Jeg har det ikke godt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er desværre en misforståelse, at egen læge bare kan henvise. En belastningsreaktion er desværre ikke henvisningsberettiget. Det er angst og depression, men ikke depressive og ængstelige symptomer på baggrund af stress/belastningsreaktion. Det er korrekt, at nogle læger bøjer reglerne og henviser alligevel, men det er problematisk, da psykologerne har et omsætningsloft for henvisningskriterierne, og derfor skal de penge bruges på det, de er "givet" for. Og det siger jeg ikke for at være belastende. Jeg er selv psykolog, og samtidig er jeg selv sygemeldt med samme symptomer som TS og har ikke økonomi pt til selv at betale for et forløb, så jeg har selv stået i frustrationen af ikke at kunne henvises. Har du en sundhedsforsikring du kan trække på, trådstarter? Har du overvejet en deltidssygemelding? 

Jeg er medlem af sygeforsikring Danmark, hvis det er det du mener?? ����‍♀️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg sidder her og tænker at nogle af de følelser du har og alt skal være i kasser og skema lagt lyder som om du muligvis kunne have en diagnose som ADD eller ADHD.

Der kan man også blive deprimeret osv.

Syntes helt sikker du skal tage en snak med lægen om en henvisning til en psykolog, de ville nemt kunne se om du evt har en depression eller om du måske også kunne have en diagnose. 

Håber du får det bedre snart

Jeg er lidt overrasket over, at du læser en opmærksomhedsforstyrrelse ud af OPs indlæg.

Jeg ville være uhyre opmærksom på, uagtet, at en svært belastet opvækst kan resultere i et symptombillede, der ligner ADD/ADHD, men hvor symptomer altså har bund i en kronisk stressrespons pga svære opvækstbetingelser. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.