Najell babylift er meget farlige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Mortil_2 skriver:

Det er rigtigt at der er problemer med flere babynest / lifte. Blandt andet najels som netop kritiseres for at siderne er for bløde og barnet nemt kan falde ud 

https://taenk.dk/forbrugerliv/familieliv/undersoegelse-sikkerhed-babynest

De babynest de har undersøgt er ikke de lifte der nævnes men blot almene babynest fordi der er en revne mellem madras og puden rundt om hvor barnet kan trille ned i, samt at der ikke er en generel anbefaling til sikkerhedsafstand ifht hvis barnet triller ud af den og man fx har stilt den sofaen så barnet ryger udover kanten. Det var også i nyhederne at man skulle være opmærksom på det og at der skal laves retningslinjer for dem. 
Men det er ikke en undersøgelse for de bløde lifte(sleepcarrier) der nævnes her. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2023

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

De babynest de har undersøgt er ikke de lifte der nævnes men blot almene babynest fordi der er en revne mellem madras og puden rundt om hvor barnet kan trille ned i, samt at der ikke er en generel anbefaling til sikkerhedsafstand ifht hvis barnet triller ud af den og man fx har stilt den sofaen så barnet ryger udover kanten. Det var også i nyhederne at man skulle være opmærksom på det og at der skal laves retningslinjer for dem. 
Men det er ikke en undersøgelse for de bløde lifte(sleepcarrier) der nævnes her. 

Altså der står at de har undersøgt 13 babynest og så lister de dem op med navn og konklusion/problematikker heriblandt er najels sleepcarrier. Skriver de nogle steder i artiklen at det ikke er dem de nævner der er problemer med? Og er det så ud fra rent gætværk at de beskriver de specifikke problematikker på liftene. Det ville da være helt sort 

Anmeld Citér

29. oktober 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Mortil_2 skriver:

Altså der står at de har undersøgt 13 babynest og så lister de dem op med navn og konklusion/problematikker heriblandt er najels sleepcarrier. Skriver de nogle steder i artiklen at det ikke er dem de nævner der er problemer med? Og er det så ud fra rent gætværk at de beskriver de specifikke problematikker på liftene. Det ville da være helt sort 

Det er rigtigt at det ikke er dét der er testet for her. TS skriver om, at Najell er usikker fordi siden for let kan åbne sig og barnet kan falde ud ved brug som lift, ikke som babynest.

Tænk har testet Najell som babynest sammen med andre klassiske babynest. Problemet i de fleste alm. er pølsen rundt om, som giver mulighed for at barnet kan kile ansigtet ind imellem pølse og madras. Samt at mange har snore, der ikke er sikret godt nok. Disse problemer har Najell ikke, men får kritik for at blive anbefalet som sovested (uden opsyn) hvilket forbrugerstyrelsen aldrig anbefaler.

Men kritikken i denne tråd går altså på at den er usikker som lift 

Anmeld Citér

29. oktober 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven
L1232 skriver:

Ja helt lukket, men min 3 mdr gamle baby var meget aktiv, og heldigvis var jeg i værelset da han faldt, jeg kan slet ik forstille mig hvordan jeg ville ha det hvis jeg ikke var der. Mange er altså ikke i rummet mens de har deres babyer i slyngevuggen, det er vel meningen med en slyngevugge….. at man kan nå at ordne mange praktiske ting imens de små pus sover.

synes faktisk slet ikke den er 5000kr værd…. Som I overhovedet ikke, dog fik vi alle pengene retur efter 2 mdr

Nu bruger jeg aktuelt en slyngevugge fra moonboon og jeg kan slet ikke se hvordan baby skal kunne falde ud af den, hvis den er lukket? Min baby er knap 3 måneder og også meget aktiv. Vi har motor på, så den skaber også aktivitet. Men tyngdepunktet er jo meget længere nede end nogen af åbningerne, hvis baby er placeret korrekt, og hvis vuggen er hængt rigtigt op. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.