Plukkeveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

815 visninger
15 svar
10 synes godt om
28. september 2023

Preggowoman

Hej

Jeg er 3.gangsgravid, aktuelt gravid i uge 30 og døjer i tiltagende grad med plukkeveer.

De kommer generelt når jeg bevæger mig, og i tiltagende grad hen ad dagen.

Formiddagen plejer at være ok, men får som regel ondt i maven pga plukkeveerne hen over middag og resten af dagen selvom jeg forsøger at bevæge mig så lidt som muligt på arbejde, altid tage elevatoren og lægge mig ned og slappe af så snart jeg kommer hjem.

Ud over plukkeveerne går det helt ok .

Nogen der har gode råd mod plukkeveer ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2023

Darling

Det eneste du kan gøre er at slappe mere af, der er ikke rigtig så mange andre råd desværre  

Anmeld Citér

28. september 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Slappe mere af, og ro. Ikke for meget stress, selvom det kan være svært med 2 børn i huset. Tal med jordemoder om det, det er altid en god ide. 

jeg endte med deltidssygemelding af samme årsag. 

Anmeld Citér

28. september 2023

Preggowoman

Minime2018 skriver:

Slappe mere af, og ro. Ikke for meget stress, selvom det kan være svært med 2 børn i huset. Tal med jordemoder om det, det er altid en god ide. 

jeg endte med deltidssygemelding af samme årsag. 

Tak

Kan desværre ikke slappe mere af end aktuelt, og mine børn er så store at de er gode til at tage hensyn.

Har først tid hos jordemoder om nogen uger, da jeg skal arbejde alle dage indtil jeg går fra på barsel, så det er desværre heller ikke muligt.

Lige nu er det afslapning, varmepude og Panodil til natten for at få ro til at sove. 
Men hvis andre har gode råd, tager jeg meget gerne imod.

Hilsen en barsels-trængende

Anmeld Citér

28. september 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Preggowoman skriver:

Tak

Kan desværre ikke slappe mere af end aktuelt, og mine børn er så store at de er gode til at tage hensyn.

Har først tid hos jordemoder om nogen uger, da jeg skal arbejde alle dage indtil jeg går fra på barsel, så det er desværre heller ikke muligt.

Lige nu er det afslapning, varmepude og Panodil til natten for at få ro til at sove. 
Men hvis andre har gode råd, tager jeg meget gerne imod.

Hilsen en barsels-trængende

Lyder da til du bestemt har behov for en deltids sygemelding når du må tage smertestillende til natten. Du skal jo kunne fungere i din hverdag så vidt muligt uden smerter og smertestillende. 
tiltagene plukkeveer er jo et tegn på du har taget for meget på dig. 
min tredje graviditet var jeg fuldtidssygemeldt fordi det blev så slemt at gik jeg en tur på 1 km måtte jeg ligge mig ned på jorden med hvad der næsten føltes som rigtige veer. Der er ingen grund til at presse citronen, ingen takker dig i sidste ende. 
du skal koncentrere dig om dit, babys og din families ve og vel - arbejdet skal/må klare sig uden dig i så fald.

der er desværre ikke nogen mirakel Kure mod plukkeveer, det er afslapning, aflastning og mere afslapning.

Anmeld Citér

28. september 2023

Preggowoman

*.* skriver:

Lyder da til du bestemt har behov for en deltids sygemelding når du må tage smertestillende til natten. Du skal jo kunne fungere i din hverdag så vidt muligt uden smerter og smertestillende. 
tiltagene plukkeveer er jo et tegn på du har taget for meget på dig. 
min tredje graviditet var jeg fuldtidssygemeldt fordi det blev så slemt at gik jeg en tur på 1 km måtte jeg ligge mig ned på jorden med hvad der næsten føltes som rigtige veer. Der er ingen grund til at presse citronen, ingen takker dig i sidste ende. 
du skal koncentrere dig om dit, babys og din families ve og vel - arbejdet skal/må klare sig uden dig i så fald.

der er desværre ikke nogen mirakel Kure mod plukkeveer, det er afslapning, aflastning og mere afslapning.

Tak

Det er nu heldigvis også langt fra alle aftener at Panodil er nødvendigt. Mange gange kommer der ro på efter nogen timer på sofaen om aftenen.

Der er heldigvis kun et par uger til barsel, så tror bare jeg må tage mig lidt sammen så klarer jeg mig nok gennem det.

Anmeld Citér

28. september 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Preggowoman skriver:

Tak

Det er nu heldigvis også langt fra alle aftener at Panodil er nødvendigt. Mange gange kommer der ro på efter nogen timer på sofaen om aftenen.

Der er heldigvis kun et par uger til barsel, så tror bare jeg må tage mig lidt sammen så klarer jeg mig nok gennem det.

Du kan desværre risikere at føde før tid, hvis du ikke tager det seriøst og bliver sygemeldt/deltidssygemeldt allerede i morgen 

Anmeld Citér

28. september 2023

Preggowoman

Unicorn1 skriver:

Du kan desværre risikere at føde før tid, hvis du ikke tager det seriøst og bliver sygemeldt/deltidssygemeldt allerede i morgen 

Har slet ikke tænkt sygemelding som en mulighed.

Tråden var mere ment som indspark til gode råd. 

Men prøver at slappe helt af i løbet af weekenden og så se om ikke der falder lidt ro på.

Anmeld Citér

28. september 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Preggowoman skriver:

Har slet ikke tænkt sygemelding som en mulighed.

Tråden var mere ment som indspark til gode råd. 

Men prøver at slappe helt af i løbet af weekenden og så se om ikke der falder lidt ro på.

Problemet er, at det eneste råd der er, er ro ligeså snart plukveerne starter 

Anmeld Citér

29. september 2023

Darling

Der er ikke andre råd end afslapning, det er kroppen som fortæller dig at du har brug for hvile. Og er det meget slemt så vil jeg forslå dig at runde lægen og lige blive tjekket for blærebetændelse for det kan give mange plukveer som kan gå over i rigtige veer hvis det ikke bliver opdaget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.