en god time, til syn og lyd af adskillige fødende kvinder, for endelig at tale med en læge i fem minutter. Hun mærkede også på maven, og sagde at det var underligt og at hun ikke anede hvad det var...

SÅ, dejligt at min lille dreng har det godt, at livmoderhals er lang og fin, at maven er blød som den skal være, men ikke specielt rart at have skide ondt hele dagen uden nogen aner hvad det er. 

Hun mente dog at jeg skulle tage et par dage hjemme på sofaen, og hvis det var det der virkede for mig, så måtte jeg sygemeldes. Det bliver rart med et par rolige dage, men det er et lortetidspunkt. Skal skrive obligatorisk opgave i erhvervsret, som skal afleveres fredag, for at kunne blive indstillet til eksamen, og i aften skulle vi sidde nogle stykker på jobbet og tale om opgaven. Ville i kunne få jer til at ringe og sygemelde jer, og så alligevel tage ud på arbejdet og hente computer og bøger, så i kunne skrive derhjemme? Den er jo god nok - har bare ikke lyst til at tage derud når jeg har meldt mig syg. Men på den anden side skal opgaven skrives, og alt mit habengut ligger på arbejdet.

Lise - nu med sofa på ryg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2009

Anja

Selvfølgelig kan du da hente tingene. Du fortæller jo bare dem på jobbet, hvordan det hænger sammen, det må de da kunne forstå.

Dejligt, at lillebror har det fint, men også lidt træls, at de ikke lige kunne give en god forklaring.

Anmeld

3. november 2009

Tikki

Ja det viser da bare, at du er ansvarsfuld og gerne vil gøre arbejdet, men at der lige er nogle fysiske begrænsninger i øjeblikket. Det kan du godt - du kan bare sige det som det er og det skal de forstå, for din mave er det vigtigste .

Anmeld

3. november 2009

Muffinmus

godt der ikke umiddelbart var noget galt..men det kan jo også være andet end lige graviditeten så det håber vi da det var:-)

Anmeld

3. november 2009

..

Godt der ikke var noget galt og at baby ligger derinde og har det super godt

-Kan sagtens følge dig, jeg ville også have det underligt med at hente mine ting når jeg havde meldt mig syg men det er jo fair nok og når du fortæller hvordan det hænger sammen så forstår de det selvfølgelig

Anmeld

3. november 2009

Tynen

Puha, godt at bettefisen har det godt!

Og nej, Lise!
Jeg synes krafteddeme ikke du skal spilde tiden med at arbejde hjemmefra..
Nej du.. Køb dig et nutv-abb. og se lidt DUM istedet.. Der bliver født børn i stakkevis lige pt.

Anmeld

3. november 2009

Lise

Tak for svar

UPDATE:

Tog ud på arbejdet her i eftermiddag for at hente computer og bøger, så jeg kan få skrevet mn opgave, og lade håbet om en eksamen i næste måned leve videre. Var dødnervøs, for da jeg ringede i morges var min leder rigtig sur, og vidste slet ikke om hun havde tid til at tale med mig idag. Heldigvis har vi arbejdet tæt sammen i halvandet år, så jeg kender hende, og ved at når hun bliver presset, hvilket hun var her til morgen - bl.a. pga min sygemeldng - så bliver hun sur og stresset.

Nå, men jeg tog afsted med et forslag om en deltidssygemelding, og var meget spændt på hvordan det ville blive modtaget. Bryder mig ikke om at komme og sige at jeg ikke kan klare det, men må tage hensyn til mig selv og min baby. Og så sagde de bare ja    Både min leder, nærmeste partner og en af dem jeg skal arbejde rigtig meget for indtil barsel, sagde ja og selvfølgelig og hvordan vil du helst selv? Så nu er aftale at jeg går i skole 5 timer mandag og fredag, arbejder hele tirsdag og torsdag og holder fri onsdag - eller alternativt tirsdag-onsdag-torsdag a 5 timer. Er vant til at køre hjemmefra 7:30, og komme hjem 17-17:30 hver dag og læse til skolen i weekenden eller om aftenen, så det er helt vildt fedt med den her ordning

Det var jo så mit eget forslag med kun at blive sygemeldt på deltid. Vil helst prøve det, og se om ikke det er det optimale. Ville blive vanvittig - og meget overvægtig tror jeg - hvis jeg skulle ligge på sofaen og fise husleje af hver dag de næste fire måneder.

--------------------------

Hehe, Tyne - også rigtig godt forslag du kommer med. Måske der er tid til at catche op på DUM om onsdagen

--------------

Lise - glad og lettet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.