Folsyre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78
Anonym skriver:

Altså jeg tager multivitamin gravid og folsyre. Dog kun en folsyre (lægens anvisning) jeg startede i slut august og skal have første forsøg her modt oktober.  Så der har jeg kun taget dem i 2 mdr. 

Man skal ikke tage det. Blot anbefalinger ❤️ held og lykke med at blive gravide ��

Der er selvfølgelig ingen tvang, men folinsyre tager man for at forebygge spina bifida (neuralrørsdefekt). Forekomsten er stort ser ophørt efter man er begyndt på anbefalingen om at tage folinsyre. Da det i øvrigt er ganske harmløst og ingen bivirkninger har, er det ret fjollet ikke at gøre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2023

Anonym trådstarter

nanan78 skriver:

Der er selvfølgelig ingen tvang, men folinsyre tager man for at forebygge spina bifida (neuralrørsdefekt). Forekomsten er stort ser ophørt efter man er begyndt på anbefalingen om at tage folinsyre. Da det i øvrigt er ganske harmløst og ingen bivirkninger har, er det ret fjollet ikke at gøre.

Altså fjollet IKKE at tage det(folsyre)?

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Altså fjollet IKKE at tage det(folsyre)?

Ja, tag folsyre nu når du er opmærksom på det og påtænker graviditet snart (forhåbentligt)

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Ja, tag folsyre nu når du er opmærksom på det og påtænker graviditet snart (forhåbentligt)

Super tak! Også det jeg tænkte. Så har derfor købt dem her for et par timer siden. 
Ved du om man skal tage dem på et bestemt tidspunkt på dagen? Det eneste jeg kan finde er at det vist skal tages med et måltid. Men er det underordnet hvilket måltid på dagen det er?

Anmeld Citér

2. oktober 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Du skal have 400 mikrogram dagligt, fra du planlægger at starte projekt baby..Det skal du tage til du opnår graviditet og så de første 12 uger af graviditeten.

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Vil anbefale at købe omni-gravid fra biosym. Det er methylfolat (folinsyre) som er det reneste folsyre man kan få. Der er også mange andre gode vitaminer i. Derudover kan jeg anbefale equazen fiskeolie piller

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Anonym

Anonym skriver:

Herudover glemmer mange at tage en god fiskeolie, hvilket ellers er rigtig godt for både gravide og ikke-gravide (bare lige et venligt til herfra).

Man skal bare huske at stoppe med fiskeolie 6 uger før termin da det er en smule blodfortyndende og man kan derfor bløde ekstra ved fødsel/kejsersnit. 

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Anonym

nanan78 skriver:

Helt enig jeg har taget det med alle mine børn. Dog et held dengang med min datter da hun ikke var planlagt.

Jeg anbefaler alle jeg kender at tage det. Netop pga forebyggelse. Men som min læge sagde man vælger selv om man vil og de anbefalede det. 

Jeg tog allerede folsyre inden lægen også satte mig på multivitamin

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna
Anonym skriver:

Man skal bare huske at stoppe med fiskeolie 6 uger før termin da det er en smule blodfortyndende og man kan derfor bløde ekstra ved fødsel/kejsersnit. 

Der er så vidt jeg ved ikke dokumentation for, at er et problem med operationer. Men det var et tip til trådstarter, da der er flere gode ting ved det for både mor og baby.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.