Menstruation.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.111 visninger
13 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. september 2023

Anonym trådstarter

Hvis nu jeg har pletblødt siden mandag d. 25/9, med brunt og lyserødt ved hvert toiletbesøg hver gang jeg har tørret mig efter at have tisset, plus en minimal plet/streg i mit trusseindlæg en gang eller 2, men først i dag, er det menstruationen der er brudt frem, skal jeg så tælle mandag d. 25/9 som første menstruationsdag, eller er det i dag der er første menstruation? 
Har aldrig oplevet pletblødning før op til menstruationstart, men dette er min første rigtige menstruation efter jeg har smidt p-pillerne, og ikke den menstruation som normalt kommer i forbindelse med sidste pille indtaget, og så en uges pause osv. Altså så den menstruation som kom efter sidste p-pille var indtaget, er jo en “p-pille menstruation” hvis man kan kalde den det. 

Vil egentlig bare gerne vide om det er i dag der er min første menstruationsdag eller om det er mandag d. 25/9 jeg skal tælle som første menstruationsdag så jeg på den måde kan starte med at finde lidt ud af hvornår jeg skal have ægløsning, så jeg kan tage ægløsningstests, så jeg ikke skal tage mega mange for at opnå en positiv ægløsningstest

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2023

Anonymvic

30. september 2023

Anonym trådstarter

Anonymvic skriver:

I dag.

Super. Tak! 
Ved ik hvordan jeg kan forklare det, men er 99% sikker på menstruationen først er udbrudt i dag, og ikke de forrige dage, selvom der har været blod + brunt + lyserødt hist og her. Så tænker nemlig ja, af det er min mens. Ville bare lige høre, så jeg nogenlunde kan finde ud af hvornår jeg måske har ægløsning

Anmeld Citér

30. september 2023

Anonym

Du skal  tælle fra gennemblødning og ikke pletblødning

Anmeld Citér

30. september 2023

Anonym trådstarter

Okay tak! Var bare i tvivl. Også om det jeg havde overhovedet var pletblødning eller om det var en svag svag menstruation jeg fik her første gang efter p-pille stop. Men tænker nu, at det er en rigtig menstruation, bare med flere dages pletblødning op til.

Andet spørgsmål. I sin tid da jeg startede på p-piller i december 2017 eller januar 2018, er i tvivl. Men også ligemeget. Men dengang startede jeg kun på p-piller for mine smerter. Har så været på p-piller siden. Stadig med smerter, men ikke så slemme som dem jeg havde inden jeg startede på p-piller. Er det normal at jeg så nu, denne gang dårligt nok har smerter? Nu hvor jeg både havde en del smerter inden p-piller, og stadig smerter med p-piller, men nu minimalt med smerter? Havde jo regnet med at mine slemme smerter ville komme tilbage igen. Eller er det bare fordi det lige er den første menstruation osv. og kroppen lige skal genfinde sig selv, og smerterne så kommer igen senere hen? 

Anmeld Citér

30. september 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Okay tak! Var bare i tvivl. Også om det jeg havde overhovedet var pletblødning eller om det var en svag svag menstruation jeg fik her første gang efter p-pille stop. Men tænker nu, at det er en rigtig menstruation, bare med flere dages pletblødning op til.

Andet spørgsmål. I sin tid da jeg startede på p-piller i december 2017 eller januar 2018, er i tvivl. Men også ligemeget. Men dengang startede jeg kun på p-piller for mine smerter. Har så været på p-piller siden. Stadig med smerter, men ikke så slemme som dem jeg havde inden jeg startede på p-piller. Er det normal at jeg så nu, denne gang dårligt nok har smerter? Nu hvor jeg både havde en del smerter inden p-piller, og stadig smerter med p-piller, men nu minimalt med smerter? Havde jo regnet med at mine slemme smerter ville komme tilbage igen. Eller er det bare fordi det lige er den første menstruation osv. og kroppen lige skal genfinde sig selv, og smerterne så kommer igen senere hen? 

Altså menstruationssmerter jeg snakker om, når jeg skriver “smerter”. Men tænker alle i tøser er kloge nok til at have regnet den ud allerede

Anmeld Citér

30. september 2023

Anonym

Det kan set være, der kan gå et helt år før din krop finder sig selv igen når du stopper på p-piller. Så det kan sagtens være sådan din krop reagere nu, men det kan også ske at det er anderledes om nogle måneder eller allerede næste cyklus  

Anmeld Citér

1. oktober 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kan set være, der kan gå et helt år før din krop finder sig selv igen når du stopper på p-piller. Så det kan sagtens være sådan din krop reagere nu, men det kan også ske at det er anderledes om nogle måneder eller allerede næste cyklus  

Ja okay tak. Er dog vågnet op i dag uden noget som helst pletblødning eller menstruation, så kan det være muligt at det er min mens der har kørt siden mandag, selvom det kun var minimalt med blod? 

Anmeld Citér

1. oktober 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ja okay tak. Er dog vågnet op i dag uden noget som helst pletblødning eller menstruation, så kan det være muligt at det er min mens der har kørt siden mandag, selvom det kun var minimalt med blod? 

Hej ville tage det som pletblødning og ikke mens

Anmeld Citér

1. oktober 2023

Bubbi11

Profilbillede for Bubbi11

Tror bare jeg ville starte med at teste for ÆL - kroppen kan være lidt mystisk efter p-pillestop

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.