Hej, jeg er lidt i tvivl ift hvordan jeg skal håndtere situationen, men sagen er den, at jeg har min datter på 4 i børnehave.
Hun fortæller flere gange om nogle numselege med en af drengene fra børnehaven og til at starte med, tænker vi derhjemme, at det blot er nysgerrighed omkring hinandens kroppe.
Men fortællingerne bliver mere og mere grænseoverskridende og da jeg nævner det for pædagogerne, siger de også, at det formentlig blot er nysgerrighed.
Min datter fortsætter dog med at nævne episoder og jeg spørger så en af de andre børns forældre (som min datter går til gymnastik med), som fortæller om lignende historier fra deres datter - og hvor det hver gang er den samme dreng, der er involveret. Han beordrer dem nærmest til at gøre forskellige ting. Også med de mindre børn og det er altid udenfor de voksnes syn.
Hun har også nævnt det tl en pædagog og fik samme melding retur.
Nu er der indtil videre flere forældre, der har hørt om episoder om samme dreng med deres døtre eller små drenge.
Skal jeg være bekymret (det er jeg) og i så fald, hvordan bør jeg gribe det an?
Vi tog fat i pædagogerne igen, hvor nogle af pædagogerne virkede chokeret over at høre, hvad der foregik. Særligt med de mindre børn i børnehaven. Og de oplyser, at de igen vil tage en snak med drengens forældre..
Hvad skal jeg gøre?
Anmeld
Citér