Jeg har tilbragt et par timer her til aften på fødegangen... har haft meget ondt i maven de seneste par dage, og sidst på eftermiddagen stak det helt af. Så jeg ringede til fødegangen, der gerne ville se mig. De mente at det kunne være en blærebetændelse, men ville altså gerne undersøge mig. Så jeg tog afsted. og blev undersøgt indvendig og udvendig og urinen med selvfølgelig. Og der var hverken det ene eller det andet - udover et meget aktivt barn med en, ifølge jordemoderen, meget sund hjertelyd. Blev sendt tilbage i opholdsrum for at vente på en læge, der var til kejsersnit, for at tale med denne... Ventede en god time, til syn og lyd af adskillige fødende kvinder, for endelig at tale med en læge i fem minutter. Hun mærkede også på maven, og sagde at det var underligt og at hun ikke anede hvad det var...
SÅ, dejligt at min lille dreng har det godt, at livmoderhals er lang og fin, at maven er blød som den skal være, men ikke specielt rart at have skide ondt hele dagen uden nogen aner hvad det er.
Hun mente dog at jeg skulle tage et par dage hjemme på sofaen, og hvis det var det der virkede for mig, så måtte jeg sygemeldes. Det bliver rart med et par rolige dage, men det er et lortetidspunkt. Skal skrive obligatorisk opgave i erhvervsret, som skal afleveres fredag, for at kunne blive indstillet til eksamen, og i aften skulle vi sidde nogle stykker på jobbet og tale om opgaven. Ville i kunne få jer til at ringe og sygemelde jer, og så alligevel tage ud på arbejdet og hente computer og bøger, så i kunne skrive derhjemme? Den er jo god nok - har bare ikke lyst til at tage derud når jeg har meldt mig syg. Men på den anden side skal opgaven skrives, og alt mit habengut ligger på arbejdet. 
Lise - nu med sofa på ryg
Anmeld