Stop for (nat)-amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.208 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. oktober 2023

Anonym trådstarter

Lillesøster er et babse-monster og jeg vil ikke mere nu. Del meget gerne jeres gode råd.

SP har været uduelig denne gang. Hun siger "det er bare et spørgsmål om, hvem der er mest stædig". Jamen det er baby. Jeg har forsøgt at putte siden kl. 20 og kunne ikke mere kl. 02 i nat. Så tog far over... Når han gør det, så eskalerer det fuldstændigt, så det er nødvendigt at jeg starter, mens far putter storebror. Heldigvis sover storebror fra det (og forhåbentligt også naboerne). Men kl. 4 kunne jeg ikke holde gråden ud mere. Jeg gav op

Hvad gør man når gode råd om, at far bare tager over og kold tyrker slår fejl? Jeg har så ømme vorter og ondt i ryggen efter en nat med konstant amning. Jeg er færdig, mør og vil ikke mere....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min datter var lige sådan. Hun blev ammet ved sove tid, midnat og tidlig morgen. 
startede med at fjerne tidlig morgen og stå op med hende istedet så hun kunne få morgenmad. 
så fjernede jeg den om natten, simpelthen ved at tilbyde lidt vand hvis hun var helt tosset og det tog da nogen dage men hun stoppede hurtigt med at vågne op. 
Den sværeste var amning til putning.. jeg tog hende fra så snart hun var ved at falde i søvn de første dage og puttede hende, og så stoppede helt. Det var ben hårdt! Men efter 1-2 uger faldt hun fint i søvn uden. 

Anmeld Citér

13. oktober 2023

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Min datter var lige sådan. Hun blev ammet ved sove tid, midnat og tidlig morgen. 
startede med at fjerne tidlig morgen og stå op med hende istedet så hun kunne få morgenmad. 
så fjernede jeg den om natten, simpelthen ved at tilbyde lidt vand hvis hun var helt tosset og det tog da nogen dage men hun stoppede hurtigt med at vågne op. 
Den sværeste var amning til putning.. jeg tog hende fra så snart hun var ved at falde i søvn de første dage og puttede hende, og så stoppede helt. Det var ben hårdt! Men efter 1-2 uger faldt hun fint i søvn uden. 

Sov hun så dagene væk? Synes godt nok at 4 timers søvn om natten er lige lidt nok i så lang tid

Anmeld Citér

13. oktober 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Sov hun så dagene væk? Synes godt nok at 4 timers søvn om natten er lige lidt nok i så lang tid

Nej. Vi holdte fast i rutinerne de første aftner/nætter er rigtig hårde og der sov hun selvfølgelig lidt ekstra og begyndte faktisk at få en formiddagslur igen en kort periode for at få søvn nok. Men de skal lige lære at der ikke er mælk når man vågner. 
læste mig til dengang at de vågner fordi de netop ved der er mælk. 

siden amning stoppede helt, og hun lærte der ikke er mælk om natten har hun sovet 11-12 timer i træk om natten uden opvågninger og sover 1-2 timer middagslur. (Dvs de sidste 4–5 måneders tid) så der er lys for enden af tunellen  

vi samsov da jeg afvænnede hende (og er alene til hverdag så havde ingen mand der kunne tage teten hvilket jeg synes egentlig gjorde det lidt sværere når jeg dufter af mælk) men jeg tog en tshirt og tyk bh på og sov med så hun ikke kunne komme til og duften blev pakket lidt ind. Og det lykkes da  

men ved godt når man starter man står og tænker “det her kommer aldrig til at ske!” 

mit bedste råd er nok når beslutningen er taget, så er det bare med at holde ved uanset hvor hårdt det er.

Anmeld Citér

13. oktober 2023

Tullebadulle

Hold fast og lad far tage kampen. .. og vær standhaftig. Og gå væk og lade være med at barnet kan se dig. 
Jeg kender andre hvor det hjalp at sove hos egne forældre i tre dage og helt lade far tage over. .. en kold tyrker, hvor man ikke er tilstede.

Anmeld Citér

13. oktober 2023

Anonym

Kender det. Vi tog en kold tyrker omkring 9 mdr alderen. Jeg rykkede ind i gæsteværelset og så havde far natten. Det var to lange og hårde nætter men på 3. nat var det forstået og jeg har kunne trøste/putte uden amning når baby vågnede om natten. Jeg ammer stadig om aftenen og om morgenen, men mellem cirka 23-6 så er der altså lukket. Vi har til gengæld indført aftengrød for at hjælpe på mætheden og vi er gået fra 9 opvågninger til 2-3 stk. 

