Folsyre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.722 visninger
18 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. oktober 2023

Anonym trådstarter

Har hørt at man skal tage folsyre når man er igang med projekt baby. Jeg ved godt det kan købes i håndkøb, men er det noget man skal snakke med lægen om mht. til hvor mange mikrogram man skal have? Eller er det bare 400 mikrogram man skal have om dagen? Er nemlig i tvivl om det er forskelligt fra person til person.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2023

Anonym

Anonym skriver:

Har hørt at man skal tage folsyre når man er igang med projekt baby. Jeg ved godt det kan købes i håndkøb, men er det noget man skal snakke med lægen om mht. til hvor mange mikrogram man skal have? Eller er det bare 400 mikrogram man skal have om dagen? Er nemlig i tvivl om det er forskelligt fra person til person.

Du skal bare tage den dosis man skal tage når man også er gravid.

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men er det så 400 mikrogram om dagen, som nettet anbefaler? 

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men der står også på nettet man har skulle gøre det 3 måneder før? Altså jeg er ikke gravid endnu, men kan vel godt starte nu?

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Det anbefales at starte på det 3 måneder inden forventet graviditet, men da det er svært at vide hvor det er. Så anbefales det at starte 3 måneder før man begynder at prøve. Også de første 3 måneder af graviditeten.

Det er ufarligt at tage mere end behovet er til, så start bare nu hvis du/I snart planlægger at begynde.

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Nej du skal ikke snakke med læge. 400 mikrogram er noget alle skal ha

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Det anbefales at starte på det 3 måneder inden forventet graviditet, men da det er svært at vide hvor det er. Så anbefales det at starte 3 måneder før man begynder at prøve. Også de første 3 måneder af graviditeten.

Det er ufarligt at tage mere end behovet er til, så start bare nu hvis du/I snart planlægger at begynde.

Altså vi er allerede begyndt og har først for nylig fået min første mens efter jeg stoppede på p piller…..

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Anonym

Anonym skriver:

Men er det så 400 mikrogram om dagen, som nettet anbefaler? 

Ja gør bare det, jeg har aldrig gjort det inden vi begyndte for det har jeg personligt ikke set nogen grund til. Det skader ikke at du tager dem i 6 måneder fx.

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Anonym

Altså jeg tager multivitamin gravid og folsyre. Dog kun en folsyre (lægens anvisning) jeg startede i slut august og skal have første forsøg her modt oktober.  Så der har jeg kun taget dem i 2 mdr. 

Man skal ikke tage det. Blot anbefalinger ❤️ held og lykke med at blive gravide ��

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Anonym

Herudover glemmer mange at tage en god fiskeolie, hvilket ellers er rigtig godt for både gravide og ikke-gravide (bare lige et venligt til herfra).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.