Min søn (lad os kalde han z) går i 2. klasse. I klassen er en dreng, lad os kalde ham x for nemhedens skyld. Han og min søn er ok gode venner. Men x overskrider z’s grænser hver dag.
når min søn bliver hentet så vil x kramme. Z er ikke den store krammer generelt. Og han siger ofte fra når x prøver at kramme ham.
men selvom han siger fra og direkte siger “stop x. Jeg vil ikke have kran idag” så tager han alligevel bare fat i ham og holder ham fast.
har selv set flere gange hvor z fysisk prøver at puffe ham fra sig eller skærme sig fra ham og alligevel bliver det ikke respekteret. Ikke engang når jeg siger til han “x hvis z ikke vil kramme idag skal du sød at lade være. “ men dertil får man bare er svar retur der hedder “jamen det vil jeg” også gør han det bare stadig.
det er så tit efterhånden at z kommer hjem og fortæller at x ikke stopper når han beder ham om det.
vi var til skole/hjem samtaler for en måneds tid siden hvor vi vente det med lærerne som sagde at de ville snakke med x om det. Men det er faktisk bare blevet værre siden hen.
jeg ved godt at x jo ikke gør det i en ond mening på nogen måde, men z skal heller ikk gøre ting der er over hans grænser som kram er for ham.
hvem ville i kontakte ? Lærerne igen eller x’s forældre?
Anmeld
Citér