Pligter 12 år+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2023

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Min på 12 år får 200,- om måneden, og går ud med skraldet, og holder sit værelse pænt og rent. Han har så mulighed for at få lidt ekstra hvis han støvsuger og tømmer/fylder opvaskemaskinen (10,- pr. gang) så han når ofte op på 500,- i alt pr. måned.

Derudover hjælper han rigtig meget til uden at gå penge for det, og det synes jeg er en vigtig lektie. At vi hjælper hinanden

Vi var nede på 200 men i teorien giver jeg ham alligevel de ekstra penge (+mere jo til tøj mm) men hans sport kræver udstyr skiftet regelmæssigt, og det er ikke dyrt men løber op, og kan mærke på ham han får lidt “stolthed” og selvstændighed i selv at kunne betale det. 
indtil videre har vi aftalt han fortsat ordner sit værelse (inklusiv at ligge vasketøj ud), han skal selv ligge sit tøj på plads, gå med skrald og tømme opvaskemaskine, og derudover får han 1-2 gange ugentligt en ekstra opgave som fx støvsugning, hjælpe med at pudse vinduer (vi har meget store vinduer det største er 5 meter bredt så er rart med en hånd der), hjælpe med at få Strøget sengetøj, støve af eller hvad jeg ellers lige kan bruge en hånd til den uge. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Min ældste bliver 14 til januar. Han har ikke som sådan nogle pligter - men jeg forventer han er deltagende i de ting der måtte komme. Han har to søskende på 10 og 6. Jeg forventer at han hjælper med at passe sine søskende hvis jeg fx skal til møde om aftenen, handle eller køre mellemste til gymnastik eller hente. Alle tre børn skal hjælpe med borddækning, ophængning af vasketøj, oprydning generelt, ud med skrald - mht lommepenge er det ikke noget vi kører med. Vi havde en forventning om han søgte et job når han blev 13. Og det gjorde han og fik et, så han tjener selv en fin sum hver måned. 
Mangler han noget; til hygge med vennerne, spil, sko, tøj osv så får han penge af os, men er decideret lommepenge beløb er ikke noget vi fast gør i  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.