Blødning - kan det være æl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.557 visninger
14 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. november 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Hej alle,

Jeg fik min mens d. 24/10 og begyndte derefter at teste for æl på dag 10. ( d. 2/11) Strimmeltesten så positiv ud, men den digitale var negativ. Testede så på dag 11 (d. 3/11), hvor begge tests var positive. Vi havde så sex d. 3., 4. og 5. november.

Idag oplever jeg mens agtige smerter og da jeg var på toilettet ved 12- tiden opdagede jeg, at jeg havde blødt. Derefter har der været pletblødning i et bind og på toiletpapiret.

Jeg har aldrig oplevet dette før, men går ud fra at blødningen kan stamme fra æl?

Hvis der er blødning, hvor kommer den så fra? (Æggestok, æggeleder eller noget helt tredje?)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2023

__anonym

Profilbillede for __anonym
MortilF skriver:

Hej alle,

Jeg fik min mens d. 24/10 og begyndte derefter at teste for æl på dag 10. ( d. 2/11) Strimmeltesten så positiv ud, men den digitale var negativ. Testede så på dag 11 (d. 3/11), hvor begge tests var positive. Vi havde så sex d. 3., 4. og 5. november.

Idag oplever jeg mens agtige smerter og da jeg var på toilettet ved 12- tiden opdagede jeg, at jeg havde blødt. Derefter har der været pletblødning i et bind og på toiletpapiret.

Jeg har aldrig oplevet dette før, men går ud fra at blødningen kan stamme fra æl?

Hvis der er blødning, hvor kommer den så fra? (Æggestok, æggeleder eller noget helt tredje?)

Synes det virker af meget blod hvis det skulle være i forbindelse med ægløsning, men har ingen erfaringer med det. Måske blod pga. sex?

Anmeld Citér

6. november 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
MortilF skriver:

Hej alle,

Det der er ikke bare pletblødning. Den har samme styrke som en menstruation. Og kan ikke forstår hvis nogle oplever sådan en styrke for blødning ved ægløsning. Hmm det er godt nok mærkeligt. 

Anmeld Citér

6. november 2023

MortilF+V

__anonym skriver:

Synes det virker af meget blod hvis det skulle være i forbindelse med ægløsning, men har ingen erfaringer med det. Måske blod pga. sex?

Jeg synes også, at det er "meget". Blev faktisk lidt overrasket (på den dårlige måde), da jeg så det. Det er heldigvis aftagende og pletbløder nu.

Kan man virkelig bløde sådan efter sex? Det har jeg heller ikke oplevet før.

Anmeld Citér

6. november 2023

MortilF+V

Love Angel skriver:

Det der er ikke bare pletblødning. Den har samme styrke som en menstruation. Og kan ikke forstår hvis nogle oplever sådan en styrke for blødning ved ægløsning. Hmm det er godt nok mærkeligt. 

Jeg har aldrig oplevet det før og blev også noget overrasket (på den dårlige måde), da jeg så det. Det er heldigvis aftagende, men de "smerter" jeg oplever, bryder jeg mig ikke om.

Anmeld Citér

6. november 2023

Anonym

Jeg ville rådføre mig med lægen, hvis det var mig. Det kan være de kan lave et celleskrab, hvis det er længe siden, du har fået lavet sådan et. 

Jeg synes også det er meget blod ift evt ægløsning eller efter sex. 

Anmeld Citér

6. november 2023

Love Angel

Mor til 4
MortilF skriver:

Jeg har aldrig oplevet det før og blev også noget overrasket (på den dårlige måde), da jeg så det. Det er heldigvis aftagende, men de "smerter" jeg oplever, bryder jeg mig ikke om.

Kan godt forstår at det overrasket dig. Og Godt det aftagende med blødning. Har du stadig smerter?

Anmeld Citér

6. november 2023

MortilF+V

Anonym skriver:

Jeg ville rådføre mig med lægen, hvis det var mig. Det kan være de kan lave et celleskrab, hvis det er længe siden, du har fået lavet sådan et. 

Jeg synes også det er meget blod ift evt ægløsning eller efter sex. 

Tak for dit svar.

Jeg kan prøve at skrive til lægen og vedhæfte billede.

Dog blev jeg 3D scannet d. 12/10, ifm. forskning efter MA og der var intet "unormslt" at se, ud over adenomyose..Det skulle dog ikke give blødning..

Anmeld Citér

6. november 2023

MortilF+V

Love Angel skriver:

Kan godt forstår at det overrasket dig. Og Godt det aftagende med blødning. Har du stadig smerter?

Ja, desværre har jeg stadig mens agtige smerter og de er ikke aftaget.

Anmeld Citér

6. november 2023

Love Angel

Mor til 4
MortilF skriver:

Ja, desværre har jeg stadig mens agtige smerter og de er ikke aftaget.

okay. Hold øje med det. Hvis du stadig har smerter i samme grad i nogle dage, så søg læge. Eller hvis det bliver værre så søge læge med det samme.

håber du få det bedre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.