Kløestillinde til skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.569 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. oktober 2023

Anonym trådstarter

Der findes en del præparater fra apoteket som f.eks. Fra A derma, la rocey Posey og Astion Pharma. Har I prøvet nogle af de ovenstående eller andre husmoderråd? Min pige har en del i hovedet og de klør rigtig meget, så vil virkelig også gerne formindske chancen for grimme ar og samtidig hjælpe hende mens det står på. Pft.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2023

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Det der virker allerbedst er flydende alnok morgen og aften , samt Panodil morgen og aften. Så gør det hverken ondt eller kløer men her var vi glade for kartoffelmel, da det er mega udtørrende. Og så ovenstående. 

Anmeld Citér

17. oktober 2023

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Mine børn var glade for lidt kølige havrebade, og så en havremaske (havregrynd blødt op i vand) i ansigtet. 

Min yngste fik lidt ar i ansigtet, særligt i det ene øjenbryn, men nu lidt over et halvt år senere ses de næsten ikke.

Anmeld Citér

17. oktober 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Jeg puttede zinksalve på min datters skoldkopper, for at "udtørre" dem. Det virkede til dels.

Ellers lagde jeg et håndklæde omkring hende og "gnubbede". Så fik hun en fornemmelse af at blive kløet, uden at vi kløede i selve skoldkopperne.

Anmeld Citér

17. oktober 2023

Anonym

Vires to børn havde skoldkopper samtidig og vi brugte sådan en skum/mousse som vi synes var virkelig god. De fik kun få ar hver og det kløede slet ikke på dem. Ved ikke om alle har lige så god effekt af det men jeg var meget overrasket over hvor godt det virkede ift. kløen. Og så var det let at smøre ud fordi det var en skum hvilket især var en fordel ved den yngste som ikke kan lide at blive smurt ind. Men det var lynhurtigt klaret. Vi prøvede også først kartoffelmel, zink salve osv men det hjalp ikke. 
https://apopro.dk/poxclin-coolmousse-medicinsk-udstyr-100-ml-210098

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.