Julegaver til dreng 12+ år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.580 visninger
28 svar
16 synes godt om
2. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Hej! 
Jeg må indrømme jeg er helt blank ifht julegaver til min store dreng. Han er 12, snart 13. 
Det eneste han har ønsket sig er: 

iphone 15 (udelukket!) Og en parfume som jeg køber til ham.. 

men er lidt sølle med kun en parfume? 
han har rigeligt med tøj (han gror som ukrudt så har næsten lige købt ny garderobe til ham), og han går til sport men har alt udstyr mm dertil da han skal bruge det til konkurrencer.. 

Han har alt i elektronik stort set (og en ny iPhone kommer ikke på tale, da hans telefon intet fejler).. 

Han er et utrolig taknemmeligt barn, og ved hvis jeg købte strikkede sokker til ham og det var alt han fik, ville han stadig blive glad og sætte pris på det. 
Men vi har altid gjort meget ud af jul, og vil gerne give ham nogen gaver der gør ham glad, han kan bruge men også gerne er noget lidt særligt (ikke noget man lige får fordi det er noget man mangler). 

Hvad giver i jeres store drenge i julegave eller nogen gode ideer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2023

Liland

Profilbillede for Liland
*.* skriver:

Hej! 
Jeg må indrømme jeg er helt blank ifht julegaver til min store dreng. Han er 12, snart 13. 

han har rigeligt med tøj (han gror som ukrudt så har næsten lige købt ny garderobe til ham), og han går til sport men har alt udstyr mm dertil da han skal bruge det til konkurrencer.. 

Han har alt i elektronik stort set (og en ny iPhone kommer ikke på tale, da hans telefon intet fejler).. 

Han er et utrolig taknemmeligt barn, og ved hvis jeg købte strikkede sokker til ham og det var alt han fik, ville han stadig blive glad og sætte pris på det. 
Men vi har altid gjort meget ud af jul, og vil gerne give ham nogen gaver der gør ham glad, han kan bruge men også gerne er noget lidt særligt (ikke noget man lige får fordi det er noget man mangler). 

Vi giver oplevelser sammen med os.

Enten til koncerter, forlystelsesparker, museer eller andet.

Ellers har ønskerne her været gavekort til sport24, normal og vores center.

Anmeld Citér

2. november 2023

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
*.* skriver:

Hej! 

Vores søn på 12 snart 13 ønsker sig

Gavekort til elgiganten, gavekort til intersport, så ønsker han sig ting med randers fc (stor fan), samt en gel blarster, og en nerf gun. Så ønsker han sig også en Nintendo switch. 

Anmeld Citér

2. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Har bare aldrig givet gavekort før til NOGEN.. ved ikke hvorfor men finder det lidt kedeligt og upersonligt? 

Anmeld Citér

2. november 2023

lineog4

Vi er også mest til at give oplevelser - de har rigeligt. Dog ved jeg de ønsker sig det nye FIFA spil, og så plejer der også at være et brætspil, en bog og måske lidt tøj. 

Anmeld Citér

2. november 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Din dreng lyder fornuftig og skøn - og i en verden der er ved at gå i stykker af menneskeligt overforbrug, er det da en herlig anledning til at gøre noget nyt og andet end det vi plejer.

Børn lærer jo det, vi viser dem - fx at værdsætte oplevelser sammen fremfor ting - uden at det behøver at have kostet noget bestemt. Det kunne være en udstilling eller en udflugt til noget som interesserer ham, noget du gerne vil vise ham eller lære ham… og der kan sagtens lægges en masse energi og kærlighed i planlægningen

Anmeld Citér

2. november 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Penge ? Så kan han selv styrer det 

Anmeld Citér

2. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
StortOgSmåt skriver:

Din dreng lyder fornuftig og skøn - og i en verden der er ved at gå i stykker af menneskeligt overforbrug, er det da en herlig anledning til at gøre noget nyt og andet end det vi plejer.

Børn lærer jo det, vi viser dem - fx at værdsætte oplevelser sammen fremfor ting - uden at det behøver at have kostet noget bestemt. Det kunne være en udstilling eller en udflugt til noget som interesserer ham, noget du gerne vil vise ham eller lære ham… og der kan sagtens lægges en masse energi og kærlighed i planlægningen

Tror bestemt han vil elske det. 
men min mand er ikke hjemme til hverdag, og vi har lillesøster på 15 måneder, og jeg skal føde d 28/12. Så med to små “alene” 99% af tiden er det ikke bare lige at tage ud.. 

og vil gerne give ham noget fysisk også han sidde med fx. Ved godt han ikke gider legetøj jo.. men når de andre børn i familien åbner gaver og sidder og hygger med er jeg bange for han føler sig lidt glemt.. også fordi jul er så stort i familien.. det er ikke bare et par gaver til hver og så er det dét. Men er vigtigt for mig de gaver der bliver købt er personlige, giver mening og ikke er noget der bare ryger bagerst i skabet.. 

Anmeld Citér

2. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Fortvivlet skriver:

Penge ? Så kan han selv styrer det 

Det virker bare så upersonligt..

Anmeld Citér

2. november 2023

Tip!

Min teenager har lige haft fødselsdag og han fik - 

Et virkelig godt cover til hans IPhone 

plakater til hans værelse med Harry Potter 

cykelcomputer - halsedisse og handsker 

bjørn borg underhakker (og ja, det var et ønske)

Jeg har også allerede købt 2 af hans adventsgaver - LED-lys og hårtørre (han vil gerne have hans egen) 

Derudover ønsker han sig ofte sådan noget som nyt tastatur/ørebøffer/gamerskrammel/ny musemåtte - for nogle år siden fik han en virkelig god kontor stol. 

Er der en gamer/youtube din søn er vild med? Så kan merchandise  ofte være en god gave i den alder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.