Du har for længe siden lavet en i indlæg om kærlighed og om det er et valg at blive sammen og skrev bl.a. “Altså jeg har altid haft en drøm om kærligheden som sådan en storslået, altoverskyggende størrelse, hvor forelskelsesfasen ville vare for evigt.”
forelskelse varer ikke evigt. Det du har nu, varer den længere fordi i ses så lidt og der er noget længsel og spænding i det. Med tiden, vil det blive hverdag i er fra hinanden og forelskelsen vil gå væk.
kærlighed er et valg, man vælger at blive sammen selv når det hele går op i vasketøj og hverdagsrutiner.
Min mand arbejder udenlands. Vi ses ca 1 weekend om måneden og sådan har det været i 4 år, og vil være sådan et år eller to endnu. Det er noget vi har talt meget om og er indstillet på at det er sådan.
Forelskelsesfasen for os har varet meget længe! Det er først nu, at hverdagen har ramt og vi direkte vælger at bygge videre på den kærlighed vi har.
længsel og savn kan gøre utrolig meget ved forelskelsen, og vi ved også at når han kommer hjem, så har vi et kæmpe arbejde foran os, for så skal han til at blive en del af min og børnenes hverdag på en helt ny måde, og det skal nok blive ben hårdt for os alle sammen, på trods af glæden ved at være samlet.
Men når du ikke har udsigter til et liv sammen, og det lader til ud fra hvad du skriver at være helt umuligt, ville jeg spørge mig selv nu når tankerne kredser om et åbent forhold, om i måske skulle sige stop og være venner? Selvom det ikke føles sådan lige nu, så vil forelskelsen ligge sig en dag. Det vil formegentlig bare tage lidt længere end hvis i så hinanden til hverdag 
jeg tænker dine overvejelser skal gå på, hvad når du ikke er forelsket mere? Hvad så? Vil du så stadig holde fast og kæmpe - og for hvad? Et liv hvor i aldrig kommer til at være sammen?
Jeg synes du har rigtig mange ting du bør overveje. Du kan selvfølgelig også nyde det som det er nu, og tage tankerne når forelskelsen damper af..
det med du ikke kan se dig selv med andre, det er helt naturligt når man er loyal over for sin partner.
selvom min mand og jeg ikke er nyforelskede mere, kan jeg ikke engang forestille mig at være sammen med en anden mand. Han er den eneste for mig, fordi jeg har valgt at ligge min kærlighed og loyalitet hos ham. Lige så vel som jeg ved, at gik vi fra hinanden, ville der komme en anden en dag, hvor usandsynligt det end virker nu.
I mine øjne, er et langdistance forhold én ting, det kan fungere og lykkes. Men et åbent forhold + lang distance.. for det første går jeg ikke ind for åbne forhold, og dertil tænker jeg hvis forholdet er åbent, og langdistance oveni og i ses så lidt og ingen udsigt har til at dele livet sammen.. så er i jo bare venner…?