Hej alle
jeg har en 12 årig dreng der er en tænker og føler. Han er virkelig ved at være hormonramt og humøret kører op og ned.
han kan være enormt diskussionslysten og har en holdning til ALT!
så sent som nu, hvor han spørger om lillesøster ikke skal til noget fritids interesse (som kræver min deltagelse) og jeg siger nej ikke idag, fordi jeg har det skidt. Så begynder han at sige at far bare burde gøre det med hende, for jeg gider jo aldrig (vi har 7/7).. hvilket intet har på sig. Han har ret i at det ikke er min interesse at være med, men jeg gør det altså hver gang, for hendes skyld. Jeg bliver så pisse træt af at han mener han skal mene noget om den slags. Det har jo intet med ham at gøre. Men det er som om han tager “ansvaret på sig” og derfor påtaler det.
jeg bliver så monster træt af at han blander sig i noget der er de voksnes ansvar.
det er også i skolen. alt muligt hvor han konstant føler at han skal have en holdning til hvordan de voksne agerer - i stedet for at acceptere at han er barn og de er voksne, og de gør alting af en årsag (som han ikke nødvendigvis kender eller kan regne ud) og det er han nødt til at have tiltro til og høre efter.. Ligeså meget for selv at få ro. Han bruger SÅ meget energi på hvad andre gør.
hvordan kommer man det til livs???
Anmeld
Citér