Jeg oplevede en missed abortion i august, med både medicinsk behandling og kirurgisk indgreb efterfølgende. Det påvirkede mig og påvirker mig stadig, rigtig hårdt psykisk.
Det er gået op og ned, men var vendt til det bedre. Ud af det blå fortæller en bekendt/veninde mig, at hun "er gået hen og blevet gravid" - I første hug, ved nærmest bare at kigge på sin kæreste.
Det ramte mig lige i maven og jeg har grædt uendelige tårer siden. Jeg vil gerne kunne rumme det, men nej, jeg kan simpelthen ikke. Det ødelægger mig fuldstændig.
Vi selv har kæmpet i rigtig mange år, for at få baby nr. 2, uden held. Både naturligt, gennem iui og ivf.
Da jeg så blev gravid i sommers, var det et kæmpe chok, men jeg knyttede mig til graviditeten med det samme og ønskede det mere end andet. Det endte jo så galt (igen
)
Jeg ønsker mere end andet at blive gravid igen, men bliver dybt ulykkelig ved tanken om, at det måske slet ikke kan lade sig gøre.
Hvad ville i gøre, hvis i var i min situation?
Samtidig har mine kollegaer, bag min ryg, sagt til souschefen, "at jeg ikke laver noget". Den fik hun dog manet til jorden, da det ikke passer. Desværre hænger de fast i denne opfattelse.
De har arbejdet sammen i 20 år og jeg har svært ved at få plads på stuen. Min ene kollega, gav så besked til souschefen om, at hun synes "jeg skal træde mere i karakter". Hun vil gerne spare mere med mig. Det står hende frit for, jeg har snakket med hende om det, men alligevel vælger hun den anden kollega (selvom hun giver udtryk for, hellere at ville spare med mig).
Jeg overvejer stærkt at finde et nyt job, men mine kræfter er der ikke.
Dertil kom min mand og jeg op at diskutere ret meget, da han ikke kan forstå, hvordan jeg stadig er påvirket af aborten og bliver påvirket af andres graviditeter. Han fik sagt nogle virkelig dumme ting, der gjorde mig i tvivl, om jeg overhovedet har lyst til at få et barn mere med ham, hvis ikke han begynder at tænke før han taler.
Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op. Jeg er træt, udkørt, trist, ked af det, frustreret, skuffet m.m..
Puha! Havde lige brug for at læsse lidt mere af. Det er så hårdt at have det, på denne måde.