Olivy

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.435 visninger
22 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. september 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Hej!

hvad er jeres erfaring med olivy? 
har en lille med meget sart hud og som både bliver meget nemt rød men også lider af tør hud hurtigt. 
Har hørt det er godt til alt, og har hørt det er noget dyrt møg som ikke virker… 

vi har været igennem alverdens cremer, bleer, kogte klude og andre husmor råd.. 

har kigget på det et par gange men kender ingen der bruger det selv.. 

så nogen anbefalinger??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2023

BG17

Profilbillede for BG17

Vi har brugt olivy til begge vores piger, og har været glade for det. Dog synes vi, at effekten ikke var så god til vores yngste efter et par års brug. Vi har prøvet Apotekets & Cana Babysalve, som vi er meget glade for, da vores pige også har tendens til rød og tør numre.

Anmeld Citér

29. september 2023

Anonym

Vi prøvede det og vores datter blev ked af det hver gang. Så prøvede jeg at bruge det på noget sart hun jeg selv har og syntes det sved utrolig meget. Så vi var ikke fan. Men kender flere der synes det var fantastisk. Som alternativ kan man måske bruge mandelolie men det eneste vi synes har virket har været inotyol creme. 

Anmeld Citér

29. september 2023

Anonym

Vi har brugt olivy til vores i et år, men det skal bruges som forebyggende og ikke når numsen allerede er rød. Jeg har også brugt det til mig selv

Anmeld Citér

29. september 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Vi bruger det og har aldrig rød numse. Ville ønske jeg havde kendtvtil det til min ældste.

Anmeld Citér

29. september 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
nanan78 skriver:

Vi bruger det og har aldrig rød numse. Ville ønske jeg havde kendtvtil det til min ældste.

Må prøve det

det fandtes desværre ikke da min søn var baby (eller også var det ikke så fremme dengang for små 13 år siden?) men er forsøget værd.. tjære creme tager rødmen, men hun bliver rød igen efter en dag eller to, så ville være fedt hvis det så kunne holde det nede..

Anmeld Citér

29. september 2023

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
*.* skriver:

Må prøve det

det fandtes desværre ikke da min søn var baby (eller også var det ikke så fremme dengang for små 13 år siden?) men er forsøget værd.. tjære creme tager rødmen, men hun bliver rød igen efter en dag eller to, så ville være fedt hvis det så kunne holde det nede..

Kan også anbefale det. Men tænker, hvad bruger I på Alm daglig basis? Vådservietter? Begge vores babyer har ikke kunne tåle dem. Selv med libero bleer. Vi har brugt skumklude da de fik lidt alder, før det de var nyfødte vatklude. Små firkanter. 

Anmeld Citér

29. september 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
SDD skriver:

Kan også anbefale det. Men tænker, hvad bruger I på Alm daglig basis? Vådservietter? Begge vores babyer har ikke kunne tåle dem. Selv med libero bleer. Vi har brugt skumklude da de fik lidt alder, før det de var nyfødte vatklude. Små firkanter. 

Vi bruger vatrondeller da skumklude er for hårde ved hendes hud, og vådservietter er bare no go her hjemme for selv hvis jeg bruger en om munden fx bliver hun ild rød, så der har jeg hæklet klude til fingre/mund i økologisk bomuld istedet  

Vi har til nu haft tjærecreme til når rumpen blev rød, og så neutral produkter ellers. Vi har en helo 100% i tilfælde af behov for lidt ekstra hudpleje, og så bruger vi generelt kokosolie til alt fra læbepomade, håndcreme og hvad man ellers kan finde på

Anmeld Citér

29. september 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Inotyol creme er det bedste her

Anmeld Citér

29. september 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Ønskebaby1987 skriver:

Inotyol creme er det bedste her

Den har vi, men er ikke en jeg vil bruge på daglig basis..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.