Forvirret & "bange" ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy
Love Angel skriver:

Hun kan jo ikke gå flere uger uden afklaring. Hvis ikke man kan tag til lægen og få afklaring på det, hvad skal man så gøre hvis eller ens menses kommer?

I min optik er der også stor forskel på 5 dage og flere uger, i denne henseende.

For på et par uger kan menstruation nå at komme af sig selv, og ellers kan man opsøge læge engang efter det. Menstruation kan være forsinket eller cyklus kan være længere end vanligt - helt uden det er forkert. Og derfor mener jeg man skal give det lidt tid inden man render lægen på dørene, med mindre man har ondt eller lign.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2023

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

I min optik er der også stor forskel på 5 dage og flere uger, i denne henseende.

For på et par uger kan menstruation nå at komme af sig selv, og ellers kan man opsøge læge engang efter det. Menstruation kan være forsinket eller cyklus kan være længere end vanligt - helt uden det er forkert. Og derfor mener jeg man skal give det lidt tid inden man render lægen på dørene, med mindre man har ondt eller lign.

Opkastning er for mig en stor bekymring. Jeg går meget op i mit helbred, så selvfølgelig hører lægen fra mig.

Gravid eller ej. Min krop fortæller mig, at den ikke har det godt, & ja, det kan du tro, at lægen hører for. Det er jo sådan set også deres arbejde  

Jeg arbejder selv indenfor sundhed, & opkastninger ud af den blå luft i flere dage, burde få alles alarmklokker til at ringe.. 

Anmeld Citér

10. oktober 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy
Anonym skriver:

Opkastning er for mig en stor bekymring. Jeg går meget op i mit helbred, så selvfølgelig hører lægen fra mig.

Gravid eller ej. Min krop fortæller mig, at den ikke har det godt, & ja, det kan du tro, at lægen hører for. Det er jo sådan set også deres arbejde  

Jeg arbejder selv indenfor sundhed, & opkastninger ud af den blå luft i flere dage, burde få alles alarmklokker til at ringe.. 

Det indlæg jeg svarer på handler om at du skal gå til lægen, hvis din menstruation ikke er kommet efter 5 dage. 
Og der svarer jeg også, at hvis man har ondt eller andet skal man gå til lægen - som hvis man kaster op. 
Men så skal det handle om at finde årsdagen til at man kaster op, og ikke at man igen vil tjekkes for graviditet.

Anmeld Citér

10. oktober 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Hun havde ventet i 5 dage, og jeg skrev til hende at hun lige kan vente 5 dage mere også opsøge læge. Så der vil sammenlagt gået 10 dage. At lægen først vil se hende lidt længere end 10 dage det vil sige 4 dage mere. Er ikke det der gør forskellen. Så er hun jo nød til at vente til der er gået 14 dage. Kan godt være du ikke har medfølelse med ts. Men jeg forstår hende godt at hun ikke har afklaring på om hun er gravid eller om det er gået til. Og gerne vil vide hurtigst muligt. Og desuden skal man heller ikke se bort fra at hun har kastet op

Anmeld Citér

10. oktober 2023

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Hun havde ventet i 5 dage, og jeg skrev til hende at hun lige kan vente 5 dage mere også opsøge læge. Så der vil sammenlagt gået 10 dage. At lægen først vil se hende lidt længere end 10 dage det vil sige 4 dage mere. Er ikke det der gør forskellen. Så er hun jo nød til at vente til der er gået 14 dage. Kan godt være du ikke har medfølelse med ts. Men jeg forstår hende godt at hun ikke har afklaring på om hun er gravid eller om det er gået til. Og gerne vil vide hurtigst muligt. Og desuden skal man heller ikke se bort fra at hun har kastet op

Bless you!!! Tak

Anmeld Citér

10. oktober 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy
Love Angel skriver:

Jeg skriver ingen steder, at jeg ikke har medfølelse med TS.

Men jeg mener, at hun har fået en afklaring på om hun er gravid, da lægen har taget en blodprøve som var negativ.

Og ja, igen, man skal selvfølglig gå til lægen hvis man har det skidt eller har smerter.

Anmeld Citér

10. oktober 2023

Love Angel

Mor til 4
Jixy skriver:

Jeg skriver ingen steder, at jeg ikke har medfølelse med TS.

Men jeg mener, at hun har fået en afklaring på om hun er gravid, da lægen har taget en blodprøve som var negativ.

Og ja, igen, man skal selvfølglig gå til lægen hvis man har det skidt eller har smerter.

Nej du skriver ikke direkte at du ikke har medfølelse med ts. Men det stå tydeligt, når du skriver at hun nok BARE har fået en bio. Og det også det hun skriver jo, at hun også har kastet op og er bekymret. Så klart hun ikke kan forstår hvorfor hun skal vente så længe. Men lad os stoppe den her. 

Anmeld Citér

10. oktober 2023

Love Angel

Mor til 4
Anonym skriver:

Bless you!!! Tak

Giv gerne et opdatering når du har været ved lægen, selvom der er utrolig længe til.

Anmeld Citér

12. oktober 2023

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Giv gerne et opdatering når du har været ved lægen, selvom der er utrolig længe til.

Jeg skal til lægen og have taget en blodprøve.

Lægen mistænker graviditet uden for livmoderen ����

Anmeld Citér

12. oktober 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Er du 100 på at den positive test du har taget ikke er en æl test? Jeg synes det lyder underligt at du kan teste så positivt den ene dag og så negativ blodprøve dagen efter. Hvis det er en bio, forsvinder hcg jo ikke bare som dug for solen, men vil tage flere dage, måske en uge om at være ude af kroppen og ikke kan måles i blodet. 

Men det er da rigtig rart at din læge vil se dig. Du må give en opdatering når du ved mere, og krydser fingre for at det ikke er en gul

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.