Olivy

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2023

L1232

Profilbillede for L1232

Vi har også brugt Olivy på vores dreng, men det var bare sådan noget nice to have ikke need to have. Nogey jeg smurte på fordi alle andre gjorde.

Den lugter meget af olivenolie, så bryder mig ikke om den også hjalp den heller ik når han virkelig fik rød numse.

Det gjorde inotyl og det er et MIRAKEL middel. Forsvinder efter 1 eller 2 påsmøring!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
L1232 skriver:

Vi har også brugt Olivy på vores dreng, men det var bare sådan noget nice to have ikke need to have. Nogey jeg smurte på fordi alle andre gjorde.

Den lugter meget af olivenolie, så bryder mig ikke om den også hjalp den heller ik når han virkelig fik rød numse.

Det gjorde inotyl og det er et MIRAKEL middel. Forsvinder efter 1 eller 2 påsmøring!

Vi har den og ja den kan tá det lynhurtigt, men hun bliver lynhurtigt rød igen, særligt i hverdagene når hun er i vuggestue. Har påtalt flere gange de meget gerne må skifte hende hyppigere, huske at få vasket hende ved hvert bleskift osv. men der sker ikke det helt store

Anmeld Citér

29. september 2023

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Olivy har været noget værre lort her. Min sundhedsplejerske sagde også at hun ikke havde god erfaring med det. Her har aderma primalba og inotyl salve været vejen frem. Er der hul på huden så kogtvandsklude

Anmeld Citér

1. oktober 2023

Alha

Profilbillede for Alha

Min søn skreg, da han fik Olivy på, så det var bare et dyrt bekendtskab. Inotyol er godt behandlende. Forebyggende har vi brugt Dermaknowligy 100 % fedtcreme i bøtte. Den er rar. Min datter har en frygtelig sart hud. Hun har kroniske små blodsprængninger(petekkier), som flytter sig lidt på numsen. Jeg tror først, de forsvinder, når hun smider bleen. Hun har ikke ondt, når der kun er petekkier, men får også rød hale ind imellem. Vi har forsøgt alt i forhold til petekkierne. Vi har ikke fundet noget godt endnu

Anmeld Citér

1. oktober 2023

fehår

Vi prøvede det til vores ældste. Det virkede ikke, og det gjorde hende ked af det.

Vi prøvede alverdens råd og salver. Inotyol virkede, men det kan jo ikke, som du selv siger, bruges til dagligt. Det var en kamp. Det, der endelig virkede, var at smide bleen. Men jeg ved ikke, hvor gammel din er, så måske det er ubrugelig info for dig

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Olivy virker til dels her. Men ellers så prøv barrierecreme fra danatekt eller Conveen fra Coloplast som forebyggende 

Anmeld Citér

2. oktober 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
fehår skriver:

Vi prøvede det til vores ældste. Det virkede ikke, og det gjorde hende ked af det.

Vi prøvede alverdens råd og salver. Inotyol virkede, men det kan jo ikke, som du selv siger, bruges til dagligt. Det var en kamp. Det, der endelig virkede, var at smide bleen. Men jeg ved ikke, hvor gammel din er, så måske det er ubrugelig info for dig

Hun er kun lige blevet 16 måneder så der er lidt endnu til hun smider bleen, men bliver skønt når hun gør det afhjælper oftest de problemer bleen giver  

overvejer lidt stofbleer…? 

Anmeld Citér

2. oktober 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Mortil_2 skriver:

Olivy virker til dels her. Men ellers så prøv barrierecreme fra danatekt eller Conveen fra Coloplast som forebyggende 

Vi brugte barrierecreme da hun var helt lille og det virkede rigtig godt, men lader ikke til at have en effekt længere?  
men tror også det er pga manglende hyppige skift/vask i vuggestuen.. hvis hun fx har fået tjærrecreme på om morgnen sidder der stadig tjærrecreme tilbage om eftermiddagen når jeg henter hende og 9 ud af 10 gange har hun afføring der ikke er blevet skiftet, ofte der er tørt som simpelthen skal nærmest skrubbes af.. har påtalt det flere gange nu, så nu håber jeg det bliver bedre..

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
*.* skriver:

Vi brugte barrierecreme da hun var helt lille og det virkede rigtig godt, men lader ikke til at have en effekt længere?  
men tror også det er pga manglende hyppige skift/vask i vuggestuen.. hvis hun fx har fået tjærrecreme på om morgnen sidder der stadig tjærrecreme tilbage om eftermiddagen når jeg henter hende og 9 ud af 10 gange har hun afføring der ikke er blevet skiftet, ofte der er tørt som simpelthen skal nærmest skrubbes af.. har påtalt det flere gange nu, så nu håber jeg det bliver bedre..

Ej hvor er det synd Desværre har vi samme problem at min datter bliver mega rød i vuggestuen. Jeg tror faktisk de er rimelig obs på at få hende skiftet, men det er klart at der kan gå længere tid inden det bliver opdaget. Derfor har vi også diverse cremer stående i vuggestuen. Man føler sig så magtesløs! Jeg har for nyligt købt lille kanin sos creme. Det virker som om den ligger et godt tykt lag salve på huden, måske er det værd at prøve 

Anmeld Citér

2. oktober 2023

fehår

*.* skriver:

Hun er kun lige blevet 16 måneder så der er lidt endnu til hun smider bleen, men bliver skønt når hun gør det afhjælper oftest de problemer bleen giver  

overvejer lidt stofbleer…? 

Stofbleer er en god idé, men det er også dyrt at starte op med. Hvis man skal have flere børn, er det nok en god investering!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.