Negativ test efter abort, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.346 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. september 2023

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Hej

Hvornår kunne I teste negativ på g-test efter abort? Jeg havde en spontan abort for 14 dage siden, men der er nogle rester tilbage (10 mm) som lægerne mener kommer ud med mens, når den dukker op på et tidspunkt. Frygter der går længe og tester stadig ret positivt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2023

Darling

Det er meget, meget forskelligt så du kommer til at få 100 svar. Så længe der er rester tilbage går der jo noget tid, jeg mistede i uge 6 og 7 og alt mit hcg var først ude 7 og 8 uger efter

Anmeld Citér

30. september 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Det er meget forskelligt, hvor hurtigt kroppen udskiller HCG efter en abort. Hvis du stadig har restvæv, burde du blive fulgt med en opfølgende scanning og evt. blodprøver. Hvor langt var du henne, da aborten skete?

Ved min scanning,  en uge efter medicinsk behandling, var der restvæv og det var årsagen til, at jeg fik en udskrabning. Restvævet gjorde, at mit HCG blev holdt kunstigt oppe, fordi min krop stadig troede, at den var gravid.

En uge efter udskrabningen, der regnes for cd1, var mit HCG på 55 (cd 8). På cd 13 testede jeg negativ på en tidlig test. Og på cd 26 fik jeg min menstruation.

Nu er jeg på cd 9. 

Jeg krydser fingre for, at restvævet kommer ud af sig selv, hurtigst muligt

Anmeld Citér

30. september 2023

Sommersol2021

Hmm har haft et rodet forløb. Var 8+5 da jeg for alvor blødte og fik størstedelen ud der. Det er 2 uger siden nu. Da jeg blev scannet til kontrol var der dog 10mm væv, som stadig havde flow/gennemstømning derinde og sad godt fast. Lægen anbefalede udskrabning, men jeg ville prøve med medicinsk først. Der skete dog ikke noget, efter jeg tog pillerne. Ved næste kontrol var der stadig 9,8 mm væv. Dog uden flow. Her var det en anden læge, der ikke anbefalede udskrabning og de afsluttede mig. Så ingen opfølgning eller blodprøver Det synes jeg er lidt skørt. 

Anmeld Citér

30. september 2023

Sommersol2021

Darling skriver:

Det er meget, meget forskelligt så du kommer til at få 100 svar. Så længe der er rester tilbage går der jo noget tid, jeg mistede i uge 6 og 7 og alt mit hcg var først ude 7 og 8 uger efter

Fik du så æl mens du stadig havde hcg, eller ventede du 9-11 uger på mens? 

Anmeld Citér

30. september 2023

Darling

Sommersol2021 skriver:

Fik du så æl mens du stadig havde hcg, eller ventede du 9-11 uger på mens? 

Jeg blev anfaldet at vente da jeg havde to aborter i træk, ventede til efter mens og tredje gang blev det heldigvis et levende barn

Så det var omkring 10-11 uger før vi prøvede igen 

Anmeld Citér

30. september 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Sommersol2021 skriver:

Hmm har haft et rodet forløb. Var 8+5 da jeg for alvor blødte og fik størstedelen ud der. Det er 2 uger siden nu. Da jeg blev scannet til kontrol var der dog 10mm væv, som stadig havde flow/gennemstømning derinde og sad godt fast. Lægen anbefalede udskrabning, men jeg ville prøve med medicinsk først. Der skete dog ikke noget, efter jeg tog pillerne. Ved næste kontrol var der stadig 9,8 mm væv. Dog uden flow. Her var det en anden læge, der ikke anbefalede udskrabning og de afsluttede mig. Så ingen opfølgning eller blodprøver Det synes jeg er lidt skørt. 

Det virker mærkeligt. Hvis vævet sidder godt fast (som mit også gjorde), kan der gå utrolig længe før det kommer ud. Har de slet ikke nævnt eller tænkt på risikoen for infektion? Jo længere tid vævet sidder derinde, jo større er sandsynligheden for infektion og andre komplikationer.

Jeg synes du skal tage fat i egen læge og bede om blodprøver. Hvis HCG ikke falder eller falder meget langsomt, synes jeg at du skal overveje udskrabning (også selvom tanken kan være ubehagelig). 

Anmeld Citér

30. september 2023

Baby.mamma

10 uger kan der godt gå

Anmeld Citér

30. september 2023

Sommersol2021

KNV skriver:

Det virker mærkeligt. Hvis vævet sidder godt fast (som mit også gjorde), kan der gå utrolig længe før det kommer ud. Har de slet ikke nævnt eller tænkt på risikoen for infektion? Jo længere tid vævet sidder derinde, jo større er sandsynligheden for infektion og andre komplikationer.

Jeg synes du skal tage fat i egen læge og bede om blodprøver. Hvis HCG ikke falder eller falder meget langsomt, synes jeg at du skal overveje udskrabning (også selvom tanken kan være ubehagelig). 

Jeg synes også det virker mærkeligt. Jeg var inde hos en nyuddannet læge under træning, og det var bagvagten, der scannede, da den nye læge ikke kunne finde ud af det. Bagvagten gik dog før jeg fik mulighed for at stille spørgsmål, og da jeg spurgte ind til, hvorfor de anbefalede udskrabning en uge forinden men ikke nu, kunne hun ikke svare. De nævnte risikoen for infektion, men sagde bare der også var risici ved udskrabning. Synes bare det er skørt der ikke følges op, når de var så sikre på det ville kræve udskrabning før Jeg har før fået en medicinsk abort ved MA hvor jeg var endnu længere henne end denne gang og hvor der også var lidt rester. Men der testede jeg negativt på g test efter 3 ugers tid mener jeg og denne gang er jeg bare mere i tvivl om tingene er i orden. 

Måske skal jeg kontakte lægen for blodprøve…

Anmeld Citér

30. september 2023

Sommersol2021

Darling skriver:

Jeg blev anfaldet at vente da jeg havde to aborter i træk, ventede til efter mens og tredje gang blev det heldigvis et levende barn

Så det var omkring 10-11 uger før vi prøvede igen 

Okay. Det er ikke fordi jeg vil forsøge på ny graviditet ved første æl, for min slimhinde med resterne er alligevel ikke i form til at ægget vil kunne sætte sig fast. Jeg er mere nysgerrig på, om man kan få æl med hcg i kroppen, da jeg jo skal have en æl for at få en menstruation og komme af med restvævet…

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.