Lære at falde i søvn uden man er tilstede i rummet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

927 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. oktober 2023

Anonym trådstarter

Hej. Min søn er 5 år og vi har aldrig øvet det med at man putter, fortæller historie og går ud af rummet for at han kan falde i søvn selv. Men tænker at tiden er ved at være inde. Det har altid været let at få ham til at sove og har ikke haft udfordringer med at falde i søvn. 

Har I nogle tips til hvordan man kan øve det og tale med ham om det måske? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2023

Anonym

“Ryst posen” er det bedste råd, som jeg selv har fået til puttesituationer. Ny rutine kan kræve nye måder at tænke det på. Vi spurgte vores 3 årige, hvad hun godt kunne tænke sig der skulle ske inden vi gik ud af værelset. Vi lagde sammen en plan, og fra dag til dag sov hun uden vi skulle ligge ved siden af

Anmeld Citér

6. oktober 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

Når vi havde sagt god nat fortalte vi altid at nu gik vi ned og vaskede op og så kiggede vi ind til ham lidt senere. I bund og grund handlede det om at lave noget der larmer lidt og er genkendeligt så barnet kan høre man er i nærheden og at det giver en tryghed i sig selv.

Anmeld Citér

6. oktober 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Både min søn (12 år) og min datter på nu snart halvandet år har lært det ved rutiner. Bad, børste tænder, godnat sang og så bliver der sagt godnat og jeg går ud og henter vaske tøj fx (fortæller hvad jeg skal og jeg kommer tilbage om lidt), så går jeg ellers ind og tjekkede til dem, blev de på nogen måde ked gik jeg ind og trøstede, puttede og så forfra og blev ved. 
min søn tog det en uges tid med, min datter har jeg lige gjort det med, det tog 3 dage og nu falder hun i søvn uden noget og ved jeg kommer og ser til hende, hun sover oftest inden for 10-15 min hvor hun ligger med sin bamse og fjoller og putter og så sover hun. 

skal siges min datter sov med mig i det første år, så i sin egen seng i mit værelse hvor jeg nussede hende i søvn, så i eget værelse i egen seng hvor jeg nussede hende i søvn, så droppede jeg nus efter godnat sang og blot har der og beroligede hende og evt tog op og trøstede hvis hun havde brug for det, og så til sidst her lærte hun at falde i søvn selv. Har ca brugt 5 måneder i alt på hele den overgang

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.