Negativ test efter abort, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Sommersol2021 skriver:

Jeg synes også det virker mærkeligt. Jeg var inde hos en nyuddannet læge under træning, og det var bagvagten, der scannede, da den nye læge ikke kunne finde ud af det. Bagvagten gik dog før jeg fik mulighed for at stille spørgsmål, og da jeg spurgte ind til, hvorfor de anbefalede udskrabning en uge forinden men ikke nu, kunne hun ikke svare. De nævnte risikoen for infektion, men sagde bare der også var risici ved udskrabning. Synes bare det er skørt der ikke følges op, når de var så sikre på det ville kræve udskrabning før Jeg har før fået en medicinsk abort ved MA hvor jeg var endnu længere henne end denne gang og hvor der også var lidt rester. Men der testede jeg negativt på g test efter 3 ugers tid mener jeg og denne gang er jeg bare mere i tvivl om tingene er i orden. 

Måske skal jeg kontakte lægen for blodprøve…

Det kan jeg godt forstå. De virker ikke særlig professionelle, de læger du har mødt.

Ja, der er jo desværre risici ved begges dele. Jeg vil dog tro at infektion i livmoderen er værst, da der jo potentielt er en risiko for, ikke at kunne blive gravid igen..

Der er selvfølgelig også risiko for, at skulle have to udskrabninger efter hinanden, men de scanner hele livmoderen igennem efter indgrebet, for at sikre, at alt er kommet med ud.

Jeg ville stadig kontakte egen læge for blodprøver og så må han/hun hjælpe dig videre, alt efter hvad de viser.

for at hele dit forløb ender godt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2023

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021
KNV skriver:

Det kan jeg godt forstå. De virker ikke særlig professionelle, de læger du har mødt.

Ja, der er jo desværre risici ved begges dele. Jeg vil dog tro at infektion i livmoderen er værst, da der jo potentielt er en risiko for, ikke at kunne blive gravid igen..

Der er selvfølgelig også risiko for, at skulle have to udskrabninger efter hinanden, men de scanner hele livmoderen igennem efter indgrebet, for at sikre, at alt er kommet med ud.

Jeg ville stadig kontakte egen læge for blodprøver og så må han/hun hjælpe dig videre, alt efter hvad de viser.

for at hele dit forløb ender godt.

Det har du ret i. Men der er jo risici for infektion i livmoderen både ved at efterlade restvæv OG ved kirugisk abort. Jeg vil overveje, hvad jeg lige gør her fra. Men tror, jeg vil bede om en kontrol enten med blodprøver eller scanning efter en mens for at se, om alt er ude der så. Vil gerne slutte på, at det ser ok ud derinde istedet for det her…

Anmeld Citér

1. oktober 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Sommersol2021 skriver:

Det har du ret i. Men der er jo risici for infektion i livmoderen både ved at efterlade restvæv OG ved kirugisk abort. Jeg vil overveje, hvad jeg lige gør her fra. Men tror, jeg vil bede om en kontrol enten med blodprøver eller scanning efter en mens for at se, om alt er ude der så. Vil gerne slutte på, at det ser ok ud derinde istedet for det her…

Det kan jeg virkelig godt forstå..Det må ikke være rart at gå rundt i uvidhed.

for dig 

Anmeld Citér

1. oktober 2023

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021
KNV skriver:

Det kan jeg virkelig godt forstå..Det må ikke være rart at gå rundt i uvidhed.

for dig 

Tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.