Hvordan startede jeres fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

1. Gang: havde haft modningsveer i en måned, skulle nyse midt under en ve, og pga. trykket fra nyset, sprøjtede vandet ud .. Gik 10 dage over termin..

2. Gang: fik piller, da jeg havde graviditetssukkersyge og skulle føde tæt på termin.. Fik pillerne kl. 8 og kl. 14 var der 5 min. mellem veerne.. Fødte 2 timer over termin.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2023

B&J

1 gang gik vandet ved den sidste jordmor samtale fødte dog først 3 dage efter

2 gang skulle jeg til sidste scanning og de ville tjekke mig pga mit blodtryk lå vildt højt men 1 time og 15 minuttet efter havde jeg født

Anmeld Citér

24. september 2023

Anonym

Første gang - lidt murrende smerter om aftenen, og så gik vandet om natten. Herefter havde jeg veer, men de blev aldrig rigtig til noget - så det endte med ve-drop og til sidst sugekop. Fødslen tog ca 30 timer fra de første murrende veer, 24 timer fra vandafgang.

Anden gang - veer fra kl 7 om morgenen, og så bare fuld fart på. Hun er født kl 11 i en uplanlagt hjemmefødsel - for ingen troede da at det skulle gå så stærkt, når første fødsel tog så lang tid.

Tredje gang vandafgang sen aften uden veer. Herefter skete der ingenting. På fødegangen fik jeg klyx, fordi det skulle stimulere veerne. I løbet af de næste par timer begyndte veerne, og han er født kl seks om morgenen. Den sidste time var meget intens!

Anmeld Citér

24. september 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Første gang blev jeg sat i gang 9 dage over tid med piller fra kl. 12 middag og vandet gik kl. 21 aften. Veerne kom ved midnat. Han blev født kl. 12 middag. 

Anden gang havde jeg svage veer i flere timer, og var ikke sikker på om fødslen var i gang. Pludselig fik vi dog meget travlt med at komme afsted. Jeg var fuldt åben ved ankomst til sygehuset, og jeg fødte godt en time efter ankomst. Her gik vandet først til allersidst - lige før baby kom ud

Anmeld Citér

24. september 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

1. gang blev jeg sat igang grundet overtid. Fik første pille kl 10, fik veer omkring midnat og fødte om aftenen kl 19 41+6

2. gang ventede jeg på at der var tid til igangsættelse, igen pga overtid. Jeg havde haft mange plukveer under hele graviditeten, og mange gange op til fødslen troede jeg at det gik igang. Mens jeg ventede på at de ringede fra fødegangen fik jeg veer igen. Denne gang fortsatte de, og jeg fødte 41+6 kl 2 om natten

3. gang havde jeg ikke haft nogen form for optakt. Havde igen fået tid til igangsættelse, men aftenen inden begyndte det at murre. Mest når jeg bevægede mig, og jeg troede mest at det var fordi hun skramlede rundt og trængte længere ned i bækkenet. Da jeg gik i seng, begyndte det dog at komme mere regelmæssigt, og så vidste jeg at det var i gang. Jeg fødte næste morgen kl 10, 41+5

Anmeld Citér

24. september 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Som overskriften lyder hvordan startede jeres fødsel? Både første gang, anden gang osv. hvis i har født flere gange.

Jeg havde været ude og få en lang tur på 1,5-2 timer dagen efter min termin fordi været var godt. 

om aftenen da vi skulle spise aftensmad havde jeg kvalme og murren i maven. Havde ikke rigtig lyst til mad. 
omkring kl 19:30-20:00 om aftenen begyndte jeg at få mere ondt i maven og uro i kroppen. 
omkring midnat var jeg ikke i tvivl om at det var veer og dagen efter (40+2) kl 18:50 blev nin søn født.

Anmeld Citér

24. september 2023

FruJakobsen

1. gang: slimproppen gik fredag (38+3), lørdag havde jeg tynd mave som kan være kroppens måde at tømme sig på inden fødsel. Søndag morgen (38+5) gik veerne så småt i gang og vi sov ikke så meget natten til mandag. Mandag formiddag (38+6) var vi til tjek, men det var slet ikke ret fremskreden, var kun 1-2 cm åben. Vi fik en sovecocktail og sov et par timer om eftermiddagen. Herefter blev veerne tiltagende. Kl. 23 kørte vi til hospitalet. Kl. 01.41 (39+0) blev hun født  

2. gang glæder jeg mig til at se hvordan forløber og hvor hurtigt det går. Har termin til december  

Anmeld Citér

25. september 2023

M.Rose

Profilbillede for M.Rose

1. gang: spontan vandafgang 38+2 - fødte 22 timer senere

2. gang: igangsættelse med angusta 41+4 - fødte 14 timer senere

Mor til 3 banditter

Anmeld Citér

25. september 2023

HilliHallo

1. Rolige veer som opstart. Fødslen varede 36t 

2. Rolige veer som dog meget hurtigt blev regelmæssige. Måtte med ambulance og fødte 15min efter ankomst. 

3. Veer om natten som hurtigt blev regelmæssige. Fødte 4t efter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.