Min datter havde brug for lidt mere end to dage til at forstå budskabet, dengang vi fravænnede natamning med hende. Det er mega hårdt, de er kede af det, men jeg kunne bare ikke mere. 

Anmeld Citér

13. oktober 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Hvor gammel er lillesøster? Er hun begyndt at få grød eller anden fast føde? Så sørg i hvert fald for at hun får grød inden putning, så hun er mæt. 

Meget af det er tryghed og rutine. Den sidste amning jeg kom af med den for at putte til natten og den var svær at komme af med.  Hun fandt ligesom i søvn ved brystet. Men dengang, hvis hun vågnede om natten, gav vi i stedet en flaske mme i stedet for at amme. Den flaske fortyndede vi mere og mere med vand. Det virkede både hvis det var mig eller far, der gav den. Ja eller bare sutten virkede også nogle gang. 

Anmeld Citér

13. oktober 2023

Anonym trådstarter

Aalborgtøsen skriver:

Hvor gammel er lillesøster? Er hun begyndt at få grød eller anden fast føde? Så sørg i hvert fald for at hun får grød inden putning, så hun er mæt. 

Meget af det er tryghed og rutine. Den sidste amning jeg kom af med den for at putte til natten og den var svær at komme af med.  Hun fandt ligesom i søvn ved brystet. Men dengang, hvis hun vågnede om natten, gav vi i stedet en flaske mme i stedet for at amme. Den flaske fortyndede vi mere og mere med vand. Det virkede både hvis det var mig eller far, der gav den. Ja eller bare sutten virkede også nogle gang. 

Hun er 14 måneder og sutte/flaske/bamse-nægter.

Anmeld Citér

13. oktober 2023

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Nej. Vi holdte fast i rutinerne de første aftner/nætter er rigtig hårde og der sov hun selvfølgelig lidt ekstra og begyndte faktisk at få en formiddagslur igen en kort periode for at få søvn nok. Men de skal lige lære at der ikke er mælk når man vågner. 
læste mig til dengang at de vågner fordi de netop ved der er mælk. 

siden amning stoppede helt, og hun lærte der ikke er mælk om natten har hun sovet 11-12 timer i træk om natten uden opvågninger og sover 1-2 timer middagslur. (Dvs de sidste 4–5 måneders tid) så der er lys for enden af tunellen  

vi samsov da jeg afvænnede hende (og er alene til hverdag så havde ingen mand der kunne tage teten hvilket jeg synes egentlig gjorde det lidt sværere når jeg dufter af mælk) men jeg tog en tshirt og tyk bh på og sov med så hun ikke kunne komme til og duften blev pakket lidt ind. Og det lykkes da  

men ved godt når man starter man står og tænker “det her kommer aldrig til at ske!” 

mit bedste råd er nok når beslutningen er taget, så er det bare med at holde ved uanset hvor hårdt det er.

Lå du bare i sengen og ventede til hun havde grædt sig i søvn. Jeg prøvede jo ganske mange timer i går og det virkede bare ikke. Da klokken blev 4 om natten kunne jeg ikke mere.

Anmeld Citér

13. oktober 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Lå du bare i sengen og ventede til hun havde grædt sig i søvn. Jeg prøvede jo ganske mange timer i går og det virkede bare ikke. Da klokken blev 4 om natten kunne jeg ikke mere.

Forstår dig 100%. Det er hjernedødt hårdt. 

jeg har aldrig ladet mine børn ligge og græde. 
med min Store på 12, hjalp det at gå rundt med ham svøbt og synge for ham. Med min datter sang jeg, vuggede hende, lagde hende på mine ben med fødderne mod min mave og vuggede hende sådan så jeg kunne massere hendes arme og ben imens, holdte om hende osv. hvis de græder skal de op, og trøstes. Det er svært fordi de netop vil ammes, men det kan lade sig gøre. 
jeg tror det hjalp meget vi samsov dengang, så når jeg fik vugget hende i søvn, lå hun hos mig og sov og fik den nærhed, og jeg kunne ae hende og holde om hende hvis hun var ved at vågne op. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.