Ventetiden fra æl til testdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
mor_til_2_ skriver:

Årh sikke mange gode råd herinde jeg er 3+0 idag sååå jeg kan også mærke jeg har svært ved ikke at teste helt vildt. Haha. 
Nå men - jeg er gået igang med at hækle en hel masse det hjælper på min trang til at teste jeg hækler lige pt et babytæppe som jeg forhåbentlig kan bruge til en baby en dag. Ellers må det videre til nogle andre  

også tjekker jeg baby.dk  det hjælper dog ikke på lysten til at teste haha. Det kunne være jeg skulle holde en lille pause med det  

Ha ha..Ja, det hjælper ikke på tålmodigheden at tjekke herinde.

Jeg er 2+4 eller 2+5 idag..Det kom pludselig, pga. de lændesmerter i går og idag..De er der stadig.

Dog arbejder jeg i en vuggestue, så løft kan ikke helt undgås. Så jeg er i tvivl om, de "bare" er forstærket efter en håndfuld løft.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Wow! Det er alligevel lidt vildt.

Tror det er meget normalt ikke at have symptomer. Jeg havde aldrig nogen som helst :-). Det er bare forskelligt. Men er ondt i lænden et symptom på graviditet? Det vidste jeg slet ikke.

Anmeld Citér

9. oktober 2023

MortilF+V

Seldomseen skriver:

Tror det er meget normalt ikke at have symptomer. Jeg havde aldrig nogen som helst :-). Det er bare forskelligt. Men er ondt i lænden et symptom på graviditet? Det vidste jeg slet ikke.

Det kan det være. Men igen, det er meget forskelligt. Det er dog alt for tidligt at sige noget som helst med sikkerhed 

Anmeld Citér

9. oktober 2023

mor_til_2_

KNV skriver:

Ha ha..Ja, det hjælper ikke på tålmodigheden at tjekke herinde.

Jeg er 2+4 eller 2+5 idag..Det kom pludselig, pga. de lændesmerter i går og idag..De er der stadig.

Dog arbejder jeg i en vuggestue, så løft kan ikke helt undgås. Så jeg er i tvivl om, de "bare" er forstærket efter en håndfuld løft.

Åh mand. Træls når man har ondt og ikke kan blive skånet  
Men årh ja - jeg kan total godt forstå dig  

Hvordan har du det med en negativ test ? påvirker det dig ? 

For hvis ikke det påvirker dig - så ville jeg teste løs Så dyrt er teste ikke og der er mange der bruger mange flere penge på deres hobbyer end vi gør på teste  

Det er jo et lille biologi projekt vi har gang i her. Sååå ja - hvis du ikke er påvirket af negative teste sååå ville jeg ikke vente og bare teste løs  

Men det er bare min mening. 

Anmeld Citér

9. oktober 2023

MortilF+V

mor_til_2_ skriver:

Åh mand. Træls når man har ondt og ikke kan blive skånet  
Men årh ja - jeg kan total godt forstå dig  

Hvordan har du det med en negativ test ? påvirker det dig ? 

For hvis ikke det påvirker dig - så ville jeg teste løs Så dyrt er teste ikke og der er mange der bruger mange flere penge på deres hobbyer end vi gør på teste  

Det er jo et lille biologi projekt vi har gang i her. Sååå ja - hvis du ikke er påvirket af negative teste sååå ville jeg ikke vente og bare teste løs  

Men det er bare min mening. 

Det ved jeg faktisk ikke..Jeg har aldrig testet før tid..Så ved ikke om jeg "tør" eller om jeg så bliver skuffet, selvom det er virkelig tidligt at begynde, at teste..

Jeg skal dog på hospitalet på torsdag, da jeg er med i COPL projektet, så er både nervøs og spændt ift. hvad jeg får at vide..

Anmeld Citér

9. oktober 2023

mor_til_2_

KNV skriver:

Det ved jeg faktisk ikke..Jeg har aldrig testet før tid..Så ved ikke om jeg "tør" eller om jeg så bliver skuffet, selvom det er virkelig tidligt at begynde, at teste..

Jeg skal dog på hospitalet på torsdag, da jeg er med i COPL projektet, så er både nervøs og spændt ift. hvad jeg får at vide..

Ja så kan det godt være en god idé at vente med at teste til man skal

hvad er COPL projekt ?  

Anmeld Citér

9. oktober 2023

MortilF+V

mor_til_2_ skriver:

Ja så kan det godt være en god idé at vente med at teste til man skal

hvad er COPL projekt ?  

COPL står for Copenhagen Pregnancy Loss.

I projektet indsamler man graviditetsvævet (ekstremt grænseoverskridende), får taget en række blodprøver, podninger, urinprøve, 3D scanning af livmoderen 8 uger efter aborten, lavet kromosomanslyse på både kvinden og manden, samt en undersøgelse af, om generne sammensat, giver øget risiko for forskellige sygdomme hos fosteret.

De fleste undersøgelser skal laves eller gives svar på, på torsdag. Jeg er mega nervøs på, hvad der kommer til at ske og hvad de kommer til at fortælle os.

Anmeld Citér

9. oktober 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Seldomseen skriver:

Alt der kan være et tegn på menstruation/ændringer i hormoner op til menstruation kan være et tegn på graviditet også.. 

så egentlig hvis man skal være lidt sort/hvid er det eneste tegn på graviditet udeblevet mens…  

alt andet kan være 100.000 andre ting også.. hvad jeg ikke har oplevet af mærkelige symptomer op til mens af kvalme, smerter, stik, jag, træthed, ømme bryster osv osv.. 

men hvor det reelt har været grundet graviditet har det aldrig kommet så tidligt.

Anmeld Citér

9. oktober 2023

mor_til_2_

KNV skriver:

COPL står for Copenhagen Pregnancy Loss.

I projektet indsamler man graviditetsvævet (ekstremt grænseoverskridende), får taget en række blodprøver, podninger, urinprøve, 3D scanning af livmoderen 8 uger efter aborten, lavet kromosomanslyse på både kvinden og manden, samt en undersøgelse af, om generne sammensat, giver øget risiko for forskellige sygdomme hos fosteret.

De fleste undersøgelser skal laves eller gives svar på, på torsdag. Jeg er mega nervøs på, hvad der kommer til at ske og hvad de kommer til at fortælle os.

wow hold da op. Det var da virkelig nervepirrende. Ville de så kunne se en evt graviditet hvis det var ? 

ej men det lyder både spændene og skræmmende på samme tid. Jeg  alt hvad jeg kan for gode resultater <3 

Anmeld Citér

10. oktober 2023

MortilF+V

mor_til_2_ skriver:

wow hold da op. Det var da virkelig nervepirrende. Ville de så kunne se en evt graviditet hvis det var ? 

ej men det lyder både spændene og skræmmende på samme tid. Jeg  alt hvad jeg kan for gode resultater <3 

Ja, det er sindssyg nervepirrende..Hvis jeg er/ var gravid og langt nok henne, ja, så ville de kunne se det. Men eftersom jeg kun vil være 3+0 eller 3+1, hvis jeg altså er gravid, så er der nok ikke noget at se.

Jeg er mega nervøs og det bliver kun værre, jo tættere på det kommer. Håber, at de kan finde en årsag, da det vil være lidt øv at få beskeden, "Vi ved ikke, hvad der fik graviditeten, til at gå i stå",

Jeg håber på, mirakuløst, snart at stå med en ny positiv test, men ved godt, at det kan tage lang tid før/hvis det lykkes

Tusind tak.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.