Hej,jeg har virkelig brug for råd 
Jeg har lige fået konstateret sclerose, ppms.
Jeg var snot forvirret inde ved lægen, fordi jeg ikke havde regnet med det.
Det er konstateret med MR scanning og rygmarvsprøve.
Lægen siger så, at sclerosen ikke er aktiv, fordi jeg ikke har attaks. Og siger at jeg godt kan komme på medicin, men at han, også for forskningens skyld, havde ventet et halvt år til en ny MR scanning - for ellers kan man ikke vide om det er medicin der har holdt det nede, eller om det egentlig bare står stille.
Grunden til at jeg skulle testes, var problemer med min hånd. Han siger, at det ikke har noget med sclerosen at gøre, da jeg ikke har pletter på rygsøjlen.
Dog står der på notat fra selve sygehuset, at der er suspekte pletter. Det får mig selvfølgelig til at frygte at han har overset noget.
Jeg har indtil videre sagt nej tak til medicin, fordi lægen var meget hurtig til at sige der var bivirkninger og at han ikke havde valgt det (med forskningen i mente)
Men, hvis der er noget på ryggen han overser, er jeg også bare bange for IKKE at tage imod det, og det så er værre om et halvt år 
Jeg fik ingen papir/oplysninger omkring hvad ppms egentlig er og info om medicinerings muligheder, og det efterlader mig bare stadig som et stort spørgsmålstegn!
Hvis i stadig læser med i mit lange skriv, vil I så ikke være søde at fortælle jeres erfaringer eller hvad i havde gjort, hvis der var jer der stod i den situation?
På forhånd tak