Ups... hvad skal vi servere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2023

Baby.mamma

Jeg ville gå med julefrokost

Men altså, julefrokoster i min familie er mere end bare sild og leverpostej (eller hvad du nu skrev), det er også:

Mørbrad med bløde løg

Æg, rejer

Flæskesteg/ribbensteg, rødkål

Fiskefilét, remoulade, citron, rejer

Sild, forskellige slags

Leverpostej med bacon og champignon 

Frikadeller

Sylte

Måske laks, kan ikke helt huske det - plejer ikke selv spise det

Basic pålæg

Frugt/grønt

Og nogle andre ting

Bare for at give lidt inspiration

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2023

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Fortvivlet skriver:

Hvorfor i alverden spørger folk hvad man skal have at spise? Er det ikke mig eller er det ikke mega uhøfligt ?

Hvis jeg blev inviteret til julefrokost, ville jeg have en forventning om julefrokost altså laks, fiskefilet osv. Men det er jo helt op til jer selv

De der spurgte er af den overbevisning at man skal have varm mad en gang om dagen, så er sikker på de spurgte for at vide om de så skulle lave varm frokost.

Anmeld Citér

19. november 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ms.Momo skriver:

De der spurgte er af den overbevisning at man skal have varm mad en gang om dagen, så er sikker på de spurgte for at vide om de så skulle lave varm frokost.

What?? Det lyder helt skørt. 
Bortset fra det, så er der da oftest op til flere/mange lune retter på en traditionel julefrokostmenu. Tæller det ikke som varm mad? 

Anmeld Citér

20. november 2023

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mor og meget mere skriver:

What?? Det lyder helt skørt. 
Bortset fra det, så er der da oftest op til flere/mange lune retter på en traditionel julefrokostmenu. Tæller det ikke som varm mad? 

For ham gør det, men hun er ekstra slem.

Anmeld Citér

21. november 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Mor og meget mere skriver:

At forvente = at regne med noget - det er da ikke uhøfligt. Det er vel meget naturligt at forestille sig/regne med/forvente mad i julefrokost-genren, når man inviteres til julefrokost. Forventninger kan både være positive og negative - for mig ville det fx være et plus, hvis mine forventninger om traditionel julefrokostmad ikke holdt stik, og der blev serveret tapas eller indisk eller vegetarmad.  Andre ville måske blive skuffede, men det holder man så for sig selv - andet ville være uhøfligt. 

Øj det gad jeg også godt. At man blev inviteret til julefrost og der så var en vegetarisk menu eller en wokret

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.