Ægløsningstest positiv i 3 uger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.916 visninger
12 svar
1 synes godt om
2. oktober 2023

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Ej men nogle som ved hvad der kan være galt? Er ikke gravid....

Og den er meget positiv nu og for 3 uger siden hvor jeg testede positiv 5 dage i træk, kontrolstregen kommer knald rød med det samme ..... 

Har så ikke testet imellem da jeg ventede på mens, har så lige testet igen og den er positiv - man er slet ikke i tvivl. Har taget en gtest hver dag siden den første positive ægløsningstest og de er alle negative...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2023

Darling

Har du et billede af dine teste? At de er positivt betyder desværre ikke at æl kommer, men blot at hormonet stiger så det kan sagtens være at din krop prøver at lave æl også fejler

Anmeld Citér

3. oktober 2023

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Hvis de virkelige er positive,ville jeg bestemt søge læge.

Kvinder med feks PCO har næsten altid et forhøjet LH niveau,selv om folliklerne sjældent,bliver store nok,til at få ægløsning.

Jeg ville også bede om en HCG blodprøve,da LH testen kan krydsreagere på HCG.

Anmeld Citér

3. oktober 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

For at en ægløsningstest er positiv skal teststregen være lige så kraftig eller mere end kontrolstregen.

Har det været tilfældet både nu og for 3 uger siden?

Anmeld Citér

3. oktober 2023

Mette Larsen

Ja, teststregen er mere tydelig end kontrol stregen og teststregen kommer lige med det samme på alle tests, har lige testet igen idag med samme resultat

Jeg har spurgt min læge om blodprøver nu - der må jo være en forklaring... kan også læse det kan være tegn på

PCO (har dog tidligere fået udelukket det da jeg fik min datter med IVF i 2020),

Begyndende overgangsalder eller

Hypofyse sygdom (som skulle være yderst sjælden) 

Åh bliver da vildt nervøs nu om det er begyndende overgangsalder da jeg er 41

Håbede lige vi skulle lave en 2'er

Anmeld Citér

3. oktober 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy
Mette Larsen skriver:

Ja, teststregen er mere tydelig end kontrol stregen og teststregen kommer lige med det samme på alle tests, har lige testet igen idag med samme resultat

Jeg har spurgt min læge om blodprøver nu - der må jo være en forklaring... kan også læse det kan være tegn på

PCO (har dog tidligere fået udelukket det da jeg fik min datter med IVF i 2020),

Det lyder til det er godt du har taget fat i lægen

Anmeld Citér

4. oktober 2023

Mette Larsen

Nå min læge vil ikke hjælpe og siger jeg må snakke med en fertilitetsklinik hvis jeg skal have hjælp

Anmeld Citér

4. oktober 2023

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
Mette Larsen skriver:

Nå min læge vil ikke hjælpe og siger jeg må snakke med en fertilitetsklinik hvis jeg skal have hjælp

Men der har din læge også ret, det er fertilitetslæger der skal hjælpe på det her punkt

Anmeld Citér

4. oktober 2023

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
Mette Larsen skriver:

Det også rigtigt,men det er din læge der skal henvise til privat gynækolog med samarbejde med sygsikringen.

Og egen læge kan også henvise til diverse blodprøver.

Du kan nemlig godt få PCO pludselig,selv om dine blodprøver ikke viste det for et pr år siden.

Anmeld Citér

4. oktober 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Mette Larsen skriver:

Har du billeder af dine teste som vi må se?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.